Strona główna - Blog - Linkowanie SEO – na czym polega?
Linkowanie SEO, czyli link building to jeden z najistotniejszych czynników, wpływających na pozycję stron w wyszukiwarce. Jednocześnie, ze względu na zmieniające się wymaganie algorytmów Google, nie jest to zadanie najprostsze. Z wiedzą na temat linkowania SEO należy być więc zawsze na bieżąco. Jeśli chcesz odświeżyć swoją wiedzę na temat link buildingu i dowiedzieć się, jakie są jego zalety, ten artykuł na pewno Ci w tym pomoże. Owocnej lektury!
Linkowanie SEO jest w złotej trójce najważniejszych działań, dążących do poprawy widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Mówi się, że pod względem pozycjonowania to unikalne treści mają największą moc, ale warto tu dodać, że bez dobrego link buildingu nie będą w stanie zagwarantować witrynie wysokich wyników w Google. Bardzo istotne jest także budowanie wiarygodności marki w sieci. Jak to zrobić? Właśnie poprzez budowanie wiarygodnych witryn. Najlepiej więc zacząć od podstaw. Czyli od czego?
Jeśli mowa o podstawach, należy zacząć od zdefiniowania, czym tak naprawdę jest link. Otóż jest to łącze w formie zapisu HTML, które po kliknięciu przenosi użytkownika do nowej witryny, znajdującej się wewnątrz lub na zewnątrz dokumentu. Linki pozwalają na swobodne poruszanie się po sieci. Warto również dodać, że każda strona www ma swój indywidualny link.
Linkowanie SEO jest to metoda zwiększania ruchu na stronie internetowej, a także jej pozycji w wyszukiwarce. Link building polega na pozyskiwaniu wartościowych linków zwrotnych, które będą przenosiły użytkownika na stronę docelową. Opisany proces nazywa się linkowaniem zewnętrznym i przeprowadzany jest poza docelową stroną internetową. Nie można jednak zapominać o tym, że linkowanie SEO to również działania prowadzone na stronie (czyli on-site), które opierają się na odwoływaniu się do adresów wewnątrz witryny.
Głównym zadaniem linkowania SEO jest poprawa widoczności strony. Oprócz tego link building ma również na celu ułatwienie pracy robotom Google. Warto uświadomić sobie, że im więcej linków prowadzi do strony docelowej, tym szybciej roboty będą w stanie prześledzić cały ich profil, a także ustalić hierarchię strony www. Bardzo istotne są również typy samego linkowania. Linkowanie SEO można bowiem podzielić na dwa typy, czyli na linkowanie wewnętrzne i linkowanie wewnętrzne.
Pierwszy typ, czyli linkowanie wewnętrze jest podstawowym sposobem linkowania. Jak sama nazwa wskazuje, odbywa się wewnątrz witryny. Polega na dodaniu linków do stron, które przekierują użytkownika na inne witryny, będące w posiadaniu jednego właściciela. Dzięki takim działaniom zarówno użytkownicy, jak i roboty Google mogą bardzo intuicyjnie i wygodnie poruszać się po witrynie. Co więcej, linkowanie wewnętrzne znacząco zmniejsza współczynnik odrzuceń. Linki wewnętrzne są bowiem często klikane przez internautów, którzy chcą poznać więcej oferowanych treści. Ponadto patrząc z perspektywy właścicieli witryn internetowych, bardzo istotny jest fakt, że to oni mają kontrolę nad całym procesem linkowania wewnętrznego.
W przypadku linkowania wewnętrznego kluczowym czynnikiem jest anchor text. Jest to fragment linku przypisywanego do konkretnej frazy kluczowej, opisującej zawartość treści, która się pod nim znajduje. Można wyróżnić pięć rodzajów anchor text:
Drugim typem linkowania jest linkowanie zewnętrzne, czyli pozyskiwanie linków z innych witryn. Tutaj bardzo ważną rolę odgrywa fakt, kto jest właścicielem domeny, z której następuje przekierowanie na stronę docelową. Oczywiste jest, że im wyższą rangę ma witryna oraz im więcej linków prowadzi do strony docelowej, tym lepiej.
By skutecznie budować pozycję i wiarygodność witryny, nie można pomijać linkowania zewnętrznego. Jest to świetna opcja zarówno dla właścicieli stron firmowych, sklepów internetowych, jak i blogów. To dobry pomysł na wypromowanie swojej marki. Należy przy tym pamiętać, by linkowanie zewnętrzne było dopasowane do tematyki strony. Spersonalizowany pakiet jakościowych linków to klucz do sukcesu.
Jak pozyskać wartościowe linki? Istnieje na to kilka skutecznych oraz wartościowych sposobów. Kluczowe jest w tym przede wszystkim to, by budowały one naturalny profil linków. Które z nich mogą w tym pomóc?
Czym są mocne, wartościowe linki? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo ważna, ponieważ odróżnienie dobrych linków od złych pomoże ocenić, czy istnieje szansa, by witryna poprawiła swoją pozycję w sieci. Jak informuje Google, do oceny jakości wyszukiwania powinno się wykorzystywać koncepcję EAT, czyli Expertise (eksperckość), Authority (autorytet) oraz Trustworthiness (wiarygodność). Takie podejście wynika z misji, którą przyjęła firma. Misja ta ma na celu dostarczanie internautom wyłącznie jakościowych treści, które będą niosły przekaz merytoryczny. Zatem mocne linki to linki umieszczane na stronach www, które są eksperckie, autorytatywne oraz wiarygodne.
Podczas pozyskiwania linków najlepiej jest kierować się wskaźnikiem Trust Rank. Jest on przypisany każdej stronie internetowej i za pomocą algorytmu analizuje on jakość linków dla konkretnej witryny. Jeśli linki umieszczane są w wiarygodnych witrynach o wysokim wskaźniku Trust Rank, będzie to miało pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony docelowej. Ważne, by dodawane linki były linkami dofollow.
Co więcej, ważna jest także pozycja linku na stronie internetowej. Przyjmuje się, że linki, które znajdują się na początku lub w środku tekstu mają większą wartość. Natomiast linki znajdujące się na końcu tekstu lub w stopkach, mają słabszą moc.
W tym miejscu warto także wspomnieć o czymś, co nazywa się Black Hat SEO. To nic innego, jak zakazane techniki pozycjonowania. Do takich nieuczciwych praktyk zalicza się chociażby: automatyzację pozyskiwania linków, kupowanie i sprzedawanie linków, masowe tworzenie artykułów sponsorowanych, ukryte przekierowania na inny adres niż wskazywałby na to link oraz nadmierną wymianę linków. Warto pamiętać, że Google bardzo często karze witryny za takie działania, dlatego należy ich unikać.
Jak przydatny był ten post?
Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.
Tel 665 147 294
ul. Księcia Witolda 49 lok. 15, 50-202 Wrocław