PrestaShop B2B – funkcjonalności - Agencja Interaktywna WiWi

PrestaShop B2B – funkcjonalności

Karol
19 maja 2022
Udostępnij

B2B, czyli „business to business” to specyficzny rodzaj transakcji zachodzącej między przedsiębiorstwami. Tego typu sprzedaż wymaga specyficznych rozwiązań, gdyż klienci biznesowi mają inne wymagania od osób prywatnych. Idealną opcją będzie skorzystanie z PrestaShop B2B – platformy oferującej szereg funkcjonalności, które znacznie usprawniają proces sprzedaży i realizacji zamówień.

Spis treści:

  1. Oczekiwania klientów biznesowych a PrestaShop B2B
  2. Czy PrestaShop sprawdzi się jako platforma B2B?
  3. Weryfikacja użytkowników w PrestaShop B2B
  4. Czy progi rabatowe to dobra opcja w PrestaShop dla B2B?
  5. Cennik indywidualny dla klientów biznesowych
  6. Wgląd do wszystkich zamówień dostępny na platformie B2B PrestaShop
  7. Szybkie składanie zamówienia w PrestaShop dla biznesu
  8. Ponowna realizacja zamówień dostępna na PrestaShop B2B
  9. Formularz rejestracji
  10. Walidacja VAT w PrestaShop B2B
  11. Automatyczne grupowanie użytkowników
  12. Ceny netto/brutto
  13. Rozbudowane warianty produktów jako moduł PrestaShop B2B
  14. Koszty wysyłki na karcie produktu
  15. Stan magazynowy na karcie produktu
  16. Minimalna liczba produktów do zakupu
  17. PrestaShop B2B - moduł pokazujący czas wysyłki produktu
  18. Zapytaj o produkt na karcie produktowej
  19. Faktury VAT do zamówienia
  20. Pobieranie danych z GUS

Oczekiwania klientów biznesowych a PrestaShop B2B

Klienci indywidualni to osoby, które najczęściej nabywają niewiele produktów, a decyzje związane z zakupami często podejmują w bardzo emocjonalny sposób. Inaczej sytuacja przedstawia się w przypadku klientów B2B – kupują oni duże ilości danego towaru, a podejmowaniem decyzji najczęściej zajmuje się specjalnie do tego celu utworzony dział zakupów. Powinniśmy więc wziąć pod uwagę te różnice oraz wady i zalety sklepu internetowego, aby następnie zastosować rozwiązania, które sprawdzą się w handlu B2B.

Warto skorzystać z systemu, który będzie prosty, szybki i intuicyjny w obsłudze, aby maksymalnie ułatwić zakupy klientom biznesowym. Możemy także zastosować strategie cen prestiżowych oraz naliczanie zniżek w przypadku większych zamówień. Z uwagi na handel B2B, warto też dostosować sklep w taki sposób, aby klienci mieli świadomość potencjalnych korzyści wynikających z założenia konta w sklepie. Na przykład, dostęp do świeżych produktów, które są jeszcze niedostępne dla klientów indywidualnych, ale klienci B2B będą mogli zobaczyć nowe produkty po zalogowaniu – to rozwiązanie znacznie zwiększa płynność finansową, ponieważ możemy szybko sprzedać świeży towar, jeszcze przed sesją zdjęciową produktów.

Prestashop B2B

Czy PrestaShop sprawdzi się jako platforma B2B?

Jak założyć sklep internetowy dla klientów biznesowych? Platforma taka powinna być przede wszystkim wygodna, intuicyjna i umożliwiające sprawne wyszukiwanie i zamawiania produktów. Niewątpliwie sklep B2B PrestaShop musi spełniać więcej wymagań niż firma ukierunkowana na klientów indywidualnych.

Sklep PrestaShop B2B to doskonałe rozwiązanie dla biznesu. Posiada on różnego rodzaju moduły i funkcje, które znacznie ułatwiają zarówno zarządzanie sklepem, jak i proces składania zamówień przez klientów biznesowych. B2B PrestaShop umożliwia zintegrowanie z firmami kurierskimi, hurtowniami, czy serwisami sprzedażowymi/marketplace, co znacznie przyspiesza i automatyzuje realizację zamówień. Ponadto, platforma ta spełnia liczne potrzeby i wymagania klientów biznesowych, pozwalając im na sprawny zakup towarów.

Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest także korzystny cennik PrestaShop sprawiający, że prowadzenie platformy PrestaShop dla B2B jest po prostu opłacalne.

Weryfikacja użytkowników w PrestaShop B2B

Niejednokrotnie pada pytanie, dlaczego sklep nie sprzedaje określonych towarów? Odpowiedź może być prosta – czasem zdarza się, że użytkownicy po prostu nie widzą odpowiednich dla swojego przedsiębiorstwa produktów. Dlatego niezwykle ważne jest, aby klienci odnaleźli w naszym sklepie internetowym PrestaShop B2B ofertę dostosowaną do potrzeb swojej firmy.

W sklepach skupionych tylko na handlu B2B, dobrym rozwiązaniem będzie autoryzacja użytkowników, czyli wymóg założenia konta zawierającego dane osobowe i najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie. Dopiero po zarejestrowaniu i pomyślnym zweryfikowaniu przez biuro obsługi klienta, kupujący mogą przeglądać ofertę i dokonywać zamówień. Takie rozwiązanie sprawia, że platforma posłuży wyłącznie sprzedaży business to business, a więc idealnie spełni swoją rolę. W skrócie można tę funkcję określić jako ceny widoczne tylko dla zalogowanych.

Co ważne – osoby niezalogowane mogą mieć możliwość przeglądania produktów w trybie katalogu t.j. bez cen oraz możliwości zakupu. Tę funkcję można włączyć lub wyłączyć w dowolnym momencie, więc masz komfortową sytuację.

Prestashop B2B

Czy progi rabatowe to dobra opcja w PrestaShop dla B2B?

W sklepie B2B PrestaShop niewątpliwie warto zastosować progi rabatowe, które zachęcą klientów do dłuższej współpracy. Co to oznacza w praktyce? Przykładowo, możemy ustawić zniżkę o wysokości 2% za każde wydane w sklepie 1 000 złotych. Oczywiście wysokość rabatów i progów zależy jedynie od Twojej decyzji/ustawień, jednakże powinny być one atrakcyjne dla klientów B2B, którzy niejednokrotnie zamawiają duże ilości towaru, a więc ponoszą wysokie koszty. Rabaty progowe świetnie zwiększają lojalność klientów, ponieważ chętniej wracają by zrobić kolejne zakupy gdy wiedzą, że dostaną rabat.

Cennik indywidualny dla klientów biznesowych

Platforma PrestaShop B2B pozwala na przypisanie poszczególnych klientów do różnych grup rabatowych, spośród których każda może posiadać indywidualny cennik. W praktyce, możemy stworzyć osobne grupy rabatowe np. dla hurtowni, supermarketów, niewielkich sklepów czy innych rodzajów przedsiębiorstw, dzięki czemu klienci biznesowi będą mieli określone ceny, „tylko dla nich” i poczują się docenieni.

Prestashop B2B

Wgląd do wszystkich zamówień dostępny na platformie B2B PrestaShop

B2B PrestaShop umożliwia klientom biznesowym szereg operacji związanych ze składanymi zamówieniami. Mogą oni zarówno edytować dane swojej firmy, takie jak adresy dostawy, jak i przeglądać poprzednie zamówienia, dokonane od momentu rejestracji na platformie oraz faktury. Klienci mogą także na bieżąco śledzić status nowych zamówień, a także mieć wgląd w kupony rabatowe czy ewentualne zniżki na kolejne zakupy. Takie możliwości są niezwykle istotne dla klientów B2B i z pewnością zachęcą do dłuższej współpracy.

Szybkie składanie zamówienia w PrestaShop dla biznesu

Dzięki platformie PrestaShop B2B klient biznesowy może sprawnie zamawiać dużą ilość towaru – wystarczy, że wpisze w rubryki numery referencyjne poszczególnych artykułów. Niewątpliwie jest to ogromny atut tej platformy, gdyż znacznie przyspiesza składanie zamówień hurtowych. Aby jeszcze bardziej ułatwić użytkownikom składanie zamówień, niektórzy właściciele sklepów internetowych decydują się na PrestaShop Multistore.

B2B Prestashop

Ponowna realizacja zamówień dostępna na PrestaShop B2B

PrestaShop dla B2B dysponuje także modułem ułatwiającym ponowny zakup takich samych artykułów. Wystarczy, że użytkownik wejdzie w zakładkę „regular buys” na swoim koncie, gdzie znajdują się najczęściej zamawiane przez niego towary. Umożliwia to niezwykle szybką realizację ponownych zamówień, co jest szczególnie istotne dla klientów biznesowych.

Formularz rejestracji

Formularz rejestracji to moduł PrestaShop B2B, który umożliwia:

  • wdrożenie formularza rejestracyjnego dedykowanego firmom, tj. z dodatkowymi polami, niezbędnymi dla każdej firmy, takimi jak nazwa firmy, strona internetowa czy NIP,
  • ustawienie automatycznego przypisania po rejestracji danego użytkownika do określonej grupy lub umożliwienie wyboru takiej grupy przez użytkownika,
  • ręczne lub automatyczne potwierdzenie konta po rejestracji,
  • skonfigurowanie wielu profili rejestracyjnych przez administratora,
  • automatyczną weryfikację VAT w momencie rejestracji.

Walidacja VAT w PrestaShop B2B

Jeśli wystawiasz faktury do zamówień w swoim sklepie internetowym, jednym z najważniejszych danych jest numer podatkowy. Błędny NIP może doprowadzić do wygenerowania dodatkowych kosztów spowodowanych sprzedażą bez VAT-u. Wdrożenie w ścieżce zakupowej pola NIP w ramach modułu Walidacja VAT dla stron biznesowych umożliwi sprawdzenie numeru pod kątem poprawności i jego automatyczne uwierzytelnienie.

Automatyczne grupowanie użytkowników

Automatyczne grupowanie użytkowników jest to moduł PrestaShop dla B2B, który automatycznie przypisuje klientów do odpowiednich grup według odpowiednio zdefiniowanych reguł, np. po przekroczeniu określonej sumy lub liczby zamówień. Umożliwia to automatyczne zarządzanie rabatami, newsletterami, cenami specjalnymi, zasadami podatkowymi i wieloma innymi opcjami.

Ceny netto/brutto

Kolejnym modułem PrestaShop B2B jest moduł, który umożliwia prezentowanie klientom cen netto (bez podatku VAT)

Kolejnym modułem PrestaShop B2B jest moduł, który umożliwia prezentowanie klientom cen netto (bez podatku VAT) i brutto (z uwzględnieniem podatku VAT) na karcie produktowej. Współpracuje on z różnymi wartościami podatku, a cena produktu aktualizuje się zawsze wraz ze zmianą atrybutu. Co ważne, moduł ten umożliwia również wybór miejsca, gdzie będą wyświetlać się ceny. PrestaShop w standardowej wersji nie udostępnia takiego rozwiązania, dlatego też zakup modułu w przypadku PrestaShop B2B jest konieczny. Tak więc musisz pamiętać, że toile kosztuje sklep internetowy, zależy również od tego, ile płatnych modułów zdecydujesz się na nim wdrożyć.

Odnośnie cen, można zastosować również moduł przełącznika cen netto/brutto (klient wybiera w prawym górnym rogu sklepu jakie ceny chce widzieć). Wystarczy, że klient kliknie na „Netto” lub „Brutto”, jak na screenie:

Rozbudowane warianty produktów jako moduł PrestaShop B2B

Jeśli szukasz modułu, który stworzy zestawienie wszystkich dostępnych wariantów produktu na karcie produktu w Twoim sklepie PrestaShop B2B, będzie to odpowiednie rozwiązanie dla Ciebie. Ten dodatek ułatwia klientom dokonywanie zakupów w sklepie oraz przedstawia dostępne warianty produktu w czytelny sposób, co niewątpliwie bardzo poprawia estetykę e-commerce. Nic więc dziwnego, że moduł ten spotkać można w najładniejszych sklepach internetowych. Tabela wariantów produktu przedstawia możliwe kombinacje produktu, takie jak rozmiar, kolor, rodzaj materiału, waga itp. W ten sposób tworzy się unikalny produkt, który można od razu dodać do koszyka.

Koszty wysyłki na karcie produktu

Kolejny moduł PrestaShop dla B2B umożliwia wyświetlanie kosztów wysyłki wraz z nazwą przewoźnika oraz czasem dostawy. Może on pojawiać się m.in. pod produktem, jako zakładka, a także jako pop-up. Moduł ten to doskonałe rozwiązanie, które w prosty i czytelny sposób przedstawia informacje o wysyłce na stronie produktu. Klient nie musi dodawać go do koszyka tylko po to, by dowiedzieć się, ile będzie kosztowała jego dostawa. Dzięki temu minimalizuje się liczbę porzuconych koszyków. Sprawdź PrestaShop przykładowe sklepy, które korzystają z tego rozwiązania.

Stan magazynowy na karcie produktu

Jest to moduł dostępny w standardowej wersji PrestaShop 1.7.x., który umożliwia pokazanie na karcie produktowej informacji o stanie magazynowym danego produktu. Dodatek ten przykładowo może wyświetlać trzy komunikaty:

  • Na stanie – jeśli w magazynie dostępnych jest wiele sztuk produktu
  • Na wyczerpaniu – jeśli zostały ostatnie sztuki produktu
  • Brak – jeśli w magazynie nie ma już produktu

Minimalna liczba produktów do zakupu

Moduł ten umożliwia określenie, ile sztuk danego produktu klient musi dodać do koszyka, by móc złożyć zamówienie w sklepie internetowym. W przypadku, gdy doda on do koszyka mniej produktów, PrestaShop B2B automatycznie poinformuje go o istniejącym limicie i zwiększy liczbę sztuk produktu w koszyku do wymaganej. Warto dodać, że moduł ten pozwala na zdefiniowanie minimalnych wartości dla konkretnych grup klientów w sklepie, co oznacza, że każda z grup może mieć inne wartości minimalne. Parametr minimalnej liczby produktów można zdefiniować także dla poszczególnych wariantów produktu.

PrestaShop B2B - moduł pokazujący czas wysyłki produktu

Moduł ten jest standardowym modułem dla sklepów internetowych PrestaShop. Pozwala on na dodanie na karcie produktowej informacji dotyczącej terminu wysyłki danego produktu. Dane te uzależnione są przede wszystkim od stanu magazynowego tego produktu. Jeśli produkt dostępny jest w dużych ilościach, może mieć ustawioną wysyłkę w 24 godziny.

Zapytaj o produkt na karcie produktowej

Ten moduł PrestaShop B2B pozwala na stworzenie bardzo funkcjonalnego rozwiązania, które umożliwi klientom wysłanie zapytań dotyczących produktów w ofercie sklepu internetowego. Wypełniając brief marketingowy, można uwzględnić ten moduł jako obowiązkowy. Dodatek ten prezentuje się klientom jako przycisk z napisem „Zapytaj o produkt”, który ulokowany jest nieopodal ceny produktu. Po jego przyciśnięciu pojawia się pop-up w formie okienka, gdzie klient może uzupełnić dane, takie jak imię, adres e-mail oraz treść wiadomości. Wiadomość ta trafia na skrzynkę mailową sklepu.

Faktury VAT do zamówienia

Jeszcze niedawno mogłeś zastanawiać się co to jest e-commerce i jakie rozwiązania do prowadzenia sklepu online wybrać. Teraz dzięki temu modułowi w swoim sklepie B2B PrestaShop automatycznie wygenerujesz dokumenty księgowe do zamówień, tym samym oszczędzając mnóstwo czasu i redukując koszty. Wybierając to rozwiązanie, możesz zrezygnować z innych zewnętrznych narzędzi do księgowania. To niezwykle funkcjonalny moduł, który generuje poprawne faktury dla sprzedaży krajowej, jak również międzynarodowej, a także do zamówień w Twoim sklepie oraz faktury wystawione „z ręki”.

Dodatek ten obsługuje wszystkie rodzaje faktur, a więc faktury bez VAT, faktury imienne, faktury VAT, faktury proforma, duplikaty faktur, korekty faktur, a także faktury korygujące zwrot towaru. Dzięki niemu możesz w szybki i wygodny sposób filtrować wystawione faktury bez konieczności przeładowywania strony. To bardzo wygodna funkcjonalność dla B2B PrestaShop.

Pobieranie danych z GUS

Jest to moduł, który – za pomocą jednego kliknięcia – umożliwia pobieranie danych firmy, takich jak nazwa czy adres firmy z GUS na podstawie wpisanego numeru NIP. Jeśli prowadzisz sprzedaż dla firm, ta funkcjonalność dla PrestaShop B2B na pewno sprawdzi się w Twoim sklepie internetowym. Dzięki niej – w przypadku dużej ilości zamówień – zmniejszysz procent tych z błędnymi danymi klientów i unikniesz sytuacji, w której konieczne będzie korygowanie wystawionych już faktur. W ten sposób ułatwisz pracę sobie i przyspieszysz zakupy swoim klientom! Wystarczy, że w procesie składania zamówienia klient wpisze swój NIP, a aktualne dane jego firmy zostaną pobrane z GUS.



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 4

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.


    Co możemy dla Ciebie zrobić?