Strona główna - Blog - Jak pisać teksty, które zainteresują czytelnika?
W Internecie codziennie pojawiają się tysiące nowych artykułów na praktycznie każdy temat. Jak w gąszczu tych treści sprawić, żeby to właśnie po Twoje teksty sięgnęli czytelnicy? Jak się pewnie spodziewałeś – nie ma na to jednej recepty. Za pomocą różnych środków możesz jednak przekonać czytelnika, by to właśnie Twoim artykułem się zainteresował. W jaki sposób?
Właściwie każdy artykuł traktujący o tworzeniu tekstów próbuje nam przekazać, że tytuł jest najważniejszy, że to właśnie on przyciąga czytelnika, dlatego powinien być chwytliwy i zwracać jego uwagę. To dobry pomysł, gdy potrafimy zrobić to umiejętnie i jesteśmy wprawnymi twórcami, którzy z łatwością poruszają się po meandrach copywritingu. Co jednak w przypadku, gdy ten szokujący nagłówek nijak ma się do treści artykułu? Z pewnością nie osiągniemy oczekiwanych rezultatów.
Nie każdy z nas urodził się Mickiewiczem copywritingu, więc nie martw się, jeśli tytuły Twoich artykułów nie brzmią poetycko i wymyślnie. Często prostota jest dobrym sposobem na zainteresowanie czytelnika. Nie zawsze trzeba się przecież silić i wspinać na wyżyny swoich możliwości. Sprawne wkomponowanie słów kluczowych czy liczb (np. „10 sposobów na najlepszy nagłówek”) w tytuł czy śródtytuł może być drogą do sukcesu.
Jeśli nie masz pomysłu na tytuł, skorzystaj z narzędzia, które pomoże Ci w jego stworzeniu, czyli Answer The Public. W wyszukiwarkę wpisujemy słowo kluczowe, które nas interesuje, a strona znajduje pytania Internautów z nim związane. Aplikacja ma kilka wersji językowych, w tym również polską.
Zadaniem dobrego copywritera jest wykonanie umiejętnego researchu. Niestety jednak często wodzi nas on na pokuszenie. Dlaczego? Otóż po przeczytaniu wielu artykułów i informacji, które są do siebie podobne, wpadamy w ten sam schemat. Tworzymy kolejny, podobny do tamtych tekst, który nie stanowi unikalnej treści. To po pierwsze bardzo źle wpływa na działania SEO, a po drugie – po co duplikować treści? Czytelnik, który trafi na kolejny tekst na ten sam temat, który niczym nie różni się od poprzedniego – szybko zrezygnuje z jego czytania.
My, copywriterzy, często zapominamy, że tekstów nie piszemy jedynie pod wyszukiwarkę internetową, ale także dla czytelników. Z przyzwyczajenia popełniamy przy tym często różne błędy, które łatwo mogą zniechęcić do przedstawianego przez nas produktu czy usługi. Skąd się biorą te błędy? Ze skrupulatności! Tak bardzo chcemy przestrzegać wszystkich zasad SEO, że niekiedy jesteśmy aż nadgorliwi. Kiedy rozum podpowiada nam: „Dodaj jeszcze siedemnaście słów kluczowych!!!”, a serce woła: „Więcej epitetów, porównań, metafor!”, warto znaleźć harmonię.
Nieczytelny tekst chyba najbardziej w świecie zniechęca do czytania. My, jako Internauci, jesteśmy bardzo wybredni. W sieci mamy mnóstwo stron internetowych na każdy temat i nie zostajemy długo na tej, w której coś nam się nie podoba. Dlatego tak ważnym zadaniem jest umiejętne sformatowanie tekstu, które nie zniechęci do czytania. Na co zatem warto zwrócić uwagę?
Z pewnością znalazłoby się jeszcze wiele spraw, na które należy zwrócić uwagę, ale nie sposób napisać o wszystkim. Warto jednak wspomnieć o jeszcze jednej, właściwie najważniejszej zasadzie, którą warto się kierować. Jest bardzo prosta – twórz takie teksty, jakie sam chciałbyś przeczytać. Powodzenia!
Jak przydatny był ten post?
Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 5
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.
Tel 665 147 294
ul. Księcia Witolda 49 lok. 15, 50-202 Wrocław