Nowości Google – Sierpień 2016 [PODSUMOWANIE]

Joanna Kulik
01 września 2016
Udostępnij

Sierpień w świecie digitalu przyniósł większe i mniejsze nowości Google dla webmasterów. Na oficjalnych blogach korporacji mogliśmy przeczytać zapowiedzi nowych czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, a także dowiedzieć się o zmianach w AdWords i Google Moja Firma. Co ciekawego wydarzyło się w ostatnim miesiącu?

Google usuwa etykietę „na smartfony” z wyników wyszukiwania

23 sierpnia: Taką informację mogliśmy przeczytać w oficjalnym komunikacie firmy. Powodem ma być fakt, że według badań przeprowadzonych przez Google aż  85% stron internetowych jest przystosowanych do wygodnego przeglądania na urządzeniach przenośnych. W związku z tym etykieta, której zadaniem było wyróżnienie witryny, nie spełnia już swej funkcji. Firma podkreśliła, że oczywiście dopasowanie stron do mobile’u nadal jest ważnym czynnikiem rankingowym.

Źródło: KLIK

Reklamy zasłaniające treść na stronach w wersji mobilnej będą karane obniżeniem ratingu

nowości google 2
Przykłady reklam, które wpłyną na obniżenie ratingu strony w wyszukiwarce mobilnej [grafika Google]

23 sierpnia: Największy news i dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników urządzeń mobilnych, których denerwowały reklamy typu pop-up (czyli wszystkich?...). Na swoim oficjalnym blogu Google poinformował, że od 10 stycznia 2017 roku strony wykorzystujące tę formę reklamy będą karane obniżeniem ratingu. Dotyczy to nie tylko pełnoekranowych reklam, ale także wszystkich, które zasłaniają tekst. Tym samym do oficjalnej listy czynników rankingowych Google dołączył kolejny.

Te sankcje umotywowane są oczywiście potrzebą ukrócenia agresywnych i denerwujących działań reklamowych na stronach www, które odstraszają internautów i często uniemożliwiają dotarcie do treści na stronie. Google podaje przy wpisie przykład odpowiednich reklam - są to na przykład banery, które wykorzystują „rozsądną ilość miejsca” na stronie i które można łatwo wyłączyć, a także pełnoekranowe zapory weryfikujące pełnoletność czy informacje o wykorzystywaniu ciasteczek.

Źródło 1: KLIK

Źródło 2: KLIK

Strony dostaną etykietę AMP i pojawią się w głównych wynikach wyszukiwania

2 sierpnia: Jak ogłosił Google na swoim oficjalnym blogu – od teraz strony przystosowane do urządzeń mobilnych i wykorzystujące standard AMP (Accelerated Mobile Pages – przyspieszone strony mobilne) będą otrzymywać właśnie taką etykietę. Będzie ona widoczna dla użytkowników w wyszukiwarce mobilnej, którym podpowie, że dana witryna jest przyjazna urządzeniom mobilnym.

W tym samym komunikacie korporacja oznajmiła, że witryny oznaczone AMP będą pojawiać się w głównych wynikach wyszukiwania, a nie jak dotychczas – w zakładce „Wiadomości”. Ten rodzaj nowości Google ma znaczenie dla administratorów, którzy inwestują w przystosowanie witryn do urządzeń mobilnych i korzystają już z AMP (czyli głównie dla Amerykanów). Więcej o tym projekcie poczytacie tutaj.

Źródło: KLIK

Źródło: KLIK

Dodane słowa kluczowe w kampaniach AdWords zmieniają wynik jakości

nowości google 3

12 sierpnia: W połowie sierpnia na stronie suportu Google AdWords reklamodawcy zostali poinformowani o tym, że 12 września 2016 zmieni się oznaczenie wyniku jakości (Quality Score, QS) nowych słów kluczowych. Już wkrótce będą one w tabelce oznaczane wartością zerową (graficznie minusem), a nie jak dotychczas „6”. Jak czytamy na blogu Google zerowy QS będzie przypisany nowym słowom kluczowym dodanym do kampanii oraz tym, które nie uzyskały odpowiedniej ilości kliknięć i wyświetleń, aby podskoczyły w tabeli.

Co ważne, zerowy wynik jakości nie będzie domyślnie uwzględniany przy filtrowaniu, regułach i raportach. Jeśli chce się uwzględnić zerowy QS w obliczeniach – należy ręcznie zaznaczyć odpowiednią opcję.

Źródło: KLIK

W Google Moja Firma nie zredagujesz już pola O firmie/Opis

1 sierpnia: Sierpniowe nowości Google to także drobne zmiany w wizytówkach firmowych. Na samym początku miesiąca Googlowski Support poinformował na swojej stronie, że w sekcji „Moja historia” usunął możliwość edytowania pola O firmie/Opis w Google Moja Firma. Funkcja ta dostępna jest teraz wyłącznie w Google Plus. Jak podejrzewa Barry Schwartz z Search Engine Land, ta funkcja została wyłączona z powodu częstego, spamerskiego zapychania wizytówek firmy słowami kluczowymi.

Źródło 1: KLIK

Źródło 2: KLIK