Jak prowadzić bloga firmowego? - Agencja Interaktywna WiWi

Jak prowadzić bloga firmowego?

Daniel
21 grudnia 2021
Udostępnij

Prowadzenie bloga firmowego tylko z pozoru wydaje się łatwym przedsięwzięciem. Odpowiednio prowadzony blog ma spory wpływ na pozyskanie klientów oraz utrzymanie z nimi długofalowego kontaktu. Nie każdy się na tym zna, dlatego lepiej dostosować się do kilku sprawdzonych zasad, aby mieć pewność, że firmowy blog będzie funkcjonował na najwyższych możliwych obrotach. To jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Poniżej podpowiadamy, jak prowadzić bloga firmowego?

Spis treści:

  1. W jaki sposób prowadzić bloga? Liczą się klienci i zaplanowanie treści
  2. Jak prowadzić bloga firmowego? Optymalnie dobrane nagłówki i godny uwagi content
  3. Regularność i czerpanie inspiracji to podstawa sukcesu
  4. Prowadzenie bloga firmowego - posługiwanie się przydatnymi narzędziami i odpowiadanie klientom

W jaki sposób prowadzić bloga? Liczą się klienci i zaplanowanie treści

Regularne prowadzenie bloga firmowego może doprowadzić do zyskania sporej przewagi nad konkurentami. Nie każdy jednak wie, jak prowadzić bloga i na jakich aspektach skupić się w pierwszej kolejności. Przede wszystkim liczą się klienci, których powinno się traktować z należytą troską i zaangażowaniem. Klienci są jednocześnie czytelnikami, dlatego treści powinny być do nich odpowiednio dopasowane. Artykuły powinny odpowiadać na ich pytania i być dla nich solidnym wsparciem merytorycznym. Przykładowo, tworząc strony internetowe dla deweloperów, będziemy prowadzić bloga na temat branży budowlanej, inwestycji mieszkaniowych i projektów domów, a nie o szeroko pojętym biznesie, czy marketingu.

Blogi firmowe to nie tylko te, które dobrze wyglądają, ale są też umiejętnie stworzone i prowadzone. Jeśli chodzi o prowadzenie bloga warto pomyśleć o planowaniu treści z wyprzedzeniem. Dzięki temu uniknie się problemów z niezbyt kreatywnym podejściem do danego zagadnienia i wymyślaniem na szybko ciekawych tematów. 

Jak prowadzić bloga firmowego? Optymalnie dobrane nagłówki i godny uwagi content

Prowadząc blog firmowy nie można zapominać o optymalnie dobranych nagłówkach. Najlepiej, jeśli będą to nagłówki w formie wyliczenia, z długim ogonem oraz powołujące się na uznaną markę lub osobistość. Prowadzenie bloga firmowego to również praca nad godnym uwagi contentem. Dana firma nie może bazować jedynie na interesujących ich tematach, lecz musi odpowiadać na rosnące oczekiwania klientów. Jeśli ktoś nie do końca wie, jak napisać wpis na bloga, powinien skupić się na tym, na czym bardzo dobrze się zna i w czym jest prawdziwym fachowcem.

Regularność i czerpanie inspiracji to podstawa sukcesu

Prowadzenie blogów firmowych nie musi być czasochłonne, ale podstawą sukcesu jest regularność. Lepiej tworzyć krótsze i atrakcyjniejsze treści, niż publikować je raz w miesiącu. W ten sposób można stracić swoich zaufanych klientów i tworzenie stron www zakończy się fiaskiem. Firmowy blog musi być często aktualizowany i estetyczny. Warto popracować nad jego elementami graficznymi, aby udostępnić klientom jak najlepiej dopracowany content. 

Nie wiedząc jak zacząć prowadzić bloga można rozpocząć od następujących czynności:

  • podpytanie klientów, o czym chcieliby poczytać na blogu,
  • inspirowanie się bardziej rozbudowanymi blogami,
  • zaangażowanie całego zespołu, tak aby pojawiło się jak najwięcej pomysłów.

Na początku warto się jednak dowiedzieć co to jest WordPress i jak zacząć pracę z takim systemem. To właśnie na nim najczęściej tworzone i publikowane są blogi. Później zainteresowani dowiadują się jak pisać blog i w jaki sposób zainteresować niezdecydowanych czytelników.

Prowadzenie bloga firmowego - posługiwanie się przydatnymi narzędziami i odpowiadanie klientom

Jeśli zainteresowani nie wiedzą o czym pisać bloga powinni zasięgnąć opinii czytelników lub też pisać wyłącznie o branży, wokół której na co dzień się poruszają. Muszą to być atrakcyjne i aktualne tematy. Nie wszyscy muszą przecież wiedzieć od samego początku o czym prowadzić bloga. Z racji tego kluczem do sukcesu jest korzystanie z narzędzi statystycznych, np. Google Analytics. W ten sposób właściciele blogów sprawdzą, które tematy najlepiej się przyjęły i będą wiedzieć jak prowadzić bloga firmowego w przyszłości.

Pierwszy post na blogu powinien być swego rodzaju przywitaniem. Nie może być zbyt długi oraz nachalny. Zasady prowadzenia bloga są stosunkowo proste, wystarczy nabyć w tym zakresie odrobinę doświadczenia i stworzyć szablon, na którym będziemy publikować treści. Wiedząc co to jest CMS każde kolejne działanie będzie dużo łatwiejsze. Zastanawiając się nad tym jak prowadzić blog firmowy warto zatroszczyć się o swoich czytelników i odpowiadać na ich komentarze. Dzięki temu nie poczują się zlekceważeni. To najlepsza recepta dla osób, które nie wiedzą, jak prowadzić bloga firmowego



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 6

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

    Co możemy dla Ciebie zrobić?