Strona główna - Blog - Strona One Page i Multi Page – wady i zalety
Projektowanie i tworzenie stron internetowych to bardzo trudne zadanie. Trzeba się na tym dobrze znać, dlatego też osoby chcące prowadzić taką witrynę powierzają tego typu zlecenia prawdziwym profesjonalistom. Aktualnie do wyboru jest strona One Page oraz Multi Page. Warto dowiedzieć się na ich temat nieco więcej informacji i porównać między sobą zaproponowane możliwości. Jakie są wady oraz zalety każdej z nich?
Spis treści:
Strona One Page ma bardzo szerokie grono zwolenników, a to głównie ze względu na to, iż można z niej bezproblemowo korzystać, a przy okazji nie ma żadnych trudności z jej swobodnym zarządzaniem. Poszczególne elementy znajdują się na pojedynczej stronie głównej, a kolejne zakładki będą odsyłały użytkowników do treści znajdujących się właśnie w obrębie strony głównej. Decydując się na takie strony internetowe u specjalistów można mieć pewność, że:
Strona typu One Page sprawdzi się w przypadku mniejszych firm, np. przy rozmaitych kampaniach promocyjnych i marketingowych. Onepage to przede wszystkim połączenie łatwości w nawigacji i pełnej wygody użytkowania. Nic dziwnego, że strony należące do tej kategorii są obecnie tak bardzo rozpowszechnione. Prosta strona www, która jest komfortowa w zarządzaniu i użytkowaniu kojarzy się współcześnie z witryną typu OnePage. Jeśli chodzi o ich wady warto wspomnieć o tym, że strony One Page są trudne do pozycjonowania (zwłaszcza przy wielu frazach kluczowych) i rozbudowy, a do tego mają jeden adres URL i dysponują niewielką ilością wolnego miejsca na treści. Warto zastanowić się najpierw nad tym, co powinna zawierać strona główna, a dopiero później decydować się na jakiekolwiek kroki.
Strona internetowa One Page to zaledwie jedna z dostępnych możliwości rynkowych. Drugą jest witryna Multi Page, która wyróżnia się występowaniem wielu podstron, do których będzie przekierowywać główne menu.
One Page sprawdzi się na stronie internetowej salonu kosmetycznego lub fryzjera - realizacja wykonana przez WiWi.pl dla hairizma.pl
W ten sposób menu może być z powodzeniem wykorzystane do zbudowania właściwej hierarchii podstron (podstrony główne i produktowe). To jednak dość rozbudowane rozwiązanie, dlatego też nie każdy klient poradzi sobie z zarządzaniem tego typu stroną internetową. Przykładowo, budując profesjonalne strony www dla hoteli, nie należy jednak omijać ich zbyt szerokim łukiem. Warto mieć na uwadze to, że strona Multi Page:
Strona typu One Page zrealizowana przez WiWi.pl dla agencji ubezpieczeniowej Multiagencja
Na samym początku profesjonaliści zajmujący się tworzeniem stron WordPress powinni jednak przeprowadzić solidny brief marketingowy, tak aby zebrać w jednym miejscu założenia i oczekiwania klientów.
Wybierając stronę typu Multi Page, należy jednak pamiętać, że może to wiązać się z niższym komfortem przeglądania witryny internetowej i większym poziomem zaawansowania w zarządzaniu samą stroną. Prowadzenie bloga firmowego będzie wymagało regularnej jego aktualizacji. Natomiast sama strona, jeśli nie będzie na bieżąco optymalizowana, może charakteryzować się wydłużonym czasem ładowania i mniejszą wygodą w przeglądaniu na urządzaniach mobilnych. Jak widać strona One Page w niektórych przypadkach okaże się dużo lepszym wyborem, lecz trzeba to sobie dokładnie przeanalizować i wcześniej przejrzeć różne przykłady stron One Page. Z kolei typowa strona biznesowa ma ścisły związek z witryną typu Multi Page, gdyż można na niej znaleźć dużą dawkę merytorycznych treści i tym samym poprawić poziom zaufania wśród potencjalnych klientów. To także szansa na zwiększenie wiarygodności i konkurencyjności marki.
Strona internetowa OnePage dla firmy rozliczającej kierowców popularnych aplikacji przewozowych - realizacja WiWi.pl dla NEPCAR
Dwie zaproponowane wyżej możliwości znacznie się od siebie różnią, dlatego nie obejdzie się bez prześledzenia własnych preferencji i oczekiwań. One Page strona to idealna propozycja dla mniejszych firm, które wiedzą, że ich strona jest częściej odwiedzana przez użytkowników, korzystających z urządzeń mobilnych. Strony internetowe One Page charakteryzują się wyższą konwersją, są łatwiejsze w zarządzaniu, a do tego odznaczają się liniowym układem treści, które są niezwykle przejrzyste. Strona www dla małej firmy w wersji One Page ma bardzo duży sens. Z pewnością warto przetestować tego typu rozwiązanie. Jeśli kogoś interesuje prosta i łatwa do przeglądania witryny, na przykład strona internetowa dla muzyka, nie należy się zbyt długo zastanawiać, lecz czym prędzej zdecydować się na wersję onepage.
Po drugiej stronie znajdują się strony typu Multi Page, które łatwiej rozbudowywać i pozycjonować, chociaż trudniej jest je utrzymać i aktualizować. Nie ma też tak dużego komfortu przy przeglądaniu stron www na urządzeniach mobilnych, jak w przypadku stron One Page. Witryna ma jednak zdecydowanie więcej miejsca na treści. Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, która wersja okaże się korzystniejszym wyborem. Trzeba to odnieść do własnych zamiarów i planów. Przyda się też sprawdzić cechy dobrej strony internetowej, aby mieć pewność, czym kierować się przy podejmowaniu ostatecznej decyzji.
Jak przydatny był ten post?
Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 5
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.
Tel +48 601 249 104
ul. Stanisława Konarskiego 18C, 44-100 Gliwice
Tel +48 665 147 294
ul. Księcia Witolda 49 lok. 15, 50-202 Wrocław