Jak pisać teksty pod SEO - Agencja Interaktywna WiWi

Teksty pod SEO – jak je tworzyć skutecznie?

Emilka
08 grudnia 2020
Udostępnij

Praktycznie każdy specjalista od marketingu internetowego twierdzi, iż teksty pod SEO obecne na stronie internetowej, są jednymi z najskuteczniejszych czynników rankingowych. Nie jest tajemnicą, że Google już od lat stawia na jak najwyższą jakość treści wyświetlanych w wynikach wyszukiwania. Dlatego pomimo dbania o prędkość ładowania strony czy prowadzenia skutecznych kampanii Google Ads, zadbanie o zoptymalizowanie treści na stronie pod SEO jest niezwykle ważne, aby skutecznie zaistnieć w świecie internetu.

Teksty pod SEO - słowa kluczowe są podstawą

Podstawową kwestią którą trzeba wziąć pod uwagę podczas pisania tekstów SEO jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Dobrym pomysłem oprócz instynktownego dopierana słów, jest wykorzystanie popularnych programów. Tego typu narzędzia pomogą w skutecznej analizie wybranych przez nas fraz lub w znalezieniu takich, o których w ogóle nie pomyśleliśmy. Dzięki takim programom poznamy przykładowo konkretną ilość wyszukiwań naszej frazy lub statystyki, mówiące jak trudno będzie się na nią wypozycjonować. Tego typu narzędzia są nieocenione w tworzeniu naszej strategii. Ale jak w praktyce na początek samemu znaleźć frazy? Zastanów się w nad naturalnymi pytaniami, które użytkownik wpisałby w wyszukiwarkę. Na przykład jeżeli sprzedajesz naturalne kosmetyki do pielęgnacji, nie poprzestawaj na frazie “naturalne kremy do twarzy”. “Ekologiczny krem trądzik”, “sucha skóra na nosie co robić”, “krem do twarzy eko” - to tylko niektóre przykłady z morza fraz, które możesz wypróbować.

Jak często wstawiać frazy?

Jeżeli mamy już frazy, czas na zaplanowanie rozmieszczenia ich w tekście. Można pomyśleć, że używanie jak największej ilości fraz związanych z tematem, będzie pomagało w poprawieniu widoczności naszego traktu przez algorytmy Google. Jednak nic bardziej mylnego. Keyword stuffing jest źle oceniany przez Google, jak i przez użytkowników. Frazy powinny być naturalnie wplecione w tekst, dzięki czemu komfort czytania tekstu będzie znacznie zwiększony. Poprawne nasycenie frazami jest ważnie w wszystkich tekstach na stronie internetowej. Także jeżeli jesteś zainteresowany zoptymalizowaniem pod SEO całej witryny, sprawdź nasz ostatni tekst.

Czego poszukuje użytkownik?

Kontynuując temat komfortu czytania, należy wspomnieć o kolejnym bardzo ważnym aspekcie dotyczącym pisania tekstów - potrzebach użytkownika. Teksty pod SEO muszą być interesujące i odpowiadać na konkretne potrzeby naszego potencjalnego klienta. W końcu użytkownik wpisuje zapytanie w wyszukiwarkę w celu znalezienia odpowiedzi na pytanie, a nie czytania mało interesujących reklam produktów. Google dobrze o tym wie, dlatego niezwykle ceni teksty, które są po prostu merytoryczne. Także podstawą są dobre teksty, objaśniające dany problem. Dodatkowo tworzenie tekstów, które odpowiadają na trudne pytania, postawi nas w roli ekspertów w danej dziedzinie i wpłynie na naszą wiarygodność. I nie mówiąc już o tym, że wartościowe teksty są chętniej udostępniane na portalach społecznościowych. Linkowanie z innych stron może również, znacznie wpłynąć na naszą wiarygodność z perspektywy algorytmów Google.

Teksty pod SEO - postaw na unikalną treść

Kolejną kwestią jaką należy się zająć, jest zadbanie o to, aby teksty były w jak największym stopniu unikalne. Algorytm Panda wprowadzony przez Google, surowo karze te strony internetowe, które publikują treści zduplikowane z innych stron. Także jeżeli myślałeś o skopiowaniu tekstu z konkurencyjnego bloga, zapomnij o tym. Staraj się, aby każdy tekst był jak w największym stopniu unikalny i odmienny od innych publikacji. Google na pewno to doceni.

Nie za długi tekst

Opublikowany tekst nie powinien być też bardzo długi. Każda osoba korzystająca z internetu, zdaje sobie sprawę jak trudno jest przeczytać długi tekst na kilkadziesiąt tysięcy znaków. Dlatego warto czasem trochę zawęzić nasz temat lub skupić się na konkretnym aspekcie i zmieścić się w 2000-2500 znaków. Oczywiście długi tekst w pełni wyczerpie temat i omówi wszelkie kwestie, ale pamiętajmy o jednym. O tym, że naszym podstawowym celem jest przyciągnięcie uwagi czytelnika. A niestety długie teksty, co potwierdzają liczne badania, nie są wabikiem dla użytkownika internetu.

Warto wstawiać grafiki i obrazy

Jednym z niedocenianych elementów tekstów pisanych pod SEO, są grafiki. Mówi się, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. W kontekście SEO jest to naprawdę prawdziwe. Za pomocą grafik możemy mocno podnieść ruch. Dzieje się tak, ponieważ nasz tekst będzie widoczny nie tylko przez osoby wyszukujące artykuły, ale również przez poszukujących grafik. Ciekawa infografika, obraz, który jest interesujący jak i żartobliwy ma również możliwość bycia udostępnianym przez użytkowników. Szczególnie infografika jest obecnie niezwykle popularną formą contentu, przyciągającą uwagę użytkowników.

Linkowanie - kolejna podstawa SEO

Teksty pod SEO wymagają jeszcze jednego elementu - linkowania wewnętrznego. Jak zostało już wspomniane, Google bardzo dobrze ocenia te strony, które posiadają dużą ilość linków wewnętrznych. Dzięki temu użytkownicy i roboty indeksujące spędzą na naszej stronie dużo więcej czasu. Gęsta sieć połączeń zarówno ułatwi robotom poruszanie się po stronie, jak i zatrzyma na dłużej użytkowników. Linki powinny zarówno prowadzić do innych stron, jak i dany tekst powinien być linkowany z innych podstron na danej witrynie. Tworzenie tekstów pod SEO jak widać wymaga trochę wiedzy i doświadczenia, ale mamy nadzieje, że z naszymi wskazówkami ten proces stanie się trochę prostszy.