Strategie cenowe - jak zwiększyć zyski w sklepie internetowym? - Agencja Interaktywna WiWi

Strategie cenowe – jak zwiększyć zyski w sklepie internetowym?

Karol
23 listopada 2021
Udostępnij

Nie każdy zdaje sobie sprawę co to jest strategia cenowa i na czym konkretnie polega. Odpowiednio skonstruowane strategie cenowe pełnią niebagatelną rolę w zwiększeniu sprzedaży na rynku e-commerce. To ogromna szansa na zyskanie sporej przewagi nad konkurencyjnymi sklepami.

Spis treści:

  1. Strategie cenowe – kilka słów wstępu
  2. Strategia Everyday Low Prices - co o niej wiadomo?
  3. Strategia Hi-Lo - na czym konkretnie polega?
  4. Strategie cenowe a branża e-commerce - z jakimi wyzwaniami można się zmierzyć?
  5. Jak zautomatyzować proces wdrażania strategii cenowych? Wskazówki
  6. Ustalanie strategii cenowych - kilka istotnych wniosków

Strategie cenowe – kilka słów wstępu

Współczesna strategia cen opiera się na wykorzystywaniu sprawdzonych schematów, które z biegiem czasu ulegają udoskonaleniu, a to wszystko za sprawą innowacyjnych narzędzi. Korzystają na tym m.in. sklepy PrestaShop. W świecie e-commerce bardzo duże znaczenie mają przede wszystkim opinie innych użytkowników, średnia wystawionych ocen czy też sposób dostawy konkretnego produktu. Nie oznacza to jednak, że strategie ustalania cen odeszły w zapomnienie. Jedną z podstawowych, z której korzysta się w branży e-commerce jest strategia o nazwie "koszt plus", na którą składają się koszt zakupu oraz marża. Oczywiście kluczem do sukcesu jest to, aby wraz z niezawodnymi strategiami cenowymi z każdym kolejnym miesiącem starać się wdrażać zupełnie nowe rozwiązania. 

Strategia Everyday Low Prices - co o niej wiadomo?

Strategie cenowe dzielą się obecnie na kilka różnych rodzajów. Jedną z kluczowych jest strategia o nazwie Everyday Low Prices (EDLP). Jak wskazuje nazwa, całość bazuje na ustaleniu bardzo korzystnych cen (średnich) dla potencjalnych klientów. Zazwyczaj są niższe niż średnia cena rynkowa w konkretnej grupie produktów. Klienci mają pewność, że w żadnym innym sklepie nie zdołają kupić tego samego produktu w lepszej cenie. Strategia cen prestiżowych znacząco wpływa na wysoki komfort robienia zakupów.

Sklepy, które wykorzystują taką strategię cenową plasują się zwykle na szczycie internetowej porównywarki cen. W ten sposób nie ma problemów z ich odnalezieniem, a więc strategia cen neutralnych "spisuje się na medal". Warte podkreślenia jest jednak to, że u takich sprzedawców z branży e-commerce nie odnotuje się częstych promocji i rabatów cenowych. Strategia cen średnich nie ma z tym za wiele wspólnego. Jeśli ktoś chce osiągnąć sukces w sprzedaży online, najpierw musi się upewnić, ile kosztuje sklep internetowy, a następnie wybrać odpowiednią strategię cenową i dopiero w tym momencie ruszyć do działania. 

Strategia Hi-Lo - na czym konkretnie polega?

Ustalając strategie cenowe w swoim sklepie internetowym warto wziąć pod lupę dobrze znaną i cenioną strategię o nazwie Hi-Lo (HL). Całość opiera się na tym, iż pozycja cenowa oferowanych towarów jest w tym przypadku średnia lub wysoka. Strategia wysokich cen ma związek z najwyższą jakością obsługi, dbaniem o relacje z klientami czy też innymi aspektami, które mają znaczący wpływ na poprawienie komfortu wśród kupujących. Jednocześnie sklepy stawiają na liczne promocje.

Strategia cen niskich pozwala na uzyskanie sporej przewagi nad konkurencyjnymi firmami. Ceny w sklepach bazujących na tego typu strategii prawdopodobnie będą wyższe od aktualnych średnich cen na badanym rynku, ale za to klienci będą mogli korzystać z atrakcyjnych i częstych rabatów cenowych. Strategia niskich cen ma za zadanie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i skusić ich do zakupienia kilku towarów (zarówno tych po promocyjnej cenie, jak i z wyższą marżą). Jak widać strategia cen wysokich może przynieść pożądane efekty, więc opłaca się ją przetestować. 

Strategie cenowe a branża e-commerce - z jakimi wyzwaniami można się zmierzyć?

Branża e-commerce zyskuje coraz większe grono zwolenników. Wybierając odpowiednie strategie cenowe warto skupić się na tym, aby bezwzględnie ich przestrzegać. W przeciwnym razie można uzyskać efekt odwrotny od zamierzonego. Decydując się na strategię atrakcyjnych cen nie można od niej odejść z dnia na dzień, ponieważ klienci w krótkim czasie zdołają to zauważyć, np. poprzez porównywarkę cen. Znalezienie towaru o nieco zawyżonej cenie może mieć negatywny wpływ na opinie klientów.

Strategie cenowe w marketingu odgrywają bardzo istotną rolę, więc za ich opracowywaniem stoją doświadczeni specjaliści. W dowolnym momencie sklepy internetowe mogą się zdecydować na strategię przecenionych produktów, które z pewnością staną się łatwo zauważalne. Klienci zaczną je kupować, ponieważ robienie zakupów w innych sklepach internetowych będzie dla nich nieopłacalne. Jak widać tworzenie stron www musi być dobrze przemyślane, a na samym początku warto przeanalizować przykładowe strategie cenowe i spróbować się do nich odnieść w swoich działaniach.

Jak zautomatyzować proces wdrażania strategii cenowych? Wskazówki

Zautomatyzowanie procesu wdrażania strategii cenowych może się okazać strzałem w dziesiątkę. Korzystnym wyborem jest wypróbowanie niezawodnego narzędzia - monitoringu cen. Całość polega na tym, że ceny poszczególnych produktów z różnych sklepów internetowych są zbierane w jednym miejscu i można je poddać dogłębnej analizie. W ten sposób ustala się później optymalne strategie cenowe dla potencjalnych klientów. Ocenia się również pozycję własnej oferty na tle konkurencji.

Strategia cenowa w marketingu to podstawa sukcesu, więc nigdy nie można jej bagatelizować. Jeśli ktoś nie wie jak założyć sklep internetowy musi się znać na wspomnianych wyżej strategiach cenowych. Warto dostosować ceny wybranych produktów do aktualnej sytuacji rynkowej. Dzięki temu zainteresowani dbają o zmaksymalizowanie swoich zysków i nie odczują żadnych strat finansowych. Przykładowe strategie cenowe będą solidnym wyznacznikiem do stworzenia własnej strategii. Kluczem do sukcesu mogą się okazać takie narzędzia, jak: Dynamic Pricing oraz Dealavo.

Ustalanie strategii cenowych - kilka istotnych wniosków

Nie da się ukryć, że cena w branży e-commerce odgrywa coraz większą rolę. To właśnie strategie cenowe mają spory wpływ na to, czy klienci zainteresują się konkretnym towarem, czy też może udadzą się do konkurencji. Strategia cenowa musi być dostosowana do aktualnych możliwości finansowych i oczekiwań klientów oraz sytuacji na rynku. Pracują nad tym wyspecjalizowani fachowcy, którzy wiedzą na czym polega profesjonalne pozycjonowanie stron.

Ustalając strategie cen opłaca się bazować na sprawdzonych i solidnie przetestowanych schematach. Dużą popularnością cieszą się dwie podstawowe strategie: EDLP oraz HL. To właśnie dzięki nim zyskuje się duże szanse na to, że przyciągnie się do własnego sklepu nowych klientów i zatroszczy się o maksymalizację zysków. Prezentacja strategii cenowej musi przedstawiać wszystkie możliwe korzyści oraz ewentualne wyzwania. Dzięki temu właściciele sklepów internetowych będą w stanie wybrać idealne i niezawodne rozwiązanie, które sprosta ich oczekiwaniom w każdym calu.



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 7

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.


    Co możemy dla Ciebie zrobić?