Social media nadają rytm - Blog WiWi

Social media nadają rytm

WiWi
27 lipca 2017
Udostępnij

Obserwowana od kilku lat smartfonizacja społeczeństwa i powszechny dostęp do Internetu sprzyja rozwojowi mediów społecznościowych. Stały się one nie tylko ogromnymi platformami reklamowymi z coraz nowszymi możliwościami, ale także pewnym wyznacznikiem nowych trendów.

Ale, zacznijmy od początku :)

Facebook zdominował rynek

Dawno, dawno temu... (no dobra może nie tak dawno, ale czasami odnosi się wrażenie że Facebook istnieje od zawsze) powstał Facebook, który obecnie zdominował rynek social media. Wielu z nas (szczególnie tych młodszych) nie wyobraża sobie dnia bez przescrollowania Fejsa. Od tego często zaczynamy dzień i na tym go kończymy. Portal ten przez lata rozwijał się i zmieniał, aby stać się obecnie ogromną platformą reklamową. Coraz dokładniejsze i nowsze możliwości targetowania reklam pozwalają firmom na precyzyjne dotarcie do potencjalnego klienta. I w drugą stronę – potencjalny klient ma możliwość zasięgnięcia opinii i komentarzy na temat usługodawcy. Profesjonalnie prowadzony profil z dobrymi opiniami to nie tylko wizytówka firmy, ale także miejsce pozyskiwania nowych klientów.

Nowe sposoby dotarcia do potencjalnych klientów

Coraz więcej możliwości reklamowych oferuje także Instagram. To idealne medium dla branż modowych, wizażowych, czy gastronomicznych, które przyciągają uwagę ładnymi obrazkami. Tutaj dotarcie do szerszej publiki potęgują hashtagi, które odpowiednio użyte wzmacniają zainteresowanie postem i zaangażowanie pod nim. Swoje możliwości reklamowe cały czas udoskonala też YouTube, Twitter i Linkedin. Nie sposób tu opisać ilości funkcji i opcji reklam, każdego z portali społecznościowych. Jest ich na tyle dużo, że nie pozostaje nic, jak tylko testować i wybierać te, które przynoszą największe zyski naszej firmie.

Biorąc pod uwagę czas, jaki przeciętny człowiek poświęca na social media nietrudno dojść do wniosku, że obecność reklamy naszej firmy na portalach społecznościowych to szansa na zaistnienie w świadomości użytkowników. Według badań amerykańskiej agencji marketingowej Mediakix przeciętny człowiek poświęca 5 lat i 4 miesiące swojego życia na korzystanie z mediów społecznościowych (http://mediakix.com/2016/12/how-much-time-is-spent-on-social-media-lifetime/#gs.SXweq3M). W ujęciu dziennym przedstawia się to tak, jak na poniższym obrazku.

Odnośniki do social media nowym standardem na stronach

Projektując i wdrażając strony internetowe uznajemy odniesienia do portali społecznościowych za standard. Każda nowo powstająca strona musi je mieć (no chyba, że firma nie istnieje w social media). Taki zabieg nie tylko ułatwia użytkownikowi przejście do profilu firmy w mediach społecznościowych, ale także w prosty i szybki sposób pozwala udostępniać treści na tych portalach. Funkcja ta jest szczególne przydatna w przypadku bloga. Jedno kliknięcie wystarczy, aby udostępnić nowy wpis na swoim fanpage. W przypadku strony na WordPress bardzo fajnym rozwiązaniem jest wtyczka AddToAny Shere Buttons, która posiada dostęp do bardzo wielu portali (także tych mniej znanych) i pozwala konfigurować położenie buttona.

Nowe zadania dla agencji reklamowych

Rozwój social media to nie tylko większe możliwości reklamowe, ale także nowy obszar usług do zagospodarowania. Coraz więcej agencji oferuje prowadzenia profili w social media – od ich założenia, poprzez strategię, moderację aż po kampanie reklamowe. Zlecenie prowadzenia firmowego fanpage na zewnątrz to najlepsze rozwiązanie dla tych, którzy chcą mieć gwarancję profesjonalnego podejścia i ciągłego podążania za aktualnymi trendami. Prowadzenie firmowych profili w social media to także szansa zaistnienia na nowo w świadomości konsumentów oraz okazja do pozyskania nowych klientów. Żal byłoby nie skorzystać ;)



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 4

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

    Co możemy dla Ciebie zrobić?