Ile kosztuje sklep internetowy? - Agencja Interaktywna WiWi

Ile kosztuje sklep internetowy?

Karol
18 października 2021
Udostępnij

Założenie sklepu internetowego to zadanie dla prawdziwych fachowców, dzięki czemu eliminuje się ryzyko występowania błędów. Sklep online musi działać w oparciu o niezawodne oprogramowanie. W ten sposób nie ma problemów z obsługą płatności, realizacją zamówień, zarządzanie produktami i aktualizowaniem oferty. Co za tym idzie, sklep internetowy musi trochę kosztować, lecz wiele zależy od tego, na jakie funkcje zdecydują się użytkownicy.

Spis treści:

1. Ile kosztuje sklep internetowy na platformie e-commerce i dlaczego profesjonalny sklep online musi kosztować?
2. Sklep internetowy na PrestaShop - prostota, innowacyjność, ekonomiczność
3. Sklep internetowy na WooCommerce - pierwszy wybór, bogate możliwości personalizacji i duża siła WordPressa
4. WooCommerce vs PrestaShop – co wybrać?
5. Wdrożenie sklepu internetowego - kto się tym zajmie?
6. Koszt sklepu internetowego - co z wydatkami za poszczególne funkcjonalności?
7. Założenie sklepu internetowego - krótkie podsumowanie

Ile kosztuje sklep internetowy na platformie e-commerce i dlaczego profesjonalny sklep online musi kosztować?

Sklep internetowy tworzony na platformie e-commerce może kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych. Ceny sklepów PrestaShop o średnio rozbudowanej funkcjonalności zaczynają się od 20 tys. złotych. Nie zawsze najlepszymi wyborami będą najtańsze sklepy abonamentowe lub darmowe platformy. Warto to sobie kilka razy przeanalizować i porównać dostępne możliwości.

Koszt strony internetowej jest uzależniony od wielu czynników, m.in. od potrzeb właścicieli sklepu, wdrożonych rozwiązań i zapłaty za wykonanie całej pracy. Warto najpierw dowiedzieć się, ile kosztuje założenie sklepu internetowego i na tej podstawie przygotować się na dość pokaźny wydatek. Bez wątpienia, wdrożenie sklepu online to kosztowna inwestycja, której nie da się uniknąć (potrzebna jest do tego specjalistyczna wiedza).

Sklep internetowy na PrestaShop - prostota, innowacyjność, ekonomiczność

Jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań jest sklep internetowy na PrestaShop. Cena za sklep internetowy nie jest w tym przypadku zbyt wygórowana (oprogramowanie typu open source), a do tego jest to platforma innowacyjna i prosta w obsłudze. Nie dla każdego będzie to jednak strzał w dziesiątkę, ponieważ na pewnym etapie prac nad swoim sklepem można napotkać na ograniczenia. Będzie to przeszkodą dla wielkich przedsiębiorstw i rozwijających się firm. Oprogramowanie co prawda jest darmowe, ale trzeba zapłacić za wiele niezbędnych dodatków, co wiąże się z pokaźnymi kosztami. Warto posłuchać się specjalistów, którzy projektowanie www znają od podszewki i będą w stanie dobrać dla klienta najwłaściwszą ofertę.

Responsywny (dostosowany do urządzeń mobilnych) sklep WooCommerce - sido.com.pl

Sklep internetowy na WooCommerce - pierwszy wybór, bogate możliwości personalizacji i duża siła WordPressa

Doskonałą alternatywą dla sklepu założonego na platformie PrestaShop jest ten stworzony na WooCommerce. To propozycja skierowana do zwolenników systemu WordPress. Dla wielu użytkowników powinien to być pierwszy wybór. WooCommerce to wtyczka do popularnego systemu CMS WordPress, dzięki której stworzy się profesjonalny sklep internetowy i zapłaci się za niego od 20 tys. złotych. Ta platforma daje szereg niecodziennych możliwości, w tym:

  • bogate możliwości personalizacji,
  • szybki dostęp do wsparcia technicznego,
  • korzystanie z wielu ciekawych szablonów i motywów,
  • łatwe zarządzanie poszczególnymi podstronami.

Osoby nie wiedzące jak założyć sklep internetowy powinny zapoznać się z wpisem WooCommerce co to jest, a potem jak najszybciej przetestować platformę. Dzięki temu tworzenie sklepów WooCommerce zostanie dostosowane do globalnych rozwiązań logistycznych, a zainteresowani skorzystają z kilku różnych wersji językowych.

WooCommerce vs PrestaShop – co wybrać?

Nie da się w jednoznaczny sposób odpowiedzieć na pytanie, która z podanych wyżej platform e-commerce jest lepsza. Własny sklep internetowy to ogrom rozmaitych obowiązków. 

Zaletą wspomnianych rozwiązań jest z pewnością prostota obsługi. Sklepy PrestaShop nie sprawdzą się w przypadku dużych sklepów, natomiast WooCommerce doskonale radzi sobie ze wszystkimi napotkanymi przeszkodami. Kluczem do sukcesu okaże się współpraca z profesjonalną agencją PrestaShop, która podpowie użytkownikom, jakie kroki wykonać w pierwszej kolejności i jak rozbudowywać utworzony sklep online. Trzeba pamiętać o tym, że głównym wyznacznikiem nie może być cena.

WooCommerce to platforma szybka, wydajna oraz bardzo bezpieczna. Chętnie korzystają z niej bardziej zaawansowani użytkownicy, natomiast PrestaShop w pełni zadowoli osoby początkujące, które na samym początku chcą nieco zaoszczędzić.

Wdrożenie sklepu internetowego - kto się tym zajmie?

Brak podstawowej wiedzy może być sporą przeszkodą w procesie wdrożenia sklepu internetowego. Lepiej zatrudnić do takich prac wykwalifikowanych fachowców, którzy wiedzą, na czym polega tworzenie i pozycjonowanie stron. W ten sposób sklepy będą w pełni funkcjonalne i łatwe do odnalezienia w wyszukiwarkach.

W pierwszej kolejności należy rozejrzeć się za profesjonalną agencją marketingową, która zatrudnia w swoich szeregach:

  • programistę,
  • grafika,
  • specjalistę UX.

To właśnie dzięki ich ciężkiej pracy w krótkim czasie powstanie gotowy sklep internetowy. Dostosowanie go do indywidualnych potrzeb inwestorów wcale nie jest proste. Sklepy oferują przecież różny asortyment, mają inne cele i trafiają do innych grup docelowych. Liczą się też nietypowe funkcjonalności, atrakcyjne motywy i brak jakichkolwiek awarii. Doskonałym wyborem będzie doświadczona firma wdrożeniowa.

Koszt sklepu internetowego - co z wydatkami za poszczególne funkcjonalności?

Nie wiedząc, jak otworzyć sklep internetowy, warto mieć pełną świadomość tego, że zainteresowanym przyjdzie zapłacić nie tylko za uruchomienie własnego pomysłu, ale również za integracje i wdrożenie wybranych funkcjonalności. Darmowy sklep internetowy oznacza możliwość bezpłatnego pobrania i zainstalowania wybranej platformy e-commerce. Za resztę (wdrożenie sklepu) właścicielom sklepów przyjdzie zapłacić. Oto przykładowy PrestaShop cennik:

  • domena - około 100 złotych rocznie,
  • hosting - nawet do 200 złotych rocznie,
  • certyfikat SSL - bezpłatnie w cenie hostingu lub do 100 złotych rocznie,
  • wdrożenie całej platformy - w zależności od skali platformy kilkanaście tysięcy złotych,
  • wtyczki płatności oraz wysyłkowe - od 400 do 800 złotych za jedną,
  • księgowość - od 600 złotych,
  • wtyczki marketingowe - od 200 złotych,
  • grafiki - do 120 złotych/sztukę,
  • integracje ze sklepami powiązanymi z portalami społecznościowymi - kilkaset złotych,
  • pozycjonowanie sklepu - od 800 zł (zależnie od zakresu działań)
  • optymalizacja sklepu pod kątem SEO - około 1400 złotych netto.

Jak widać sam pomysł na sklep internetowy może okazać się niewystarczający. Lepiej mieć u boku specjalistów, którzy zajmą się wymienionymi wyżej obowiązkami i rozwiną utworzony sklep internetowy.

Założenie sklepu internetowego - krótkie podsumowanie

Nie wszyscy muszą wiedzieć jak zacząć i ile kosztuje sklep internetowy, lecz powyższe wskazówki na pewno okażą się bardzo przydatne. Warto dobrać dla siebie tani sklep internetowy i przynajmniej na początku za niego nie przepłacać (nie wiadomo, jak rozwinie się biznes online).

Cały proces powinno się rozpocząć od wybrania odpowiedniej platformy e-commerce i znalezienia firmy wdrożeniowej. Sklep o rozbudowanej funkcjonalności gwarantuje ciekawe obroty, pełną wydajność i bezproblemową realizację zamówień. To skomplikowane działania, które mogą przynieść spore zyski. Z racji tego lepiej nie bazować na swoich umiejętnościach, lecz zaufać profesjonalistom. 



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 3

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.


    Co możemy dla Ciebie zrobić?