Strona główna - Blog - Google Search Console – nowości 2016 [PODSUMOWANIE KWARTAŁU]
Coraz więcej zmian w Google Search Console. Większa przepustowość danych, wydłużenie okresu przechowywania ich przez Search Analytics, a także nowe filtry to tylko niektóre z zapowiedzianych i/lub wprowadzonych nowości giganta z Mountain View.
Nie dalej jak pod koniec czerwca dziennikarka The SEM Post, Jennifer Slegg, napisała, że możemy spodziewać się wydłużonego czasu raportowania danych w analityce wyszukiwania w Google Search Console – obecnie wynosi on maksymalnie 90 dni. Użytkownicy tego narzędzia Google już od dawna narzekali na niewystarczający ich zdaniem okres. W rozmowie z The SEM Post Gary Illyes (analityk Google’a) wprost potwierdził, że firma pracuje nad zmianami, które uwzględniają także tę kwestię. Dodatkowo ekipa z Google'a cały czas pracuje nas zwiększeniem przepustowości danych.
Miesiąc wcześniej (maj) Google umożliwił integrację Search Console z Google Analytics (GA) pod kątem przeglądania danych z obu narzędzi (więcej tutaj). Na panelu z lewej strony w GA, pod kategorią „Pozyskiwanie” widnieje nowa zakładka – Search Console. Narzędzie to, po integracji z Analytics, łączy dane z obu źródeł i wyświetla je tuż obok siebie w trzech tabelkach. Rozwiązanie to wprowadzono, aby administratorzy mogli łatwiej porównywać dane dotyczące widoczności, CTR, średniej pozycji czy zachowania w wynikach organicznych z danymi takimi jak współczynnik odrzuceń, ilość odsłon czy współczynnik konwersji.
Google zachwala, że nowy widok raportów pozwala przenalizować dane od deski do deski. I tak dane o pozyskiwaniu użytkowników (Acquisition) można zestawić z danymi o ich zachowaniu (Behavior) i konwersji (Conversion).
Tydzień później w Search Console pojawiła się opcja filtrowania stron ze względu na AMP (Accelerated Mobile Pages/Przyspieszone Strony Mobilne – projekt mający na celu przyspieszenie ładowania stron na urządzeniach mobilnych). Opcja ta pokazuje ruch na stronach wykorzystujących rozwiązanie AMP. Wcześniej filtr zawężał dostarczane informacje tylko do stron AMP wyświetlanych w „Wiadomościach” w wyszukiwarce. Możemy się zatem spodziewać dalej idących dostosowań narzędzi Google do projektu AMP. (Więcej przeczytasz na oficjalnej stronie, a także tutaj).
Miesiąc później (końcówka czerwca) w widoku statystyk Google Search Console pojawiły się nowe filtry – featured snippets oraz rich results (wyniki rozszerzone). Nowe filtry pozwalają na rozszerzoną analizę klikalności podstron. Możemy porównać czy lepiej klikają się podstrony wyświetlane w sposób tradycyjny, czy podstrony rozszerzone, czyli inaczej karty rozszerzone/rich cards, w których wyniki zaprezentowane są w postaci tytuł+opis+miniaturka grafiki [zdjęcie poniżej].
Powstaje na koniec pytanie: jakiego rodzaju korzyści to przynosi? Google konsekwentnie usprawnia swoje narzędzia pod kątem mobile – użytkownicy mają mieć ułatwione wyszukiwanie na urządzeniach mobilnych, a administratorów stron „popycha się” w kierunku implementacji narzędzi i rozwiązań przyjaznych mobile. Z kolei webmasterzy ze swojej strony mają coraz więcej możliwości analityki ruchu z urządzeń mobilnych.
Jak przydatny był ten post?
Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 4
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.
Tel +48 601 249 104
ul. Stanisława Konarskiego 18C, 44-100 Gliwice
Tel +48 665 147 294
ul. Księcia Witolda 49 lok. 15, 50-202 Wrocław