Pozycjonowanie firm małych, średnich i dużych - Agencja Interaktywna WiWi

Pozycjonowanie firm małych, średnich i dużych

Karol
19 stycznia 2022
Udostępnij

Pozycjonowanie firm to proces składający się z wielu istotnych etapów. Ma bardzo ważne znaczenie w skutecznym wypromowaniu firmy na tle konkurencji. To jedno z najlepszych rozwiązań na drodze do pozyskania nowych i lojalnych klientów. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z tego co to jest pozycjonowanie firmy. W dużej mierze opiera się to na przygotowaniu odpowiedniej strategii SEO. Pod uwagę bierze się wiele różnych czynników, m.in. specyfikację konkretnej witryny, oczekiwania właścicieli, rodzaj branży oraz dostępny budżet.

Spis treści:

  1. Pozycjonowanie firm małych i dużych - czym to się różni?
  2. Inwestowanie w SEO a wielkość przedsiębiorstwa - jak to wygląda?
  3. Pozycjonowanie firm - współpracować z agencją czy znaleźć freelancera?
  4. Mniej działań czy tańsza firma - jak do pozycjonowania firm?

Pozycjonowanie firm małych i dużych - czym to się różni?

Pozycjonowanie różni się w zależności od wielkości danej firmy. Inaczej wyglądają działania realizowane dla mniejszych firm, a inaczej dla średnich oraz większych. Warto się o tym przekonać od podszewki, aby wiedzieć, w co konkretnie zainwestować i jakich efektów można się spodziewać. Skuteczne opracowanie planu SEO wymaga specjalistycznej wiedzy oraz czasu. Lepiej postawić na cierpliwość i mieć pewność, że firma zacznie się rozwijać, niż przez cały czas stać w miejscu.

Pozycjonowanie firm może przebiegać na wiele sposobów. Pozycjonowanie dla małych firm wymaga znacznie mniejszych nakładów finansowych. Ma to związek z minimalizacją kosztów, ograniczeniami budżetowymi i poszukiwaniem własnej niszy. Pozycjonowanie małych firm jest jednak równie istotne i wymaga bardzo dużego zaangażowania. Podstawowe różnice pomiędzy pozycjonowaniem małych i dużych firm polegają na:

  • dobieraniu innych słów kluczowych,
  • opracowaniu innej strategii link buildingu,
  • dobraniu innych procesów optymalizacyjnych,
  • zróżnicowanym rozwijaniu contentu.

W każdym przypadku pozycjonowanie stron musi być jednak poprzedzone bardzo wnikliwą analizą strony i przeprowadzeniem rzeczowej rozmowy z właścicielami konkretnej firmy. Tylko w ten sposób da się osiągnąć pożądane efekty i poprowadzić współpracę we właściwym kierunku. Pozycjonowanie lokalnych firm nie ma nic wspólnego z rywalizacją rynkowych gigantów, dlatego mniejsze firmy mogą sobie pozwolić m.in. na wolniejsze tempo optymalizacji i rzadsze aktualizowanie contentu. 

Inwestowanie w SEO a wielkość przedsiębiorstwa - jak to wygląda?

Pozycjonowanie firm w Google ma bardzo duży związek z wielkością konkretnego przedsiębiorstwa. W przypadku dużych firm mowa o działaniach globalnych, tak aby dana firma była znana na międzynarodową skalę i pozyskiwała zagranicznych kontrahentów. Takie przedsiębiorstwa rywalizują z najlepszymi firmami w swojej branży i muszą się czymś wyróżniać. Z tego też względu pozycjonowanie firm w Internecie wymaga zastosowania innowacyjnych rozwiązań i odpowiedniej strategii SEO.

Mniejsze firmy w zdecydowanej większości przypadków zadowolą się pozycjonowaniem lokalnym co pozwoli im zbudować przewagę nad lokalnymi konkurentami. W tym wypadku warto się dowiedzieć co to jest WordPress, ponieważ to właśnie ten system CMS może mieć niebagatelny wpływ na skuteczność wdrożonego pozycjonowania stron. Jak widać pozycjonowanie firm jest zależne od wielkości przedsiębiorstwa, m.in. pod kątem dobrania social media marketingu. Różni się to również realizowanymi działaniami promocyjnymi (w przypadku większych firm są prowadzone na znacznie szerszą skalę).

Pozycjonowanie firm - współpracować z agencją czy znaleźć freelancera?

Decydując się na profesjonalne pozycjonowanie firm zainteresowane przedsiębiorstwa mogą postawić na sprawdzone agencje SEO lub też na freelancera. Większe firmy powinny się rozejrzeć za agencją, ponieważ w ich przypadku działania będą obejmowały znacznie szerszy zakres. Agencja SEO gwarantuje:

  • szybsze tempo wprowadzanych udoskonaleń,
  • kreatywne i sprawne podejście do tematu,
  • możliwość wprowadzania zaawansowanych optymalizacji,
  • dostęp do specjalistycznych narzędzi.

Jak widać takie pozycjonowanie dla firm nie powinno nikogo rozczarować. Freelancer oznacza znacznie mniejsze wydatki, lecz trzeba mieć świadomość tego, że tempo prac będzie w tym przypadku nieco wolniejsze. Nie oznacza to jednak, że będzie to specjalista, który nie wykazuje się zbyt dużym poziomem kreatywności. Freelancer będzie optymalną inwestycją dla mniejszych i rozwijających się firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z działaniami SEO. Tworzenie stron www powinno być dopasowane do wielkości konkretnego przedsiębiorstwa.

Mniej działań czy tańsza firma - jak do pozycjonowania firm?

Zmagając się z ograniczeniami budżetowymi firmy bardzo często stają przed istotnym dylematem: zdecydować się na tańszą agencję czy też realizować mniej działań SEO? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ pozycjonowanie firm rządzi się swoimi prawami. Bardziej ryzykownym przedsięwzięciem jest jednak skorzystanie z taniej oferty, gdyż istnieje spora szansa, że zajmie się tym osoba bez większego doświadczenia i należytych umiejętności. Takie pozycjonowanie firmy w Internecie nie zakończy się happy endem. 

Pozycjonowanie powinno być przeprowadzone na odpowiednio wysokim poziomie, a firma, która będzie się tym zajmowała musi wiedzieć m.in. co to jest CMS i jakie są możliwości takiego systemu. Lepiej wykonywać nieco mniej działań optymalizacyjnych, ale za to mieć pewność, że zajmuje się tym profesjonalista, któremu można po prostu zaufać. Pozycjonowanie firmy na Mapach Google może być dość czasochłonne, ale chyba każdemu zależy na tym, aby okazało się w stu procentach skuteczne.



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 8

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

    Co możemy dla Ciebie zrobić?