Prestashop - wady i zalety - Agencja Interaktywna WiWi

Prestashop – wady i zalety

Karol
27 września 2021
Udostępnij

Stworzenie sklepu internetowego wymaga sporego zaangażowania oraz odpowiednich umiejętności. Dużym wsparciem są innowacyjne narzędzia, dzięki którym sklep powstaje w ekspresowym tempie i nie ma w sobie żadnych niedociągnięć. Coraz większą popularnością cieszą się systemy służące do zarządzania e-sklepami. Jednym z przykładów jest Prestashop.

Spis treści:

1. Prestashop - co to jest?
2. Zalety Prestashop
3. Wady Prestashop
4. Sklep internetowy Prestashop w 3 prostych krokach
4.1. Wybranie i zamówienie hostingu
4.2. Instalacja modułu Prestashop
4.3. Personalizacja sklepu internetowego

Prestashop - co to jest?

Wiele osób zadaje sobie podstawowe pytanie - Prestashop co to? Odpowiedź jest prosta. Prestashop to nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu zainteresowani są w stanie stworzyć i spersonalizować wymarzony sklep internetowy. System umożliwia również sprawne zarządzanie stworzonym sklepem, tak aby można było go w znaczący sposób rozwinąć i udoskonalić. To gwarancja intuicyjnego oraz prostego w obsłudze interfejsu, z którym poradzą sobie nawet mało doświadczone osoby.

Osoby korzystające z Prestashop bez problemów dostosują wygląd sklepu internetowego do swoich indywidualnych potrzeb. W ten sposób da się zyskać sporą przewagę nad rozwijającą się konkurencją. Najlepiej, jeśli sklepy PrestaShop zostaną wykonane przez solidnie przeszkolonych fachowców. Unika się tym samym wielu błędów i usprawnia cały proces twórczy.

Zalety Prestashop

Wspomniane oprogramowanie Prestashop charakteryzuje się wieloma różnymi zaletami. Każda osoba jest w stanie wybrać optymalny Prestashop szablon. Co istotniejsze w systemie wbudowano niezawodnie działający konfigurator szablonów, dzięki któremu wszelkie działania w tym zakresie kończą się sukcesem. Do wyboru jest wiele ciekawych szablonów. To najprostszy sposób na wyróżnienie własnego sklepu na tle konkurencji.

Kolejnym atutem jest to, że Prestashop instalacja przebiega sprawnie i bez żadnych problemów. Nie trzeba dysponować żadną rozbudowaną wiedzą, aby skorzystać ze wskazanego wyżej narzędzia do tworzenia e-sklepów. Wśród innych zalet warto wyróżnić m.in.:

  • ponad 2000 dostępnych szablonów (łatwość personalizacji),
  • mnogość dostępnych rozwiązań do zarządzania e-biznesem (np. służące do zabezpieczania transakcji i zwiększania poziomu sprzedaży),
  • łatwy dostęp do porad pochodzących od społeczności Prestashop,
  • sprawne pozycjonowanie sklepu internetowego, dzięki czemu sklep zajmuje wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, a ruch na nim znajduje się na bardzo satysfakcjonującym poziomie.

Jak widać sklepy Prestashop są obecnie bardzo cenione. Wystarczy umiejętnie dostosować je do własnych potrzeb i cieszyć się wymiernymi efektami, wynikającymi z prowadzenia sklepu online. Oczywiście pozycjonowanie sklepów musi być poprzedzone stworzeniem odpowiedniej strategii, dlatego lepiej pozostawić to prawdziwym profesjonalistom. 

Wady Prestashop

Jak każdy system, tak i sklep Presta ma swoje wady. Nie ma ich co prawda zbyt dużo, ale nie sposób o nich nie wspomnieć. W skrypcie pojawia się sporo błędów, co wymaga nanoszenia poprawek. W związku z tym oprogramowanie musi być regularnie aktualizowane, tak aby sklep był w pełni zabezpieczony. Dodatkowym utrudnieniem może być to, że niektóre z dostępnych funkcji są płatne. 

Sklep internetowy Prestashop w 3 prostych krokach

Osoby niewiedzące jak zainstalować Prestashop powinny zdecydować się na wykonanie 3 prostych kroków, dzięki którym sklep będzie mógł ruszyć z miejsca.

Wybranie i zamówienie hostingu

Na samym początku należy sprawdzić PrestaShop cennik, a następnie wybrać odpowiedni hosting. Wybór odpowiedniej usługi związany jest z zarejestrowaniem domeny. Korzystanie z gotowych rozwiązań hostingowych sprawi, że zainteresowani nie natrafią na swojej drodze na żadne przeszkody i ograniczenia. W tym przypadku ponosi się stałą opłatę miesięczną, dlatego warto dokładnie sprawdzić Prestashop cennik i wybrać dla siebie najdogodniejszą propozycję. 

Do wyboru są takie warianty, jak: Personal, Pro, Cloud Web oraz Performance. Najbardziej wymagającym klientom poleca się zakupić wersję Performance. 

Instalacja modułu Prestashop

Jeśli użytkownikom udało się wybrać i zakupić hosting nie pozostaje nic innego, jak zainstalować moduł Prestashop. Nie płaci się za to żadnych dodatkowych pieniędzy (jest to wliczone w cenę usługi hostingowej). Klienci otrzymają dostęp do najnowszej wersji modułu, która pozwoli im na zwiększenie wydajności sklepu internetowego. 

Personalizacja sklepu internetowego

Na samym końcu należy się zająć personalizacją sklepu internetowego. Na podany adres e-mail otrzyma się wiadomość z danymi służącymi do zalogowania się w panelu administracyjnym Prestashop. To właśnie w tym panelu można wybierać odpowiednie ustawienia i przejść przez proces konfiguracji stworzonego sklepu online. 

Kluczowymi aspektami mogą okazać się m.in.: dobranie szaty graficznej, stworzenie optymalnych opisów produktów, zaproponowanie klientom bezpiecznych metod płatności, zainstalowanie modułów udostępnianych przez najpopularniejsze firmy kurierskie oraz pobranie skutecznych narzędzi marketingowych i wtyczek społecznościowych. Jak widać projektowanie WWW nie należy do najtrudniejszych zadań, ale jeśli ktoś nigdy wcześniej nie miał z tym żadnej styczności, powinien zdecydować się na usługi świadczone przez doświadczonych specjalistów.



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.


    Co możemy dla Ciebie zrobić?