Strona główna - Blog - Wstawianie com.google.android.googlequicksearchbox w źródło organiczne
Przeglądając rutynowo zakładki Google Analytics moją uwagę zwrócił systematycznie pozyskiwany ruch z – com.google.android.googlequicksearchbox, który szybko rzucił się w oczy od swojej długiej nazwy. Charakterystyczne nazewnictwo wynikające z odwróconej kolejności słów od razu nasunęło wniosek, że mamy do czynienia z aplikacją napisaną w języku Android. I rzeczywiście com.google.android.googlequicksearchbox to nic innego jak część ruchu organicznego pozyskiwanego z wyszukiwarki Google Search na systemie Android. Czemu jednak ruch pozyskiwany z wyszukiwarki, znalazł się w kategorii Referral?
Ruch wynikający z pozycjonowania, a pozyskiwany w tym przypadku z wyszukiwarki mobilnej na systemie Android, powinien od razu trafiać do źródła organica, jednakże z jakiegoś powodu nie dzieje się tak po odwiedzinach strony z telefonów z Androidem 6. Co można zrobić w takim przypadku? Rozwiązanie jakie się nasuwa to ustawienie niestandardowego filtra, który po spełnieniu dwóch warunków, przekierowuje w raporcie ruch z com.google.android.googlequicksearchbox do organica. W jaki sposób możemy to wykonać?
Administracja → Zakładka „widok danych” → Filtry → „+Dodaj filtr”
Po wejściu we wskazaną ścieżkę, generujemy okienko, w którym nadajemy nazwę filtrowi. Sugeruję tutaj na zastosowanie nazewnictwa od filtrowanej aplikacji, tak aby w przyszłości nie mieć wątpliwości czemu taki zabieg został zastosowany – ja nazwałem „Google Search Android”. Kolejnym krokiem jest wybranie Niestandardowego typu filtra. Z rozwijanego pola wybieramy opcję „zaawansowane” i w ten sposób otwierają nam się trzy pola do wypełnienia wraz z wybraniem odpowiedniego warunku z listy rozwijanej.
W polu A wybieramy „Źródło kampanii” i będzie nim ^com.google.android.googlequicksearchbox$. W polu B wybieramy z listy rozwijanej „Medium kampanii” i obok wpisujemy referral. Z kolei z listy rozwijanej danych wyjściowych tak jak poprzednio wybieramy ponownie „Medium kampanii”, ale wpisujemy miejsce gdzie będą lądowały nasze dane wyjściowe, czyli – organic.
Po właściwym zdefiniowaniu wszystkich pól formularza, a także oznaczeniu spełnienia wytycznych z Pola A i Pola B, a także zastąpieniu pola danych wyjściowych, właściwie zdefiniowany filtr niestandardowy możemy już zapisać.
W przypadku analizowanej strony, ruch z com.google.android.googlequicksearchbox nie jest znaczący, ale w przypadku stron mniejszych, albo w perspektywie dłuższego okresu czasu, dane mogą mocno namieszać. Google Analytics jako miarodajne i przejrzyste narzędzie, powinno prawidłowo interpretować napływające dane, stąd uważam, że mimo wszystko, warto poświęcić 5 minut i zadbać o przejrzystość w naszych raportach.
Jak przydatny był ten post?
Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.
Tel +48 601 249 104
ul. Stanisława Konarskiego 18C, 44-100 Gliwice
Tel +48 665 147 294
ul. Księcia Witolda 49 lok. 15, 50-202 Wrocław