Znaczenie tekstu w pozycjonowaniu strony - Blog WiWi

Znaczenie tekstu w pozycjonowaniu strony

WiWi
25 listopada 2015
Udostępnij

Nikomu nie trzeba chyba przypominać jak istotna jest treść umieszczana na stronie w kontekście jej pozycjonowania. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że stworzenie prawidłowego opisu we właściwy sposób nie jest szczególnie niczym skomplikowanym. Należy jednak brać pod uwagę kilka kluczowych elementów na jakich powinien opierać się każdy tekst, który znajdzie się w przyszłości na stronie. Mam na myśli między innymi zgodność z wytycznymi Google i ścisły związek z algorytmem Panda, związek z opisywanym tematem, a także przyjazność tekstu względem odbiorców.

Treść na stronie, a treść w sklepie

Pierwsze do czego się odniosę to unikalność tekstu. W przypadku strony internetowej z niewielką ilością podstron można w dość łatwy sposób stworzyć oryginalną treść. Wystarczy trochę czasu, pomysłowości i chęci, a każda strona będzie zawierała unikalny opis konkretnej usługi, oferty.

Mając jednak do czynienia ze sklepem internetowym, który posiada setki, czy też tysiące produktów, trudno jest zapanować nad unikalnością opisów w każdym z nich, tym bardziej jeśli różnią się jedynie kilkoma parametrami, jak na przykład rozmiarem, kolorem. Bardzo często sklepy korzystają z opisów udostępnionych oficjalnie przez producenta danego przedmiotu i oczywiście jest to pewne rozwiązanie, które zapewnia, że każdy produkt będzie posiadał swój własny opis.

Co jednak w przypadku, gdy nie tylko nasz sklep, ale i konkurencja posiada wiele takich samych produktów? Zazwyczaj inne sklepy również wykorzystują opisy producentów. Jak łatwo się domyślić problem pojawia się właśnie w takiej sytuacji. Dokładniej mówiąc w momencie, kiedy nie tylko my mamy taki opis, ale również drugi, trzeci, czy w końcu setny sklep. Ciężko w takim przypadku mówić o unikalności. Warto jednak poświęcić trochę czasu i stworzyć własne opisy, chociażby dla tych najbardziej popularnych produktów, na których sprzedaży zależy nam w największym stopniu, dzięki czemu zyskamy nie tylko w oczach Google, ale i samych użytkowników.

Zgodność opisu z zawartością strony

Powiązanie opisu z zawartością strony jest kolejnym istotnym elementem, jeśli chodzi o właściwie stworzony content. Treść musi dokładnie opisywać przedstawiany produkt, usługę, temat. Złotym środkiem jest znalezienie odpowiedniej równowagi pomiędzy tą zgodnością opisu, a właściwą ilością wykorzystanych słów kluczowych, ponieważ o nich należy również pamiętać.

Nie twórzmy opisów, które nic nie wnoszą, a mają wyłącznie pełnić rolę zwykłych zapychaczy w ilości znaków na stronie, przy wykorzystaniu najpopularniejszych keywordsów. Jest to również ściśle powiązane z tym jak odbierają to osoby odwiedzające stronę. Znacznie lepiej czyta się tekst, który jest rzeczowy i we właściwy sposób przekazuje informację, niż taki, który jest jego całkowitym przeciwieństwem.

4 wskazówki poprawnego opisu

1. Stosuj właściwą długość tekstu

Google, jeśli można tak powiedzieć, lubi długie teksty, gdyż właśnie takie uważa za wartościowe. Często jednak z perspektywy użytkowników, długie teksty są niepraktyczne, a ich czytanie po dłuższym czasie staje się zwyczajnie męczące. Osoba odwiedzająca stronę, chce na początku jak najszybciej zdobyć interesującą ją informację. Dopiero po odnalezieniu konkretnej usługi lub produktu, jest w stanie zagłębić się w treść, aby wiedzieć z czym dokładnie ma do czynienia.

2. Używaj synonimów

Nie powtarzaj w kółko tych samych wyrazów, stwierdzeń. Stosuj synonimy, a także odmiany tego samego słowa. Czasami jest to trudne, ponieważ zdarza się, iż ciężko jest znaleźć właściwy odpowiednik, dla konkretnego słowa. Na szczęście w internecie jest całe mnóstwo stron z synonimami, co znacznie ułatwia pracę, choćby mi w pisaniu artykułów :)

3. Bądź aktualny

Nic tak nie wzmacnia pozycji strony w oczach odbiorcy jak aktualność informacji. W mniejszym stopniu może to dotyczyć stron firmowych, gdzie zazwyczaj tworzymy jeden opis na stałe z przedstawioną usługą i tak już pozostaje, czy też sklepów internetowych, w których posiadamy jeden, stały opis produktu, kategorii. Główne przełożenie aktualności tyczy się blogów, portali informacyjnych, itp. W tych miejscach zawsze kluczową kwestią jest systematyczne umieszczanie informacji, dzięki czemu czytelnik widząc taką stronę nabiera do niej większego zaufania i chętnie będzie do niej wracał mając świadomość często zamieszczanych informacji.

4. Przyciągnij uwagę

Dobry tekst to taki, który jest w stanie przyciągnąć uwagę czytelnika, zatrzymać go na stronie, a w przyszłości zachęcić do powrotu. Sposobem na to jest zastosowanie odpowiednich zwrotów na przykład „sprawdź ile”, „zobacz jak”, rzeczowników sugerujących interesującą treść jak choćby „poradnik”, „tutorial”, a także wszelkiego rodzaju porównania, rankingi, analizy, badania.

Zobacz wpis, w którym przedstawiamy jak powinna wyglądać strona WordPress.



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 10

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

    Co możemy dla Ciebie zrobić?