Zmiany i nowości w AdWords

Marlena
07 lipca 2017
Udostępnij

Niedawno Google ogłosił nowe funkcje i zmiany w AdWords. Co to oznacza dla Ciebie?

Nowy interfejs
Stary był po prostu stary. Nawet jeżeli przez kilkanaście ostatnich lat zdążyłeś się do niego przyzwyczaić i poruszasz się po nim z zamkniętymi oczami, wiedz, że idzie nowe. :)

Rozszerzenia lokalizacji reklam w serwisie YouTube
Chciałbyś, żeby Twoja reklama trafiała tylko do tych, którzy rzeczywiście są zainteresowani Twoim produktem i naprawdę chcą go kupić? Rozszerzenia lokalizacji reklam to zwiastun nowej rzeczywistości PPC.

Nowe możliwości targetowania
W życiu Twoim i Twoich klientów są rzeczy, które kupuje się niemal codziennie i takie, które ze względu na niepowtarzalność wydarzenia zamawia się raz (no dobra, może kilka razy:)) w życiu. Nietrudno określić zachowania, które sugerują zbliżające się wydarzenia życiowe – zakup pierścionka zaręczynowego to niemal pewny (chyba, że los jest wyjątkowo złośliwy) zwiastun zbliżającego się ślubu, a rozglądnie się za wózkiem dziecięcym oznacza rychłe narodziny. Jeżeli oferujesz produkty lub usługi, które mogą przydać się na poszczególnych etapach życia to nowa funkcja AdWords z pewnością Cię ucieszy. Life Events to nowe możliwości targetowania reklam na YouTubie i Gmailu i niemały ukłon w stronę reklamodawców. :)

Google Optimize zintegrowany z AdWords
Co to oznacza dla Ciebie? Większą elastyczność w zakresie testowania stron. Integracja Optimize i AdWords umożliwia tworzenie nowych stron docelowych i stosowanie ich przy kampaniach AdWords bez potrzeby kodowania.

Reklama AMP
Każda dodatkowa sekunda stracona na ładowaniu strony mobilnej to spadek współczynnika konwersji (nawet o 20%). Ostatnie rozwiązanie to strony AMP (Accelerated Mobile Pages), teraz Google wychodzi z nową propozycją - udostępnienie dla stron AMP reklam displayowych, które ładują się do 5 sekund szybciej niż zwykłe kreacje displayowe, a wyglądają identycznie.

Łatwiejsze kupowanie z Google Assistant
Zintegrowany na nowo Google Assistant pozwoli użytkownikom urządzeń mobilnych na szybsze znalezienie tego, czego szukają. Lokalne filtry wyszukiwania powiadomią szukającego o dostępności danego produktu w najbliższym sklepie. A to wszystko w czasie rzeczywistym, a nie 3 dni później:) Jedyne ograniczenie – szukający musi korzystać z Play Store, Android Pay, lub innej formy płatności zapisanej w Chrome.

Lista zmian tutaj się nie kończy, będzie ich więcej :) Pozostaje tylko działać i testować. :)