Cennik pozycjonowania stron www - Agencja Interaktywna WiWi

Cennik pozycjonowania stron www

Joanna Kulik
22 września 2020
Udostępnij

Ile kosztuje SEO? Cennik pozycjonowania stron www zależy od wielu rzeczy. Każda agencja SEO proponuje własny kosztorys wykonanych usług, istnieją także różne modele rozliczeń za pozycjonowanie. Można natomiast operować w widełkach cenowych, dzięki czemu zorientujecie się, co dostaniecie w jakiej cenie.

Spis treści:

Temat w rodzaj cennik pozycjonowania stron www jest dość kontrowersyjny. Opłata za efekt? Abonament czasowy? Ile modeli, tyle zdań na ten temat. Dzisiaj postaram się wyjaśnić wam, jak kwestia kosztu pozycjonowania (czyli działań SEO) wygląda w naszej Agencji. Przedstawię Wam także nasz przykładowy cennik pozycjonowania, abyście czarno na białym mogli zobaczyć, ile PLN trzeba przygotować chcąc inwestować w pozycjonowanie strony internetowej lub sklepu internetowego.

SEO i jego korzyści

Pozycjonowanie stron www to szereg działań, których zadaniem jest wywindowanie witryny na jak najwyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Opiera się o budowę widoczności, link building, techniczną optymalizację strony oraz przygotowywanie tekstów SEO.

Widoczność jest ściśle związana z popularnością strony i jej dobrą oceną przez Google. To zaś skutkuje osiąganiem wyższych pozycji na liście wyników wyszukiwania dla różnych podstron. Co jednak istotne, chodzi nie tylko o osiągnięcie wysokich pozycji w Google, ale także o ich utrzymanie. Nie jest bowiem tajemnicą, że użytkownicy wyszukiwarki wchodzą tylko w kilka pierwszych linków. Wiedzą bowiem, że to linki, które algorytm najlepiej dobrał do ich zapytania.

Skuteczne pozycjonowanie owocuje tym, że coraz więcej osób wchodzi na stronę firmy lub sklepu i robi zakupy.  Ponadto pomaga zdobyć przewagę konkurencyjną w danej branży, a także buduje rozpoznawalność i podnosi zaufanie do firmy. Cennik pozycjonowania stron www wiąże się z pracą, jaką musi wykonać agencja interaktywna/agencja SEO, aby strona klienta lub jego sklep internetowy osiągały najwyższe pozycji (TOP10 w Google). Ostatecznym skutkiem jest po prostu zwiększanie zysków firmy klienta.

Pozycjonowanie i rozliczenie za efekt

Istnieją dwa podstawowe modele rozliczeń pozycjonowania stron www. Cena za efekt to model, w którym klient przelewa wynagrodzenie dopiero, kiedy osiągnie TOP10 dla ustalonych z agencją fraz. Z pozoru ten model rozliczenia SEO wydaje się sensowny i sprawiedliwy, lecz taki nie jest i obecnie dość rzadko się go stosuje. Z wielu powodów, ale wymienię tylko najważniejsze:

  • Współczesne pozycjonowanie polega w dużej mierze na długoterminowym budowaniu widoczności strony. Pozycjonowanie tylko na kilka fraz jest nieskuteczne, a Google ocenia to jako nieuczciwą praktykę.
  • Jest to nieopłacalne z punktu widzenia branży SEO. Gdyby agencje rzeczywiście pobierały wynagrodzenie tylko za efekt, mogłyby nie widzieć pieniędzy przez wiele miesięcy. W tym czasie po prostu by splajtowały i nie byłoby żadnego „efektu”. Firma zaś musiałaby zaczynać całe pozycjonowanie od nowa i sama straciłaby dużo czasu i pieniędzy.
  • Pozycjonowanie jest obecnie zbyt dynamiczne głównie ze względu na częste aktualizacje algorytmu wyszukiwarki Google. Załóżmy, że podpisujemy z Tobą umowę na efekt na 10 słów kluczowych. Za 2 miesiące wprowadzasz nowy produkt do sprzedaży i chcesz podmienić słowa z umowy. Nasza praca zaczyna się od nowa i to bez wynagrodzenia. Z kolei pozycje wypracowane na frazy, które wylatują z listy gwałtownie spadają. Tracisz ty, tracimy my.

Do spisu treści

Abonament SEO

W agencji WiWi rozliczamy się w modelu abonamentowym, podobnie jak inne topowe agencje interaktywne i SEO. Rozliczenie w abonamencie ma kilka odmian. Na przykład stała opłata za wykonane prace niezależnie od osiągniętych rezultatów. Są też różne abonamenty mieszane, w których poza stałą opłatą agencja otrzymuje premię za pozyskanie większego ruchu na stronie ponad poziom określony w umowie. Premia może być też przelewana jeśli agencja SEO pozyskała konwersje powyżej określonej kwoty. Co wybrać, aby było korzystnie? Klient przeglądający cennik pozycjonowania stron www w abonamencie musi przede wszystkim zwrócić uwagę na te aspekty.

Cennik pozycjonowania stron www w abonamencie:

  • Zwróć uwagę, aby umowa przewidywała sensowny okres wypowiedzenie, nie dłuższy nic 2-3 miesiące.
  • Nie zgadzaj się na kary umowne.
  • Zastrzeż, że chcesz dostawać raport zawierający wszystkie linki pozyskane w ostatnim okresie rozliczeniowym. Sprawdzisz, czy rzeczywiście one tam są.
  • Dopilnuj, aby w umowie znalazły się zapisy określające wszystkie działania, które mają zostać podjęte. Działania te mają być opisane konkretnie, a nie ogólnie.
  • Domagaj się wglądu i danych dostępowych do wykorzystywanych bezpłatnych narzędzi analitycznych: Google Analytics i Google Search Console.

Do spisu treści

Cennik pozycjonowania stron www – podstawowy

W Agencji WiWi realizujemy model rozliczeń w oparciu o pakiety SEO. Najtańszy pakiet SEO w naszej firmie kosztuje 600 zł netto miesięcznie. Obejmuje on wszystkie podstawowe działania. Wchodzi w to uzupełnienie strony o zoptymalizowane treści, pozyskanie 20 wartościowych linków i ustawienie meta danych dla podstron. Ponadto w tej cenie robimy analizę konkurencji w Twojej branży, aby prześledzić, jak inni się pozycjonują. Ta pozycja z naszego cennika SEO to także dostęp do Panelu Klienta, gdzie każda osoba zamawiająca usługę może sprawdzić, jak wygląda kwestia pozycji dla najważniejszych fraz. Co więcej każdego miesiąca klient otrzymuje raport, gdzie czarno na białym widzi, jakie działania zostały wykonane i jaki efekt przyniosły.

Prace, które wykonuje Agencja WiWi w ramach pozycjonowania.

Pamiętaj też, że agencja SEO musi ponieść pewne koszty zewnętrzne związane ze skutecznym pozycjonowaniem twojej strony www. To przede wszystkim konieczność opłacenia abonamentu w najlepszych narzędziach analitycznych, takich jak Ahrefs.

Do spisu treści

Dodatkowe działania i koszty

Agencje SEO oferują coraz częściej także dodatkowe usługi wspierające. Pozwalają one spojrzeć szerzej na kwestię pozycjonowani konkretnej witryny czy konkretnego sklepu online. To miedzy innymi konsulting SEO, czyli konsultacje ze specjalistą od pozycjonowania. Taka osoba punkt po punkcie mówi, co trzeba zmienić na stronie, aby była wyżej w Google. Nasza agencja oferuje także audyt SEO, czyli szczegółowa analizę strony internetowej pod katem SEO. Audyt obejmuje wiele zagadnień technicznych, które są niezwykle istotne dla algorytmów Google, a często odpowiadają za niskie pozycje, pomimo dużych nakładów np. na teksty czy pozyskiwanie linków.

Cennik pozycjonowania stron www często obejmuje także techniczne SEO, czyli koszt optymalizacji witryny przez programistę oraz specjalistę SEO. Wspólnie poprawiają punkt po punkcie wszystkie błędne ustawienia na stronie. Do tego optymalizują kod strony, jej strukturę oraz nasycają ją wartościowymi z punktu widzenia SEO treściami.

Na całkowity koszt i odzwierciedlający go cennik pozycjonowania stron www wpływ mają także działanie, takie jak wspominany link building, content marketing, a także analiza konkurencji i resorach słów kluczowych. Wszystko to są drobiazgowe i czasochłonne działania wymagający pracy całego zespołu osób wyspecjalizowanych w pisaniu tekstów, programowaniu, linkowaniu stron itd.

Cennik pozycjonowania stron www - Podsumowanie

Jak zatem widzicie cennik pozycjonowania stron www kształtują różne działania, które składają się na całościowe pozycjonowanie. To nie tylko pozyskiwanie linków, ale także tworzenie treści SEO, techniczna optymalizacja strony, kompleksowy audyt SEO czy nieustanne monitorowanie i raportowanie pozycji. Pozycjonowanie stron www jest dość złożoną procedurą. Warto zawsze dopytywać agencję, na czym dokładnie polega, co obejmie umowa, ile wyniesie miesięczny koszt oraz jak będzie raportowany postęp w działaniach. Dzięki temu jako klient będziesz miał rękę na pulsie. Zobaczysz też, jak wygląda taka codzienna praco ludzi, którzy pozycjonują twoją stronę w wyszukiwarce.

Do spisu treści