Strona główna - Blog - Czy nadchodzi aktualizacja Google Pingwin?
Wiele osób związanych z branżą SEO coraz częściej w ostatnich tygodniach, a nawet dniach, zadaje sobie dosyć istotne pytanie, a mianowicie „Kiedy i czy zbliża się do nas kolejna odsłona algorytmu Google Pingwin?”.
Na początku pokrótce wyjaśnię czymże jest ów postrach spędzający sen z powiek niejednej osobie specjalizującej się w pozycjonowaniu. Algorytm Google Pingwin po raz pierwszy pojawił się w kwietniu 2012 roku i ma już za sobą całkiem pokaźną pulę aktualizacji, które zazwyczaj pojawiały się w październiku.
Zadaniem Pingwina jest ograniczenie ruchu spamowego w sieci, poprzez obniżenie pozycji lub też całkowite wykluczenie z wyników wyszukiwania stron, które przy pomocy praktyk nazywanych Black Hat Seo podbijają sztucznie swoją pozycję w TOP-ach. Do grona tychże praktyk możemy zaliczyć choćby pozyskiwanie linków ze źródeł niskiej jakości, a także miejsc kompletnie niepowiązanych tematycznie z linkowaną domeną. Innym sposobem jest korzystanie z popularnych SWL-i, czyli Systemów Wymiany Linków.
Co takiego pozwala snuć domysły, że aktualizacja pojawi się w okolicach października? Istnieje ku temu kilka przesłanek. Pierwszą z nich jest to, że to właśnie październik jest miesiącem, w którym najczęściej pojawiały się nowe wersje Google Pingwin. Druga z nich to niedawna wypowiedź, jaką wyraził podczas Search Marketing Expo East 2015 Garry Illyes z Google, stwierdzając iż najnowsza aktualizacja ujrzy światło dzienne w najbliższej przyszłości i ma nadzieję, że pojawi się ona do końca tego roku.
Najnowsze wersja algorytmu Google Pingwin po wdrożeniu ma działać w czasie rzeczywistym. Co to dla nas oznacza? Będzie on stale analizował profile linków, które kierują do stron internetowych, a co za tym idzie kolejne daty wypuszczania nowych aktualizacji będą nieco mniej istotne, z tego powodu, że będzie on ciągle aktywny.
Ma to z pewnością swoje plusy, gdyż wyniki wyszukiwania, będą jeszcze bardziej cenne i pozbawione bezwartościowych stron oraz SPAM-u. Posiadacze domen będą mogli na bieżąco poprawiać profile swoich linków zrzekając się tych słabej jakości, a na wyniki takich działań nie trzeba będzie długo czekać. Niewątpliwym minusem może być to, że właściciel strony wordpress nie będzie wiedział, co jest przyczyną spadku jego strony, czy dopadł go update czy też jest to wynik czegoś innego. Wcześniej w miarę łatwo można było skojarzyć obniżenie domeny w SERP-ach z ostatnio zaktualizowanym algorytmem. Teraz to już nie będzie takie proste, a przynajmniej na początku, ale może to i lepiej… ;)
Jak przydatny był ten post?
Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 4
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.
Tel +48 601 249 104
ul. Stanisława Konarskiego 18C, 44-100 Gliwice
Tel +48 665 147 294
ul. Księcia Witolda 49 lok. 15, 50-202 Wrocław