Accelerated Mobile Pages (AMP) nie wpływa na ranking strony. Póki co…

WiWi
02 marca 2016
Udostępnij

Pod koniec stycznia tego roku Google wprowadziło w życie funkcję Accelerated Mobile Pages, w skrócie AMP. Jej przeznaczeniem są strony statyczne, zaś samo zastosowanie tej funkcji pozwala na przyspieszenie wyświetlania mobilnych stron internetowych. Docelowo ma to wpływać na zmniejszenie współczynnika odrzuceń, który niejednokrotnie jest wysoki ze względu na długi czas wczytywania się strony na urządzeniach mobilnych, przez co użytkownicy często rezygnują z jej odwiedzenia. AMP ma właśnie to zmienić.

Funkcję przyspieszone strony mobilne AMP znajdziemy w narzędziu Google Search Console, w sekcji stan w wyszukiwarce.

amp-search-console

Wdrożenie AMP wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy z zakresu HTML, a także JavaScript. Więcej informacji odnośnie opisywanej funkcji można znaleźć tutaj https://goo.gl/OWiSQ8

Wracając jednak do samego rankingu strony w mobilnych wynikach wyszukiwania i wpływu Accelerated Mobile Pages na to, jakiś czas temu J. Muller oznajmił, iż:

Is AMP a ranking signal? At the moment, it is not a ranking signal.

It is obviously one way to make mobile friendly pages, so that might be an option where you do that. I've already seen some web sites where they've moved the whole web site to the AMP format. Obviously that is mobile friendly setup so it kind of picks up the mobile friendly thing.

But just AMP itself is not something that we have a ranking signal at the moment.

Krótko mówiąc, J. Muller wyjaśnił iż zastosowanie AMP nie wpływa, póki co na wynik strony w mobilnych SERP'ach. Nie padło jednak żadne stwierdzenie przeczące na taki wpływ w przyszłości. Możemy jednak raczej z całą pewnością założyć, że tak właśnie będzie i strony posiadające wdrożoną funkcję, będą miały szansę wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania, aniżeli te, które jej nie mają.