WooCommerce - co to jest i dlaczego warto go wybrać? - Agencja Interaktywna WiWi

WooCommerce – co to jest i dlaczego warto go wybrać?

Daniel
04 października 2021
Udostępnij

WooCommerce to jedna z najchętniej wykorzystywanych wtyczek w przypadku korzystania ze sklepów zbudowanych na platformie WordPress. Wtyczka służy do bezproblemowego zintegrowania prowadzonego sklepu ze stroną internetową. To szczególnie przydatne dla wielu mniejszych oraz rozwijających się firm. Umożliwia to zwiększenie zysków ze sprzedaży, ułatwienie sprzedaży poszczególnych produktów oraz łatwiejsze zarządzanie sklepem.

Spis treści:

1. WooCommerce - czym jest i co go wyróżnia?
2. WooCommerce - kto powinien skorzystać?
3. Dlaczego warto wybrać WooCommerce?
4. Wady i zalety WooCommerce
5. Jakie sklepy i firmy powinny zdecydować się na wtyczkę WooCommerce?
6. Jak uruchomić sklep internetowy z wtyczką WooCommerce?
7. Funkcje panelu administracyjnego WooCommerce
8. WooCommerce jest darmowy czy płatny?
9. Ile kosztuje uruchomienie sklepu z wtyczką WooCommerce?
10. Czy prowadzenie sklepu na WooCommerce jest bezpieczne?
11. WooCommerce - polska wersja językowa
12. Czy można znaleźć alternatywy dla WooCommerce?
13. WooCommerce Mobile - wersja na smartfony
14. W razie problemów - pomoc techniczna

WooCommerce - czym jest i co go wyróżnia?

WooCommerce to niezwykle atrakcyjny dodatek, dzięki któremu prowadzenie sklepu internetowego jest banalnie proste i niezwykle efektywne. Zainteresowani otwierają przed sobą nowe możliwości. Sprzedają produkty cyfrowe oraz fizyczne. Wtyczka może być dowolnie skonfigurowana, aby nie było żadnych trudności z wyborem metod płatności lub wysyłki towaru. W ten sposób właściciele sklepów online zadbają nie tylko o siebie, ale też o własnych klientów. Z czasem będzie ich na pewno coraz więcej.

Opisywana wtyczka e-commerce jest wykorzystywane na wielu sklepach internetowych (szacuje się, że wartość ta oscyluje w granicach 30 procent). Sklep internetowy zbudowany na platformie WordPress z dodatkiem WooCommerce to strzał w dziesiątkę. Jest intuicyjny w obsłudze, sprawnie się rozwija i szybko zyskuje popularność. 

WooCommerce - kto powinien skorzystać?

Popularna wtyczka WooCommerce jest przeznaczona dla wszystkich tych osób, które marzą o prowadzeniu biznesu online. Charakteryzuje się dużą wydajnością, elastycznością i łatwością tworzenia własnych motywów. Korzystają z niej osoby początkujące oraz te o większym stopniu zaawansowania.

System WordPress WooCommerce to optymalne rozwiązanie dla małych oraz średnich sklepów, które chcą stać się bardziej konkurencyjne. To doskonała alternatywa dla znanych platform abonamentowych. Jeśli ktoś chce być wolny od jakichkolwiek ograniczeń i marzy o realizowaniu własnych pomysłów powinien zdecydować się właśnie na wyżej wspomnianą wtyczkę. To szansa na stworzenie dedykowanego sklepu internetowego, który w sieci zrobi prawdziwą furorę. Dzięki temu działania sprzedażowe będą realizowane profesjonalnie i strategicznie. Pozycjonowanie strony z opisywaną wtyczką oraz wsparciem agencji interaktywnej przebiega pomyślnie i zgodnie z wcześniejszymi założeniami.

Dlaczego warto wybrać WooCommerce? 

Sklep WooCommerce cieszy się tak dużym zainteresowaniem ze strony internetowych biznesmenów, ponieważ nie jest zbyt drogim rozwiązaniem. Nie trzeba w niego inwestować pokaźnych pieniędzy, a efekty przedsięwziętych działań będą w pełni satysfakcjonujące. Wtyczka open source dla WordPressa pozwala na:

  • uruchomienie sprzedaży na dotychczasowej stronie internetowej,
  • dopasowanie wyglądu sklepu internetowego do własnych potrzeb,
  • korzystanie z wielu atrakcyjnych rozszerzeń.

W takim przypadku warto jednak postawić na fachowe tworzenie sklepów internetowych i zainwestowanie we wspólne działania wraz z renomowaną agencję interaktywną. To gwarancja stworzenia dodatkowych i oryginalnych funkcjonalności.

Wady i zalety WooCommerce

Jak każda inna wtyczka, tak i WooCommerce ma swoje wady oraz zalety. Na samym początku warto pochylić się nad najmocniejszymi stronami wskazanego wyżej systemu. Można do nich zaliczyć m.in.: łatwy w obsłudze panel administracyjny, uniwersalność (choć głównie dla małych oraz średnich firm), regularne aktualizacje, wtyczka jest darmowa (płaci się jedynie za niezbędne dodatki czy też szablony), bezpieczeństwo (szyfrowanie SSL), integracja z przesyłkami kurierskimi i szybkimi płatnościami, integracja z blogiem i SEO oraz szereg innowacyjnych funkcjonalności.

Wśród największych wad wtyczki wymienia się m.in.: brak wbudowanej opcji wystawiania faktur czy też brak automatycznej zmiany statusu zamówienia (po jego zakończeniu). Trzeba przy tym pamiętać, że jest to jedynie wtyczka, a nie odrębna platforma sprzedażowa i możliwości rozwoju są nieco ograniczone.

Responsywny (dostosowany do urządzeń mobilnych) sklep WooCommerce - sido.com.pl

Jakie sklepy i firmy powinny zdecydować się na wtyczkę WooCommerce?

Z wtyczki WooCommerce powinny skorzystać wszystkie te firmy, które zbudowały swoje strony internetowe na platformie WordPress. Jeśli właściciele sklepów online nie mają większych potrzeb rozwojowych i chcą skorzystać z niezawodnej wtyczki śmiało mogą sięgnąć po WooCommerce

System jest dedykowany sklepom, które chcą stać się bardziej konkurencyjne i stawiają na optymalizację witryny pod kątem SEO. Dostosowanie oprogramowania do indywidualnych potrzeb klienta nie jest w tym przypadku niczym trudnym. Za wszystko odpowiada agencja interaktywna, której powierzy się profesjonalne tworzenie strony internetowej. Wystarczy to skrupulatnie nadzorować.

WooCommerce to jedno z najlepszych rozwiązań dla firm stawiających na szybki rozwój oraz gwałtowny wzrost sprzedaży. Dzięki temu sklepy staną się rozpoznawalne i w sieci będzie o nich głośno. 

Jak uruchomić sklep internetowy z wtyczką WooCommerce?

Wiele osób zastanawia się nad tym jak zainstalować WooCommerce i czy jest to trudne do wykonania zadanie. Uruchomienie własnego sklepu internetowego nie powinno być żadnym kłopotem. 

Najłatwiejszą drogę przejdą firmy posiadające stronę internetową na WordPressie. Wystarczy wybrać zakładkę "Wtyczki", a następnie zainstalować WooCommerce. Całość nie zajmuje dużo czasu i nie wymaga większego zaangażowania. Po zakończeniu procesu instalacji można przejść do wprowadzania nowych produktów oraz zarządzania poszczególnymi zamówieniami. Klienci zyskują również dostęp do wielu innych sekcji, w tym m.in. do:

  • metod płatności,
  • wysyłek,
  • nadzorowania relacji z klientami.

Jak widać z instalacją poradzą sobie nawet mało doświadczone osoby. Wtyczka WooCommerce jest gotowa do użytku od razu po jej zainstalowaniu. Nie warto z tym zwlekać.

Przykład strony głównej sklepu WooCommerce - ultradesk.pl

Funkcje panelu administracyjnego WooCommerce

Panel administracyjny daje właścicielom sklepów internetowych nieograniczone możliwości. Zainteresowani są w stanie:

  • śledzić zamówienia,
  • sporządzać analizy i raporty sprzedaży,
  • przeglądać statystyki,
  • zarządzać całym sklepem oraz poszczególnymi produktami i kategoriami.

Wystarczy się w niego wgłębić, a w krótkim czasie odnajdzie się wszystkie niezbędne opcje.

WooCommerce jest darmowy czy płatny?

Klienci zastanawiający się nad tym czy WooCommerce jest w pełni darmowy muszą wiedzieć, iż system WooCommerce w podstawowej wersji jest wtyczką bezpłatną i umożliwia stworzenie podstawowego sklepu online. Istnieją jednak pewne płatne funkcjonalności, które mają ogromny wpływ na rozwój stworzonego sklepu. Są to np.: integracja z bramkami płatności i kurierami, integracja z portalami społecznościowymi i korzystanie z rozbudowanych mechanizmów promocji.

Atrakcyjne przedstawienie produktów na stronie sklepu WooComemerce - realizacja wykonana przez WiWi.pl dla Ultradesk

Ile kosztuje uruchomienie sklepu z wtyczką WooCommerce?

Co prawda WooCommerce to darmowe rozszerzenie do WordPressa, jednak zbudowanie profesjonalnego sklepu internetowego wymaga pewnych nakładów finansowych. Jest to uzależnione m.in. od indywidualnych potrzeb inwestorów czy też wprowadzonych funkcjonalności (płatnych). Im więcej takich funkcji, tym więcej pieniędzy trzeba przeznaczyć na start projektu. 

Konieczne jest skorzystanie z niezawodnego serwera, więc warto znaleźć go w porozumieniu z doświadczonymi pracownikami agencji interaktywnej, którzy dobrze wiedzą jak tworzyć strony internetowe WordPress i z jakimi kosztami jest to związane. Całość może się zamknąć nawet w kilkudziesięciu tysiącach złotych.

Czy prowadzenie sklepu na WooCommerce jest bezpieczne?

System WooCommerce na platformie WordPress jest uznawany za jedno z najbezpieczniejszych narzędzi. Wszystko to za sprawą szyfrowania SSL. Oczywiście wymaga to także pewnego zaangażowania ze strony osób prowadzących sklep internetowy. Chodzi m.in. o regularne aktualizowanie wtyczek, motywów i szablonów. Kluczowe jest też instalowanie jedynie sprawdzonych i legalnych wtyczek. Nie należy zapominać o tym, że dostęp do panelu administracyjnego powinny mieć jedynie zaufane i uprawnione osoby.

Jak prowadzić bloga firmowego na stronie sklepu WooCommerce - przykład maslove.pl

WooCommerce - polska wersja językowa

Początek przygody z wtyczką WooCommerce często przebiega w taki sam sposób. Klienci zadają sobie podstawowe pytanie WooCommerce co to jest? Szuka się też informacji, czy system jest dostępny w polskiej wersji językowej.

Na całe szczęście nie ma z tym żadnych problemów, ponieważ z wtyczki można swobodnie korzystać w polskiej wersji językowej. To duże udogodnienie zwłaszcza dla osób początkujących i mniejszych firm.

Czy można znaleźć alternatywy dla WooCommerce?

Na rynku poza wtyczką WooCommerce istnieje kilka alternatyw. Są to np. oprogramowania Magento i PrestaShop. Duże znaczenie podczas ostatecznego wybierania optymalnego oprogramowania mają aktualne możliwości finansowe i określenie indywidualnych potrzeb inwestora. Tworzenie sklepów online z opisywaną przez nas wtyczką może być co prawda droższą inwestycją, niż w przypadku skorzystania z gotowych rozwiązań abonamentowych, lecz pozwala to na tworzenie i konfigurację sklepu zgodnie z własnymi założeniami. 

WooCommerce Mobile - wersja na smartfony

Zadając sobie pytanie WooCommerce jak zacząć warto pamiętać o tym, że wtyczka jest możliwa również jako aplikacja mobilna. W ten sposób można z niej skorzystać praktycznie z każdego miejsca na świecie. Pozwala to na bezproblemowe prowadzenie sklepu online, łatwe dodawanie nowych produktów i przetwarzanie zamówień.

Sklep WooCommerce powinien być dostosowany do urządzeń przenośnych - maslove.pl

W razie problemów - pomoc techniczna

Klienci bazujący na systemie WooCommerce w dowolnym momencie mogą otrzymać pełne wsparcie techniczne. Chodzi tutaj m.in. o porady specjalistów, dedykowaną pomoc techniczną lub wskazówki odnalezione na portalach społecznościowych. 



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 9

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

    Co możemy dla Ciebie zrobić?