Strona główna - Blog - Prestashop – wady i zalety
Stworzenie sklepu internetowego wymaga sporego zaangażowania oraz odpowiednich umiejętności. Dużym wsparciem są innowacyjne narzędzia, dzięki którym sklep powstaje w ekspresowym tempie i nie ma w sobie żadnych niedociągnięć. Coraz większą popularnością cieszą się systemy służące do zarządzania e-sklepami. Jednym z przykładów jest Prestashop.
1. Prestashop - co to jest?
2. Zalety Prestashop
3. Wady Prestashop
4. Sklep internetowy Prestashop w 3 prostych krokach
4.1. Wybranie i zamówienie hostingu
4.2. Instalacja modułu Prestashop
4.3. Personalizacja sklepu internetowego
Wiele osób zadaje sobie podstawowe pytanie - Prestashop co to? Odpowiedź jest prosta. Prestashop to nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu zainteresowani są w stanie stworzyć i spersonalizować wymarzony sklep internetowy. System umożliwia również sprawne zarządzanie stworzonym sklepem, tak aby można było go w znaczący sposób rozwinąć i udoskonalić. To gwarancja intuicyjnego oraz prostego w obsłudze interfejsu, z którym poradzą sobie nawet mało doświadczone osoby.
Osoby korzystające z Prestashop bez problemów dostosują wygląd sklepu internetowego do swoich indywidualnych potrzeb. W ten sposób da się zyskać sporą przewagę nad rozwijającą się konkurencją. Najlepiej, jeśli sklepy PrestaShop zostaną wykonane przez solidnie przeszkolonych fachowców. Unika się tym samym wielu błędów i usprawnia cały proces twórczy.
Wspomniane oprogramowanie Prestashop charakteryzuje się wieloma różnymi zaletami. Każda osoba jest w stanie wybrać optymalny Prestashop szablon. Co istotniejsze w systemie wbudowano niezawodnie działający konfigurator szablonów, dzięki któremu wszelkie działania w tym zakresie kończą się sukcesem. Do wyboru jest wiele ciekawych szablonów. To najprostszy sposób na wyróżnienie własnego sklepu na tle konkurencji.
Kolejnym atutem jest to, że Prestashop instalacja przebiega sprawnie i bez żadnych problemów. Nie trzeba dysponować żadną rozbudowaną wiedzą, aby skorzystać ze wskazanego wyżej narzędzia do tworzenia e-sklepów. Wśród innych zalet warto wyróżnić m.in.:
Jak widać sklepy Prestashop są obecnie bardzo cenione. Wystarczy umiejętnie dostosować je do własnych potrzeb i cieszyć się wymiernymi efektami, wynikającymi z prowadzenia sklepu online. Oczywiście pozycjonowanie sklepów musi być poprzedzone stworzeniem odpowiedniej strategii, dlatego lepiej pozostawić to prawdziwym profesjonalistom.
Jak każdy system, tak i sklep Presta ma swoje wady. Nie ma ich co prawda zbyt dużo, ale nie sposób o nich nie wspomnieć. W skrypcie pojawia się sporo błędów, co wymaga nanoszenia poprawek. W związku z tym oprogramowanie musi być regularnie aktualizowane, tak aby sklep był w pełni zabezpieczony. Dodatkowym utrudnieniem może być to, że niektóre z dostępnych funkcji są płatne.
Osoby niewiedzące jak zainstalować Prestashop powinny zdecydować się na wykonanie 3 prostych kroków, dzięki którym sklep będzie mógł ruszyć z miejsca.
Na samym początku należy sprawdzić PrestaShop cennik, a następnie wybrać odpowiedni hosting. Wybór odpowiedniej usługi związany jest z zarejestrowaniem domeny. Korzystanie z gotowych rozwiązań hostingowych sprawi, że zainteresowani nie natrafią na swojej drodze na żadne przeszkody i ograniczenia. W tym przypadku ponosi się stałą opłatę miesięczną, dlatego warto dokładnie sprawdzić Prestashop cennik i wybrać dla siebie najdogodniejszą propozycję.
Do wyboru są takie warianty, jak: Personal, Pro, Cloud Web oraz Performance. Najbardziej wymagającym klientom poleca się zakupić wersję Performance.
Jeśli użytkownikom udało się wybrać i zakupić hosting nie pozostaje nic innego, jak zainstalować moduł Prestashop. Nie płaci się za to żadnych dodatkowych pieniędzy (jest to wliczone w cenę usługi hostingowej). Klienci otrzymają dostęp do najnowszej wersji modułu, która pozwoli im na zwiększenie wydajności sklepu internetowego.
Na samym końcu należy się zająć personalizacją sklepu internetowego. Na podany adres e-mail otrzyma się wiadomość z danymi służącymi do zalogowania się w panelu administracyjnym Prestashop. To właśnie w tym panelu można wybierać odpowiednie ustawienia i przejść przez proces konfiguracji stworzonego sklepu online.
Kluczowymi aspektami mogą okazać się m.in.: dobranie szaty graficznej, stworzenie optymalnych opisów produktów, zaproponowanie klientom bezpiecznych metod płatności, zainstalowanie modułów udostępnianych przez najpopularniejsze firmy kurierskie oraz pobranie skutecznych narzędzi marketingowych i wtyczek społecznościowych. Jak widać projektowanie WWW nie należy do najtrudniejszych zadań, ale jeśli ktoś nigdy wcześniej nie miał z tym żadnej styczności, powinien zdecydować się na usługi świadczone przez doświadczonych specjalistów.
Jak przydatny był ten post?
Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.
Tel +48 601 249 104
ul. Stanisława Konarskiego 18C, 44-100 Gliwice
Tel +48 665 147 294
ul. Księcia Witolda 49 lok. 15, 50-202 Wrocław