Strona główna - Blog - Wyniki wyszukiwania Google – przykłady
Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie podsuwa nam informacje na wiele sposobów. Wyniki wyszukiwania Google to nie tylko linki do stron www, ale także baza grafiki czy panele wiedzy. A jest tego dużo, dużo więcej. Poznaj przykłady, w jaki sposób Google pomaga użytkownikom Internetu odnaleźć potrzebne wiadomości.
Współcześnie Google oferuje wiele więcej możliwości wyszukiwania informacji niż jeszcze 7-8 lat temu. Nie tylko odpowiada na zapytania, ale także analizuje kontekst i intencję zapytania. Dzięki temu ta najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie (w samej Polsce korzysta z niej 96% internautów!) jest w stanie podsunąć najlepszą możliwą odpowiedź oraz znacznie ułatwić wyszukiwanie informacji.
Serwis prezentuje różne dane statystyczne w postaci zestawień, rankingów i diagramów. Można sprawdzić na przykład, jakie hasła są obecnie najpopularniejsze w danym kraju. Co roku Google Trends publikuje zestawienie najpopularniejszych zapytań dla danych obszarów niejako podsumowując, co działo się w „internetach” w ubiegłym roku. Wiedzę z tego serwisu można wykorzystać planując marketing internetowy czy komunikację w social mediach.
Wyszukiwanie głosowe w Google jest coraz bardziej popularną funkcją zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Za pomocą komend głosowych możemy mówić do urządzenia i wyszukiwać w ten sposób różne informacje. Odpowiedź zostanie nam udzielona pisemnie, w postaci listy stron dopasowanych do zapytania. Tak jak przy normalnym, pisanym wyszukiwaniu.
Każdy wie, że w Google znajdziemy nieskończone zasoby grafiki – wystarczy wejść na https://images.google.pl/ i wpisać zapytanie. Ale czy wiecie, że Google pozwala też szukać obrazem? Kliknijcie ten sam URL, a potem w ikonę aparatu fotograficznego. Pojawi się pole, gdzie możecie wkleić plik graficzny np. z własnego dysku i dowiedzieć się, co on przedstawia oraz znaleźć podobne grafiki.
Przydatne wyniki wyszukiwania Google to także różnego rodzaju komendy klawiszowe. Bardzo pomagają wyeliminować jakieś nieprzydatne nam linki do stron z listy wyników wyszukiwania. Np. dodając przed frazą „-„ (minus) wykluczymy ją z wyników. Przykładowo chcemy wykluczyć wyniki z Allegro, wiec wystarczy wpisać „lodówka Beko XYZ –Allegro”.
Jasne, każdy wie, że w wyszukiwarce Google jest kalkulator jako narzędzie, ale proste obliczenia matematyczne można też wykonywać bezpośrednio w oknie wyszukiwania. Wpiszcie sobie np. 13 x 12 i zobaczcie, co Wam się wyświetli.
Wyniki wyświetlane w formie karuzeli to przykład, jak wykorzystywać wyszukiwarkę do szybkiego uzyskiwania informacji w formie graficzno-tekstowej. Jest to wynik zawierający elementy rozszerzone. Ma widok poziomej listy z miniaturkami grafik i tytułami. Pojawi się, kiedy będziemy chcieli znaleźć np. jakiś przepis kulinarny czy atrakcje turystyczne w danym mieście.
Ta usługa nazywa się Loty Google i pozwala wyszukiwać połączenia lotnicze bezpośrednio na liście wyników wyszukiwania. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę na przykład Warszawa Londyn – wówczas Google wyświetli zestawienie najbliższych czasowo połączeń oferowanych przez różne linie lotniczej. Za pomocą tego narzędzia można także przejść całą ścieżkę rezerwacji lotów aż do momentu przejścia do płatności.
Podobnie jak loty, wyniki wyszukiwania Google oferują także możliwość znalezienia hotelu i zarezerwowania pokoju. A wszystko bezpośrednio w wyszukiwarce. Usługa prezentuje propozycje hoteli i ceny noclegów z innych serwisów bookingowych.
Narzędzie Google Moja Firma to ważna usługa wyszukiwarki. Ma ogromne znaczenie pod kątem wyników lokalnych. Prezentacja wizytówki odbywa się także bezpośrednio w Google, w postaci panelu z prawej strony. Podane są tam od razu informacje o firmie, takie jak adres, godziny pracy, telefon, a także średnią ocen w postaci gwiazdek oraz możliwość przejścia do opinii.
Wyniki z elementami rozszerzonymi Google, czyli tzw. rich snippets to bardziej atrakcyjna forma prezentowania odpowiedzi na zapytania użytkowników. To wyniki w postaci tytułu wraz ze zdjęciem dającym szybki podgląd tego, co znajdziemy klikając w dany odnośnik. Często wyświetlają się dla zapytań o przepisy kulinarne, filmy, muzykę czy zabytki.
Wyszukiwarka Google prezentuje wyniki zapytań w coraz bardziej ciekawej formie. To już nie tylko linki do witryn zawierających treści, które algorytm ocenił jako najbardziej adekwatne do naszego zapytania. Osoby pracujące nad rozwojem wyszukiwarki dążą bowiem do tego, aby większość informacji była dostępne bezpośrednio na liście wyników. wyszukiwania, bez konieczności klikania w odnośnik.
Jak przydatny był ten post?
Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 8
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.
Tel +48 601 249 104
ul. Stanisława Konarskiego 18C, 44-100 Gliwice
Tel +48 665 147 294
ul. Księcia Witolda 49 lok. 15, 50-202 Wrocław