Strona główna - Blog - PrestaShop Multistore – poznaj zalety
Wiele przedsiębiorców z branży e-commerce posiada kilka sklepów internetowych, którymi muszą zarządzać jednocześnie. Jest to szczególnie częste wśród dużych firm oferujących produkty rozmaitych kategorii, kierowane do różnych grup docelowych. Jednakże nadzorowanie wielu sklepów może stanowić nie lada wyzwanie. Z pomocą przedsiębiorcom e-commerce przychodzi wyjątkowa opcja PrestaShop Multistore, która umożliwia zarządzanie pracą poszczególnych sklepów internetowych z jednego panelu administracyjnego.
PrestaShop Multistore to idealne rozwiązanie dla osób prowadzących kilka sklepów internetowych PrestaShop. Często zachodzi sytuacja, w której sprzedajemy te same produkty w wielu miejscach, bądź też zarządzamy sklepami z zupełnie różną ofertą. Nadzorowanie każdego z nich odrębnie może nieść ze sobą ryzyko błędów – czy to finansowych, czy też związanych z opisami poszczególnych artykułów. Ponadto takie rozwiązanie jest bardzo czasochłonne i nieopłacalne, biorąc pod uwagę fakt, ile kosztuje sklep internetowy. Jednakże platforma PrestaShop wychodzi naprzeciw potrzebom sprzedawców, wprowadzając funkcję PrestaShop Multistore.
Z pomocą Multistore PrestaShop możemy nadzorować wiele sklepów, korzystając z jednego panelu administracyjnego. Dodatkowym autem jest także utworzenie jednej bazy produktów, co znacznie ułatwia pracę i przyspiesza proces tworzenia asortymentu.
Internetowy sklep wędkarski Drapieżnik działający na platformie PrestaShop - realizacja wykonana przez WiWi.pl dla sklepdrapieznik.pl
Włączenie opcji Multistore w PrestaShop ma wiele zalet. Sprawdzi się to szczególnie w przypadku sklepów internetowych z rozbudowaną ofertą. A oto korzyści płynące z wdrożenia PrestaShop Multistore:
PrestaShop Multistore to przydatna funkcja dla sklepów internetowych z rozbudowaną bazą produktową - sklepdrapieznik.pl
PrestaShop Multistore umożliwia przede wszystkim zarządzanie wszystkimi sklepami z jednego panelu. Co to oznacza w praktyce? Korzystając z tej opcji, możemy gromadzić wszystkie zamówienia w jednym miejscu, co znacznie usprawnia kwestie logistyczne. Nie ma przy tym znaczenia, z jakiego sektora czy kategorii są dane produkty. Przykładowe sklepy PrestaShop są z rozmaitych branż – turystycznej, odzieżowej, elektronicznej czy meblarskiej, a każdą z nich możemy zarządzać jednocześnie z pomocą funkcji Multistore PrestaShop.
Opcja ta pozwala także na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy, gdyż umożliwia równoczesne zarządzanie opcjami dostawy, płatnościami i stanem magazynu w każdym sklepie. Nie narzuca przy tym jednakowych rozwiązań – możemy oferować różne opcje dostawy i płatności w zależności od sklepu.
Multistore PrestaShop umożliwia także dopasowanie szablonów graficznych do każdego sklepu z osobna. Kolorystyka i layout to szczególnie ważne elementy, które powinny być uwzględnione przez osoby zastanawiające się, jak założyć sklep internetowy, aby zdobył on zaufanie klientów.
Uruchomienie opcji Multistore PrestaShop jest niezwykle proste i intuicyjne. Wystarczy wejść w sekcję Preference, gdzie znajduje się pole „Włącz Multisklep”, a następnie wybrać TAK, zapisać zmianę – i gotowe! Odtąd w sekcji Zaawansowane będziemy widzieć zakładkę „Multisklep”, gdzie możemy dodawać nowe sklepy i nimi zarządzać.
Jak przydatny był ten post?
Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 4
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.
Tel 665 147 294
ul. Księcia Witolda 49 lok. 15, 50-202 Wrocław