Strona główna - Blog - Wizytówka Google Moja Firma – jak ją założyć?
Zależy Ci na tym, aby potencjalni klienci mogli w łatwy i szybki sposób znaleźć Twoją firmę w Internecie? Koniecznie zadbaj o stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Jest to skuteczny sposób na wypromowanie swojej marki w sieci. Jeśli wizytówka Twojej firmy nie widnieje w GMF, dla wielu internautów po prostu nie istnieje. Stwórz ją, by nie wyprzedziła Cię konkurencja. Jak to zrobić? Podpowiadamy!
Musisz wiedzieć, że potencjalni klienci Twojej firmy szukają informacji na temat interesujących ich usług czy produktów przede wszystkim za pośrednictwem wyszukiwarki Google. By im to ułatwić i pomóc dotrzeć właśnie do Twojej oferty, zadbaj o stworzenie wizytówki Google Moja Firma – bez względu na to, czy masz swoją stronę internetową czy też nie. By klienci odnaleźli Cię w Mapach Google, koniecznie oznacz swoją lokalizację w GMF. Dzięki temu będziesz z nimi w stałym kontakcie.
Spis treści:
Google Moja Firma to narzędzie, dzięki któremu przekażesz internautom wszelkie niezbędne informacje o swojej firmie, takie jak adres, godziny otwarcia, numer telefonu i wiele więcej. To także idealne miejsce do dzielenia się z nimi aktualnościami, promocjami czy nowościami w ofercie. By nie pozostać w tyle i zadbać o swoją rozpoznawalność w sieci, zaprzyjaźnij się z funkcjonalnościami, które oferuje Ci GMF. To bardzo ważne także w kwestii pozycjonowania, ponieważ w większości przypadków wizytówki pojawiają się nad wynikami organicznymi. Dają zatem ogromną szansę na zwiększenie widoczności w Internecie, a tym samym na poszerzenie grona swoich klientów. Dzięki Google Moja Firma zyskujesz także platformę do kontaktu z klientami, którzy mogą dzielić się swoimi opiniami dotyczącymi Twoich produktów czy usług. Im więcej dobrych ocen, tym oczywiście lepiej, ponieważ dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo, że algorytm pokaże Twoją wizytówkę na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.
W SEO istnieje także bardzo istotne zagadnienie pozycjonowania lokalnego, które dotyczy firm działających wyłącznie w obrębie konkretne lokalizacji. Za przykład można tu podać piekarnie, restauracje, kwiaciarnie, gabinety lekarskie czy warsztaty samochodowe. Lokalizacja jest więc istotnym czynnikiem, wpływającym na pozycję firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Aby użytkownicy z łatwością dotarli do Twojego miejsca, koniecznie oznacz je na mapie z pomocą GMF.
WAŻNE! Jeśli podczas dodawania swojej firmy zauważysz, że istnieje już w Mapach Google i pojawia się w wynikach wyszukiwania, zgłoś prawo do własności. Dzięki temu będziesz mógł zarządzać swoją wizytówką. Lokalizacja mogła bowiem zostać dodana przez Google lub przez innego użytkownika. Inna sytuacja, która ma niekiedy miejsce przy tworzeniu wizytówki, to powiązanie Twojej lokalizacji ze starym profilem innej firmy. W takim wypadku zaproponuj zmianę. Dzięki temu firma będzie mogła zostać oznaczona jako zamknięta. Następnie możesz już utworzyć wizytówkę dla swojej firmy w Google Moja Firma.
Niezbędnym procesem w tworzeniu wizytówki GMF jest jej weryfikacja. Dzięki temu zyskasz aktywną wizytówkę, po której potencjalni klienci z łatwością odnajdą Cię w wyszukiwarce Google. Właśnie dlatego, podczas tworzenia wizytówki Google Moja Firma musisz podać konkretny adres firmy, pod który Google wyśle Ci kod weryfikacyjny. Jeśli nie masz adresu firmy, możesz podać na przykład adres zamieszkania. Jeśli klienci mają trafić do Ciebie bez problemu, musisz zadbać o bardzo precyzyjne określenie lokalizacji. Będzie to miało znaczący wpływ na wyszukiwanie Twojej wizytówki. Pewną trudność mogą napotkać jedynie właściciele sklepów internetowych, którzy nie mają własnej siedziby. Google sprawdza bowiem adresy za pomocą Street View, weryfikując obecność budynków czy szyldów. Miej na uwadze fakt, że na list z kodem weryfikacyjnym czeka się około dwóch tygodni. Nie warto więc odkładać weryfikacji na później.
Wizytówka Google Moja Firma jest gotowa w momencie, gdy możesz ją w pełni edytować i personalizować według swoich potrzeb. Jest to bardzo ważne, jeśli chcesz traktować to narzędzie jako sposób na docieranie do nowych, a także na pozostawanie w kontakcie z obecnymi klientami. Do wizytówki możesz dodawać na przykład zdjęcia produktów oraz ich opisy, a także klikalne odnośniki do strony internetowej. Potencjalnym klientom warto pokazać także, jak wygląda wnętrze sklepu, restauracji, gabinetu czy biura. Nie tylko za pomocą zdjęć, ale i wirtualnego spaceru. Nie zapomnij wprowadzić również godzin otwarcia i edytować ich, gdy się zmienią, np. podczas dni wolnych od pracy. Co istotne, w GMF na stronie głównej masz również dostęp do statystyk. Dzięki nim, a także danym z Google Search Console oraz Google Analytics zyskasz pełen obraz tego, ilu użytkowników odwiedza Twoją stronę internetową.
By usunąć wizytówkę GMF, najpierw zaloguj się na konto Google Moja Firma użyte podczas rejestracji. Następnie wybierz wizytówkę, którą chcesz usunąć i z menu znajdującego się po lewej stronie, kliknij przycisk „Informacje”. Znajdziesz tu opcję „Oznacz tę firmę jako zamkniętą lub usuń ją”, wybierz ją, a następnie kliknij przycisk „Usuń wizytówkę” i „Usuń”.
W przypadku, gdy jesteś wyłącznie menedżerem strony i chcesz odłączyć swoje konto od wizytówki, kliknij opcję „Nie zarządzaj już tą firmą”, wybierz „Menedżerzy” i przy swoim znaczniku kliknij „X”. W taki sam sposób możesz również usuwać menedżerów, jeśli jesteś właścicielem wizytówki.
Pamiętaj jednak, że usunięcie wizytówki nie oznacza natychmiastowego zniknięcia z wyników wyszukiwania i Map Google informacji o Twojej firmie. Przez jakiś czas wizytówka będzie się jeszcze wyświetlała w Google.
Największą zaletą wizytówki Google Moja Firma jest fakt, że nic nie kosztuje, a przy tym jest to bardzo skuteczne narzędzie do promowania firmy, jak również jej strony internetowej. Choć oczywiście sprawdzi się również wtedy, gdy nie posiadasz swojej witryny. Wizytówka posiada bowiem szereg możliwości, które pozwolą Ci dotrzeć do potencjalnych klientów. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.
Wizytówka Google Moja Firma to narzędzie, z którym powinien zapoznać się każdy właściciel firmy, który chce wypromować swoją markę w sieci. Ta platforma pozwoli Ci zwiększyć zainteresowanie ofertą, zdobyć nowych klientów czy zyskać większy ruch na stronie. A co najważniejsze – jest zupełnie za darmo, dlatego nic nie tracisz. Zapoznaj się z jej funkcjonalnościami i zobacz, jak wiele może zmienić nie tylko w przypadku prowadzenia biznesu internetowego, ale również tego stacjonarnego. To naprawdę proste i intuicyjne narzędzie. Wystarczy tylko trochę czasu i zaangażowania, a z pewnością samodzielnie skonfigurujesz je od A do Z.
Jak przydatny był ten post?
Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 7
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.
Tel +48 601 249 104
ul. Stanisława Konarskiego 18C, 44-100 Gliwice
Tel +48 665 147 294
ul. Księcia Witolda 49 lok. 15, 50-202 Wrocław