Pozycjonowanie stron www - WiWi

Pozycjonowanie stron

Czy wiesz, że…
miesięcznie z Google korzysta 26 000 000 Polaków?

Usługa ta kierowana jest zarówno do dużych, małych, jak i średnich firm. Statystyki wyszukań w Google pokazują bowiem, że ilość produktów czy usług, których szukają Polacy jest ogromna. Dzięki temu oferta Twojej firmy, nawet ta mało popularna czy niszowa, w Google może być wyszukiwana tysiące razy miesięcznie.

Czy twoja strona
zajmuje wysokie pozycje?
A może jest
daleko w lesie?

Zmień to!

Zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić. Kliknij w usługi po lewej stronie.

Zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić.

  • Audyt SEO
  • Optymalizacja SEO
  • Analiza konkurencji
  • Pozyskiwanie linków
  • Content marketing
  • Analiza w Google Analytics
+ Audyt SEO
+ Optymalizacja SEO
+ Analiza konkurencji
+ Pozyskiwanie linków
+ Content marketing
+ Analiza w Google Analytics
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
Zobacz

efekty naszej pracy

+5661%

Etapy naszej pracy

Stworzenie nowej strony
Optymalizacja SEO
Analiza konkurencji
Utworzenie bloga
Pozyskiwanie linków
Content Marketing

Klient z branży usługowej, bardzo konkurencyjnej – import z Chin. Mieliśmy przyjemność stworzyć całkowicie nową stronę internetową wraz z blogiem, która została skrupulatnie zoptymalizowana pod wytyczne Google. Dzięki naszym działaniom, z samych darmowych wyników wyszukiwania stronę codziennie odwiedza ponad 400 osób.

Etapy naszej pracy

Optymalizacja SEO
Rozbudowa kategorii
Copywriting produktowy
Analiza konkurencji
Publikacja artykułów sponsorowanych
Link building
Uruchomienie portalu poradnikowego

Sklep internetowy z branży elementów budowy maszyn i automatyki – nasz wieloletni klient. Od 2016 roku zajmujemy się kompleksowym pozycjonowaniem, odnotowując systematyczne wzrosty. Gdy rozpoczynaliśmy naszą współpracę, sklep odwiedzało około 300 000 osób rocznie. Ostatni rok to natomiast ponad 600 000 nowych użytkowników i tylko kilka tygodni dzieli nas od 1 000 000 użytkowników z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google!

Etapy naszej pracy

Optymalizacja SEO
Rozbudowa kategorii
Copywriting produktowy
Analiza konkurencji
Publikacja artykułów sponsorowanych
Link building

Sklep internetowy z branży systemów alarmowych, monitoringu i automatyki bram. Klient współpracuje z nami od 2017 roku. Zajmujemy się kompleksowym pozycjonowaniem, co roku odnosząc spektakularne wzrosty – nie tylko w ruchu, ale także w przychodach. Porównanie ostatniego roku do poprzedniego, to blisko 2 000 000 zł przychodu więcej.  A pochodził on z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google!

Spis treści (kliknij aby szybko przejść)

Pozycjonowanie stron www – co to jest?

Pozycjonowanie stron internetowych umożliwia wypromowanie witryny w wyszukiwarce Google. W ten sposób może stać się rozpoznawalna i dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. W dużej mierze pozycjonowanie składa się z optymalizacji SEO. Istotnym aspektem jest jednak zastosowanie właściwie dobranych fraz kluczowych, które pozwolą na to, aby strona zyskała przewagę nad konkurencyjnymi witrynami. Strona www staje się doskonale widoczna i z łatwością się na nią trafia. Co za tym idzie zyskuje na popularności.

Warto mieć świadomość tego, że pozycjonowanie to nie tylko optymalizacja SEO, ale również szereg innych elementów, w tym m.in.:

  • analityka internetowa,
  • content marketing,
  • link building.

Wszystkie te aspekty mają niebagatelny wpływ na zajmowaną w wyszukiwarce Google pozycję. Jeśli poszczególne działania zostaną zaniedbane, można mieć pewność, że strona nie będzie zbyt popularna i nie trafi w gusta internautów.

Na samym początku zainteresowani powinni stworzyć odpowiednią strategię pozycjonowania stron internetowych i konsekwentnie się jej trzymać. Warto zaangażować w to profesjonalne agencje marketingowe, które o pozycjonowaniu wiedzą dosłownie wszystko. Niekiedy na efekty pozycjonowania trzeba odrobinę poczekać (nawet kilka długich miesięcy), więc właściciele stron www powinni się uzbroić w cierpliwość. Pozycjonowanie ma jeden podstawowy cel – promowana witryna ma się znaleźć w pierwszej dziesiątce wyszukiwarki. Na takie działania decydują się zwłaszcza mniejsze firmy, blogi, sklepy PrestaShop oraz firmy usługowe.

Pozycjonowanie stron – na czym to właściwie polega?

Tworzenie stron internetowych, a następnie ich skuteczne pozycjonowanie to niezwykle złożony proces, nad którym trzeba mieć pełną kontrolę. Działania pozycjonowania są realizowane bezpośrednio na witrynie oraz poza nią. Najlepiej, jeśli będą za to odpowiadać doświadczeni specjaliści. W ten sposób pozycjonowanie może zakończyć się wielkim sukcesem, a strona zyska na popularności i będzie dobrze widoczna w wyszukiwarce Google. Na zwiększenie widoczności pozycjonowanej strony internetowej największy wpływ mają następujące czynniki:

  • struktura strony www,
  • linkowanie zewnętrzne,
  • optymalizacja SEO,
  • content,
  • poprawność zastosowanego kodu.

Brak doświadczenia może sprawić, że pozycjonowanie zakończy się fiaskiem i straci się na tym swoje ciężko zarobione pieniądze. Osoby odpowiadające za profesjonalnie przeprowadzane pozycjonowanie stron www w pierwszej kolejności zajmują się audytem SEO, a następnie przechodzą do doboru odpowiednich słów kluczowych. Audyt ma za zadanie wyeliminować potencjalne błędy i usprawnić działanie konkretnej witryny. Z kolei, jeśli dobór fraz kluczowych przebiegnie nieprawidłowo ryzykuje się tym, że strona będzie pozycjonowana w niewłaściwym kierunku.

Po wykonaniu dwóch powyższych czynności można przejść do procesu optymalizacji strony. Zainteresowani poprawiają jej strukturę oraz nawigację, a do tego pracują nad meta opisami i naprawianiem elementów technicznych. Później pozostaje zastanowić się nad wartościowym contentem, grafiką i linkowaniem zewnętrznym. Z kolei w celu szybkiego pozyskania klientów, polecana jest również kampania linków sponsorowanych. Mając u boku prawdziwych fachowców niczego nie trzeba się obawiać

Pozycjonowanie stron internetowych – podstawowe zalety

Nie da się ukryć, że pozycjonowanie stron internetowych to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie dotychczasowych zysków i poprawienie konwersji. Jeśli do tej pory zyski nie były zbyt satysfakcjonujące, prawdopodobnie zastosowano nieodpowiednie zabiegi optymalizacyjne lub  strategie cenowe. Nie pozostaje nic innego, jak zaangażować w pozycjonowanie doświadczonych profesjonalistów.

Pozycjonowanie doprowadzi do tego, że dana witryna będzie wyróżniona. Dzięki temu jest w stanie zyskać solidną przewagę nad konkurencją i pozyskać lojalnych klientów. Sprzedaż będzie oscylowała na bardzo wysokim poziomie, a ruch na stronie gwałtownie się zwiększy. Warto pozycjonować stronę w taki sposób, aby znajdowała się na jednym z pierwszych miejsc w wyszukiwarce Google na konkretną frazę. Szacuje się, iż strona powinna znajdować się minimum w top 10 wyników wyszukiwania. W innym przypadku sprzedaż z pewnością nie będzie zbyt satysfakcjonująca, a strona może zacząć podupadać. Niebagatelny wpływ na skuteczność pozycjonowania stron www ma właściwy dobór słów kluczowych. Jeśli ktoś się na tym nie zna, powinien poprosić o pomoc wykwalifikowanych specjalistów.

Wybranie optymalnej strategii pozycjonowania doprowadzi do tego, że witryna będzie częściej odwiedzana, a internauci chętnie na niej pozostaną. Odnotuje się znaczny wzrost zaufania do budowanej marki, a klienci będą ją polecać swoim bliskim znajomym. Efektywna optymalizacja SEO oznacza większe zyski i sprzedaż, a do tego pełen komfort psychiczny. Strona zacznie się rozwijać i będzie konkurencyjna. Znalezienie jej w wyszukiwarce Google nie zajmie internautom dużo czasu.

Strategia pozycjonowania stron www – jakie są jej elementy składowe?

Strategia pozycjonowania stron www to jeden z najważniejszych elementów w trakcie profesjonalnego pozycjonowania wybranych witryn. Brak jakiejkolwiek strategii może doprowadzić do tego, że wszelkie działania okażą się niesatysfakcjonujące i nie osiągnie się zamierzonych efektów. Efektywna strategia SEO powinna się składać m.in. z rzetelnie przeprowadzonego audytu SEO, dzięki któremu wyeliminuje się najpoważniejsze błędy. Dodatkowo przeanalizuje się zawartość strony i jej strukturę.

Ustalając właściwą strategię pozycjonowania warto wziąć również czynnik biznesowy. Niektórym osobom będzie zależało na tym, aby strona zyskała na sprzedaży i zwiększyła zyski, a inni zadowolą się poprawą pozycji w wyszukiwarce Google. Osoba odpowiadająca za realizowanie strategii pozycjonowania powinna porozmawiać na ten temat z właścicielami stron www. Dzięki temu dojdzie się do konsensusu. W konstruowaniu optymalnej strategii pomocne okażą się także inne aspekty:

  • sprawdzenie konkurencyjnych stron,
  • dobranie grup docelowych,
  • dobór fraz kluczowych,
  • zakres działalności danej firmy.

Wpływ na końcową strategię będzie miał też dostępny budżet. Nie każdy może sobie przecież pozwolić na zaawansowane działania, nie warto przeceniać swoich aktualnych możliwości finansowych. Wypada jednak pamiętać o tym, że dobra strategia pozycjonowania stron www doprowadzi do wzrostu odwiedzin na witrynie, poprawy wizerunku firmy, zwiększenia liczby zamówień czy też zwiększenia rozpoznawalności marki. Nie ważne, czy prowadzisz sklepy WooCommerce, czy stronę internetową skierowaną do konkretnych odbiorców. Inwestowanie w pozycjonowanie ma bardzo duży sens.

SEO a pozycjonowanie – kluczowe różnice

Bardzo często dochodzi do sytuacji, w której pojęcia SEO i pozycjonowanie stron internetowych są używane zamiennie. To duży błąd, ponieważ mają ze sobą wiele wspólnego, lecz nie są tym samym. SEO to zaledwie jeden z elementów skutecznego pozycjonowania, chociaż przez wielu specjalistów uważany za najistotniejszy. To właśnie optymalizacja SEO ma znaczący wpływ na poprawę widoczności pozycjonowanej witryny w wyszukiwarce Google. SEO umożliwia zbudowanie silnej i rozpoznawalnej strony internetowej, która szybko zyska przewagę nad konkurencyjnymi witrynami.

Ustalenie właściwej strategii SEO opiera się m.in. na osiąganiu celów biznesowych. Strona ma nie tylko zajmować wysokie pozycje w Google, ale też zarabiać i cieszyć się sporą renomą wśród użytkowników. Zostanie wyróżniona, a właściciele nie będą mieć żadnych problemów z podniesieniem poziomu sprzedaży. SEO ma doprowadzić do tego, że witryna stanie się przyjazna dla wyszukiwarki Google i nie napotka na swojej drodze na żadne przeszkody. To m.in. doskonalenie treści zawartych na stronie czy też poprawa struktury i kodu.

Pozycjonowanie stron internetowych to znacznie szersze pojęcie, ponieważ poza SEO zainteresowani mają styczność z link buildingiem, content marketingiem i analityką internetową. Całość opiera się na zaangażowaniu wykwalifikowanych i solidnie przeszkolonych osób, np. z agencji marketingowej, którzy zajmą się stworzeniem przemyślanej i niezawodnej strategii pozycjonowania (obejmującej optymalizację SEO). To najprostsza droga do osiągnięcia pełnego sukcesu w Internecie.

Pozycjonowanie strony internetowej – jak się za to zabrać?

Przeszukując Internet korzysta się z wybranej wyszukiwarki internetowej. W zdecydowanej większości przypadków (ponad 97 procent) jest to wyszukiwarka Google. W związku z tym warto zatroszczyć się o to, aby pozycjonowanie stron było dostosowane właśnie pod wskazaną wyżej wyszukiwarkę. Są to podstawowe zasady tworzenia stron www i późniejszej ich optymalizacji. Odpowiadają za to wybitni specjaliści, więc raczej nikt nie powinien się obawiać o efekty realizowanych działań. Co prawda trzeba znać się na obowiązujących algorytmach (które często się zmieniają), lecz fachowcy mają to pod kontrolą.

Pozycjonowanie stron www w Google powinno się opierać na odpowiednio dobranych działaniach marketingowych. Kluczem do sukcesu jest wartościowy i oryginalny content. Na tej podstawie zdobywa się nowych klientów. Trzeba się znać na wszelkich mechanizmach, które mają największy wpływ na poprawę widoczności strony w wyszukiwarce oraz wzrost jej wiarygodności. Przyda się też popracować nad czytelnością witryny.

Pozycjonując stronę internetową w Google należy się skupić na trzech podstawowych czynnikach: unikatowych i wyczerpujących treściach, szybkości ładowania oraz intuicyjności strony www oraz wzroście popularności witryny wśród potencjalnych odbiorców. Niektórzy nie za bardzo się na tym znają, dlatego nie warto zbyt długo zwlekać i czym prędzej sięgnąć po fachowe porady specjalistów. Strzałem w dziesiątkę okazują się działania optymalizacyjne SEO. To właśnie one mają spory wpływ na zwiększenie ruchu na witrynie i poprawienie sprzedaży. Pozycjonować można zarówno małe, jak i duże strony internetowe.

Pozycjonowanie i optymalizacja stron

Nie każda osoba zdaje sobie sprawę z tego, na czym konkretnie polega profesjonalna optymalizacja SEO. Są to różnorakie działania, które mają doprowadzić do wypromowania konkretnej strony internetowej w wyszukiwarce. Przykładowo strona internetowa dla fotografa będzie skupiać się na pozycjonowaniu fraz związanych z fotografią, lokalizacją wykonywania usługi itp. Kluczowe znaczenie w trakcie działań optymalizacyjnych ma praca nad pojawiającymi się na stronie treściami. Musi być ich dostatecznie dużo, a poza tym powinny być atrakcyjne dla potencjalnych odbiorców. To właśnie od nich w dużej mierze zależy pozycja strony www w wyszukiwarce Google. Im wyższe miejsce będzie tam zajmowała, tym większe szanse na to, że internauci ją odnajdą.

Zainteresowani muszą zadbać o estetykę strony oraz o dodawanie właściwych opisów. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach, aby robić to samodzielnie może zatrudnić pracowników agencji marketingowej. To oni mogą przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie stron www wraz z omawianą optymalizacją. Treści pojawiające się na stronie nie mogą być zbyt nachalne, a słowa kluczowe nie powinny się pojawiać obok siebie. Warto stawiać na treści unikatowe, wartościowe i oryginalne.

Wśród działań optymalizacyjnych w zakresie SEO nie należy zapominać o stosowaniu nagłówków (głównie od H1 do H3). W nagłówkach warto zawrzeć wybrane frazy kluczowe. Co najważniejsze należy z nich korzystać w naturalny sposób, ponieważ treści będą czytane przez realnych odbiorców i muszą się im spodobać. Optymalizacja SEO ma również związek z pogrubianiem najbardziej wartościowych zdań oraz wyrazów. Nie należy unikać kursywy oraz wypunktowania.

Optymalizacja on-site SEO – na czym polega?

Pozycjonowanie stron www może przebiegać na wiele ciekawych sposobów. Jednym z nich są działania typu on-site SEO. To nic innego, jak ruchy pozycjonujące realizowane w obrębie promowanej witryny. Nie ważne, czy chcesz wypromować strony www dla hoteli, czy inną działalność, takie zabiegi będą jednym z czynników twojego sukcesu. Najczęściej takimi działaniami zajmują się wyspecjalizowane agencje marketingowe. Jeśli mają być wykonane poprawnie, należy im udostępnić dostęp do własnej strony www lub też zabrać się za to samodzielnie. Największą uwagę przy działaniach on-site SEO należy skupić na:

  • poprawieniu struktury strony internetowej,
  • zadbaniu o przyjazne dla Google adresy URL,
  • poprawieniu kodu strony www,
  • dobraniu meta tagów,
  • precyzyjnym opisywaniu wstawianych plików graficznych.

Jeśli ktoś zaniedba tego typu działania może mieć stuprocentową pewność, że optymalizacja SEO w przypadku jego strony internetowej nie zakończy się spodziewanym sukcesem. Ruchy powinny być dokładnie opracowane, dlatego w większości przypadków pracują nad tym prawdziwi mistrzowie w swoim fachu.

Istotną częścią w działaniach on-site SEO jest dopracowanie contentu. Zawarty na stronie tekst musi być długi, oryginalny, atrakcyjny dla odbiorcy i unikatowy. W każdym tekście należy zawrzeć nagłówki (od H1 do H3) oraz odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Jeśli zabraknie w nim któregoś z powyższych elementów wyszukiwarka Google potraktuje go jako bezwartościowy. Strona www powinna być umiejętnie podzielona na kategorie i podstrony, tak aby była intuicyjna i nie sprawiała nikomu większych trudności. Wszystko musi być klarowne i starannie „dopieszczone”.

Optymalizacja off-site SEO – co to właściwie jest?

Decydując się na pozycjonowanie stron internetowych warto pamiętać zarówno o przeprowadzeniu działań typu on-site SEO, jak i off-site SEO. Te drugie są realizowane poza konkretną witryną internetową. W dużej mierze bazują na pozyskiwaniu jakościowych linków zewnętrznych, które mają za zadanie przekierować użytkownika na daną stronę www. Takie odniesienia mogą się znajdować w różnych częściach Internetu. Powinny być dobre jakościowo, a poza tym występować w rozsądnych ilościach (najlepiej, jeśli będzie ich jak najwięcej).

Co istotniejsze nie wszystkie linki zewnętrzne będą wartościowe, ponieważ w pierwszej kolejności dba się o to, aby były wiarygodne. Takie linki muszą się znajdować na witrynach o podobnej tematyce. W innym przypadku nie będą zbyt atrakcyjne dla właścicieli stron www zdecydowanych na pozycjonowanie własnej strony. Jeśli konkretne usługi i produkty będą polecane na kilku różnych stronach internetowych zwiększa się szanse na to, że internauci się nimi zainteresują i zdecydują się na ich zakup.

Pozycjonując prowadzoną witrynę warto zatroszczyć się o to, aby linki zewnętrzne były umieszczone na renomowanych forach internetowych, portalach czy też stronach. Trzeba to regularnie monitorować, aby po drodze nie narazić się na szkodliwe działania. Najlepiej, jeśli będą to nadzorować przeszkoleni specjaliści. Inwestowanie w niezweryfikowane źródła z całą pewnością zakończy się fiaskiem. Swoje pieniądze należy wydawać rozsądnie, aby pozycjonowanie zwróciło się z nawiązką.

Treści niewidoczne na stronie a skuteczne pozycjonowanie stron – co należy wiedzieć?

Optymalizacja SEO jest realizowana na kilka różnych sposobów. Ważną rolę odgrywają w tym wszystkim treści niewidoczne na danej stronie internetowej. Występują jednak w wynikach wyszukiwania i trzeba nad nimi solidnie popracować. Jest to przede wszystkim tytuł strony. Nie powinien być zbyt długi (maksymalnie 60 znaków), a przy tym musi umiejętnie opisać tematykę konkretnej witryny internetowej. Co najważniejsze zainteresowani powinni zawrzeć w nim słowo kluczowe.

Pozycjonowanie strony www to również praca nad adresami URL. Muszą być przejrzyste i czytelne. Jeśli będą zbyt zagmatwane może to doprowadzić do sytuacji, w której przykładowa strona internetowa firmy budowlanej nie będzie zbyt przyjazna dla Google oraz odbiorców. Użytkownicy zwracając uwagę na wspomniane adresy URL powinni domyślać się, co konkretnie będą mogli znaleźć na witrynie internetowej i czy jest to w stanie ich zainteresować. W adresach URL nie ma miejsca na znaki specjalne.

Ostatnią z ważniejszych kwestii jest praca nad meta opisami, które są stosunkowo krótkie i mają zachęcić odbiorcę do kliknięcia w dany link. Słowa znajdujące się w meta opisie powinny być kierowane właśnie bezpośrednio do odbiorców, tak aby poczuli się wyróżnieni i docenieni. Najlepiej, jeśli pojedynczy opis będzie miał maksymalnie 160 znaków. Jak widać optymalizacja SEO oraz pozycjonowanie strony internetowej to szereg zróżnicowanych działań, które warto powierzyć prawdziwym profesjonalistom. W ten sposób strona www ma szansę zaistnieć w sieci i zdobyć sporą grupę zadowolonych i lojalnych użytkowników.

Optymalizacja SEO a linkowanie wewnętrzne – jak wpływa na pozycjonowanie stron?

Linkowanie wewnętrzne ma niebagatelny wpływ na poprawną optymalizację SEO. Jeśli zostanie zaniedbane można mieć pewność, że pozycjonowanie witryn nie przebiegnie zgodnie z pierwotnymi założeniami. Linki powinny być umieszczone we właściwych i starannie dobranych miejscach, a konkretniej na podstronach. Dzięki temu będą w stanie odsyłać użytkowników na inne podstrony na zbudowanej przez właściciela witrynie internetowej. To znacząco wpłynie na jej rozwój i generowanie ruchu.

Linkowanie wewnętrzne można umieścić w wielu różnych miejscach, np. na blogu, w opisach kategorii czy też nawet opisach produktu. Najlepiej, jeśli będą nad tym pracować osoby ze sporym doświadczeniem. Nie powinno to być zbyt nachalne, ponieważ odbiorcy mogą się szybko zniechęcić i opuścić daną stronę internetową. Linkowaniem wewnętrznym może być dobrze znane menu (odsyłające do podstron, kategorii i podkategorii). Nie należy go tworzyć w technologii Flash.

Pozycjonowanie stron Google można zlecić profesjonalnie działającym agencjom marketingowym lub też zadbać o to samodzielnie. W drugim przypadku warto zdecydować się na skorzystanie z darmowych narzędzi. W optymalizacji SEO przyda się m.in. narzędzie o nazwie SEOptimer. To właśnie z jego pomocą zainteresowani w krótkim czasie wykryją ewentualne nieprawidłowości optymalizacyjne i będą w stanie je wyeliminować. Jeśli jednak ktoś nie ma w tym zbyt dużego doświadczenia warto stawiać na uznanych profesjonalistów. To gwarancja sukcesu oraz znacznej oszczędności czasu.

Pozycjonowanie SEO a pozyskiwanie linków zewnętrznych

Pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych wcale nie jest trudne, choć nie ulega wątpliwości, że trzeba się na tym znać. Takie linki mają spory wpływ na udane pozycjonowanie strony www. W pierwszej kolejności inwestorzy dbają o to, aby linki pochodziły z wiarygodnych i dokładnie zweryfikowanych źródeł. W innym przypadku inwestycja będzie pozbawiona jakiegokolwiek sensu. Właściciele stron www linki zewnętrzne mogą pozyskiwać na własną rękę lub zlecić to szanowanym agencjom marketingowym.

Jednym z podstawowych sposobów na pozyskanie wiarygodnych linków zewnętrznych jest stworzenie i prowadzenie bloga firmowego. Co prawda może to być dość czasochłonne działanie, ale zawsze można sobie pozwolić na współpracę z profesjonalistami. Zamieszczane na blogu artykuły muszą być ciekawe, oryginalne i unikatowe, a poza tym mają odsyłać czytelników do oferowanych przez inwestorów produktów lub usług. To zdecydowanie większa szansa na zwiększenie poziomu sprzedaży. Dobrym pomysłem jest również zwrócenie się o pomoc do branżowych portali lub sprawdzonych for.

Działania SEO mogą być realizowane na bardzo szeroką skalę, ale co najważniejsze za każdym razem powinny być starannie przemyślane. Jedną z opcji jest umieszczanie komentarzy z linkiem na rozmaitych blogach czy też stronach internetowych. Nie można tego robić zbyt nachalnie, ponieważ nie przejdą przez moderację i straci się na tym jedynie cenny czas. Każda opinia musi być merytoryczna i spójna. Oczywiście trzeba też zadbać o to, aby umieszczać je w takich miejscach, w których mogą zostać zauważone przez potencjalnych klientów.

Audyt SEO w pozycjonowaniu stron – od czego zacząć?

Audyt SEO powinien być każdorazowo dobrze przemyślany. Pierwszym krokiem jest wpisanie nazwy strony internetowej w wyszukiwarce Google i sprawdzenie jej aktualnej pozycji. Jeśli strona plasuje się na najwyższych miejscach, zainteresowani mogą mieć pewność, że jest z nią wszystko w porządku. Potencjalni klienci nie mają problemów z tym, aby na nią trafić. Jeśli jednak ktoś chce się upewnić, że wysoka pozycja faktycznie ma odzwierciedlenie w rzeczywistości powinien skorzystać z przydatnego narzędzia – monitora pozycji fraz. Sprawdza się w nim konkretne frazy kluczowe.

Jak widać pozycjonowanie stron jest realizowane etapami. Każdy z nich musi być poprowadzony we właściwy sposób, aby pozycjonowanie stron www nie zakończyło się porażką. Co najważniejsze przy audycie SEO właściciele witryn internetowych mogą korzystać zarówno z darmowych, jak i płatnych narzędzi. Oczywiście zaleca się wykorzystywać te płatne, które dają zdecydowanie większe możliwości, ale wszystko zależy od aktualnych możliwości finansowych klienta.

W niektórych przypadkach po wpisaniu nazwy strony www w wyszukiwarce nie znajdzie się żadnych konkretnych wyników. Może to być powodem do zmartwień, ponieważ jest to oznaka, iż strona dostała bana lub zablokowano jej indeksowanie. Na całe szczęście powody mogą być też nieco inne, a mianowicie strona nie pokaże się w wynikach, ponieważ dopiero niedawno ją założono. Najlepiej audyt strony internetowej przeprowadzać w towarzystwie doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą wiedzieli jakie kroki w tym kierunku mają poczynić.

Przeprowadzanie audytu strony internetowej – jak wpływa na pozycjonowanie strony?

Umiejętne przeprowadzenie audytu SEO strony to zadanie dla profesjonalistów, którzy pozycjonowanie stron internetowych mają opanowane do perfekcji. Bardzo ważne jest to, aby na samym początku zająć się zbadaniem widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę jej nazwę lub też skorzystać z monitora pozycji fraz. Następnie przechodzi się do sprawdzenia tytułów oraz meta opisów. Wymaga to większego zaangażowania i czasu. Warto postawić na cierpliwość i dogłębne analizy, a audyt strony www zostanie poprowadzony we właściwym kierunku.

Zarówno w tytułach, jak i meta opisach powinna się pojawić wybrana fraza kluczowa. W innym przypadku pozycjonowanie strony może się zakończyć niepożądanym fiaskiem. Co istotniejsze tytuły i meta opisy muszą być w stu procentach unikatowe (na każdej możliwej podstronie). Ich treść musi być dość atrakcyjna dla odbiorcy, ponieważ ma go zachęcić do działania (np. do wejścia na konkretną witrynę internetową). Trzeba je starannie dopracować, nad czym zazwyczaj pracują doświadczeni fachowcy.

Po wykonaniu powyższych działań zainteresowanym pozostaje sprawdzić nagłówki (minimum jeden nagłówek H1 oraz kilka H2 i H3 – hierarchicznie). Liczbę należy uzależnić od długości konkretnego tekstu (nie powinno być ich zbyt dużo). Kluczowe jest też dobranie odpowiednich słów kluczowych, dopasowanie witryny do urządzeń mobilnych czy też popracowanie nad prędkością wczytywania strony. Wszystkie te czynniki mają niebagatelny wpływ na to, że strona zyska w sieci sporą popularność.

Pozycjonowanie fraz kluczowych – jak to wygląda?

Pozycjonowanie strony internetowej może być poprowadzone w wielu różnych kierunkach. Jedną z popularniejszych metod jest pozycjonowanie fraz kluczowych, a więc działania zmierzające do optymalizacji strony pod kątem wpisywanych w wyszukiwarce słów kluczowych. Odpowiednio poprowadzone pozycjonowanie dla firm doprowadzi do tego, że po wpisaniu konkretnej frazy kluczowej dana strona www pojawi się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie fraz kluczowych – po co się na nie zdecydować?

Zdecydowanie się na pozycjonowanie strony pod kątem fraz kluczowych niesie za sobą ogrom korzyści. Strona stanie się rozpoznawalna wśród internautów i nie będzie problemów z jej szybkim zlokalizowaniem w wyszukiwarce. Na samym początku trzeba popracować nad dobraniem wspomnianych fraz. Odpowiadają za to doświadczeni profesjonaliści. Słowa kluczowe powinny być ściśle związane z pozycjonowaną witryną internetową.

Co najważniejsze pozycjonowanie strony www nakierowane na frazy kluczowe może być dość czasochłonnym przedsięwzięciem. Inwestorzy powinni się uzbroić w cierpliwość, ponieważ tylko wtedy osiągną zamierzone efekty. Trzeba w to trochę zainwestować, lecz w zdecydowanej większości przypadków inwestycja kończy się wielkim sukcesem. Takie pozycjonowane powinno być poprzedzone rzeczowym audytem. Jeśli ktoś nigdy wcześniej się tym nie zajmował musi poszukać dla siebie uznanej i renomowanej agencji marketingowej.

Zainteresowanie PrestaShop cennik i pozycjonowaniem fraz kluczowych jest w ostatnim czasie coraz większe. Na to drugie decydują się zarówno właściciele małych, średnich, jak i bardzo dużych witryn internetowych. Pozycjonowanie powinno być poprowadzone w sposób bardzo indywidualny, zgodnie z założeniami klientów. Kluczowe jest zbadanie konkretnej strony internetowej, aby wszelkie działania optymalizacyjne miały sens. Każda witryna musi być odpowiednio odczytywana przez algorytmy Google. Tylko w ten sposób da się zdobyć nowych użytkowników i rozwinąć swoją działalność na bardzo szeroką skalę. Pozycjonowania nigdy nie można zaniedbać.

Pozycjonowanie long-tail – co warto o nim wiedzieć?

Osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych mają w tym zakresie bardzo duże doświadczenie. Dzięki temu pozycjonowanie stron www przebiega zgodnie z planem, a klienci odnotowują na swoim koncie spore sukcesy. Ich witryna w ekspresowym tempie staje się popularna i doceniona przez najbardziej wymagających użytkowników. Jednym z przykładów skutecznego pozycjonowania jest tzw. pozycjonowanie long-tail, a więc optymalizacja fraz kluczowych „z długim ogonem”.

Pozycjonowanie długi ogon – czym się wyróżnia i jakie daje efekty?

Pozycjonowanie long-tail (pozycjonowanie długi ogon) odznacza się wysoką skutecznością działania i wcale nie jest zbyt czasochłonne. Kluczem do sukcesu jest oczywiście to, aby działania optymalizacyjne były poprowadzone przez wykwalifikowanych przedstawicieli agencji marketingowych. Frazy „z długim ogonem” opierają się na dokładnym opisaniu istotnych cech konkretnego produktu lub usługi (np. czerwona sukienka z odkrytymi ramionami).

Pozycjonowanie stron internetowych realizowane we wspomnianym wyżej kierunku wyróżnia się precyzyjnym określeniem wybranych słów kluczowych. Co prawda takie pozycjonowanie nie generuje zbyt dużego ruchu, ale za to pozwoli nakierować uwagę klienta na pożądany produkt. W ten sposób ma się zdecydowanie większe szanse na to, że taka osoba zdecyduje się na jego zakup i firma na tym skorzysta. Taka optymalizacja zwiększa sprzedaż i wcale nie trzeba inwestować w nią pokaźnych pieniędzy.

Stworzenie fraz kluczowych „z długim ogonem” jest dość skomplikowane, dlatego w pierwszej kolejności warto sięgnąć po niezawodne narzędzia analityczne. Wszelkie prace związane z uruchomieniem takiego pozycjonowania lepiej pozostawiać wybitnym specjalistom. Dobranie agencji marketingowej nie powinno być zbyt trudne. Wystarczy prześledzić rekomendacje innych użytkowników i na tej podstawie podjąć ostateczną decyzję. Frazy kluczowe „z długimi ogonami” powinny być ściśle dopasowane do konkretnej strony internetowej, aby jak najszybciej przyciągnąć uwagę klientów należących do określonej grupy docelowej.

 



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba głosów: 25

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.