Strona główna - Blog - Dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje? 5 najczęstszych powodów
W ostatnim czasie wiele osób myśli o tym, aby założyć własną działalność i zacząć działać w branży e-commerce. Zainteresowani tym sposobem zarobku zastanawiają się, jak prowadzić sklep internetowy, aby na tym nie stracić. Mimo gruntownego researchu, często po założeniu sklepu czujemy się przytłoczeni rzeczywistością, która okazała się znacznie odbiegać od naszych wyobrażeń. Wysiłek, jaki włożyliśmy w nowy biznes, często wydaje się nie opłacać, a my zastanawiamy się, co robimy źle i jak naprawić ewentualne błędy, aby nasza firma w końcu zaczęła się rozwijać. Dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje? Podpowiadamy, jakie mogą być tego przyczyny.
Pierwszą przyczyną, dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje, może być brak wersji sklepu dostępnej na urządzenia mobilne. Obecnie takie aplikacje są niezwykle popularne. Coraz powszechniejsze staje się używanie telefonu, aby wyszukiwać przedmioty do zakupu. To dopiero sam zakup dokonujemy przez laptopa czy komputer. Komputery wykorzystujemy najczęściej do poważnych zadań, natomiast urządzenia mobilne towarzyszą nam w każdej chwili. Co więcej, ruch w sieci często nawet w ponad 50% pochodzi z urządzeń mobilnych. Brak wersji sklepu na urządzenia mobilne pogorszy naszą pozycję już na starcie. Należy pamiętać, że mobilność sklepu to nie tylko sam sklep WooCommerce. Musimy pomyśleć również o innych kwestiach.
Aby dobrze sprzedawać w Internecie, musimy dawać klientowi poczucie, że znamy się na rzeczy. Nikt przecież nie kupi specjalistycznego produktu od kogoś, kto ewidentnie nie wie, do czego on służy. Zaufanie to jeden z podstawowych czynników, który pomoże nam budować naszą markę. Musimy świetnie orientować się w swoim asortymencie oraz branży. Oto sposoby, dzięki którym będziemy sprawiać dużo bardziej rzetelne wrażenie:
Wiedza o tym, jak założyć sklep internetowy nie wystarcza. Będąc właścicielem sklepu, powinniśmy być zorientowani na temat swoich odbiorców. Należy dopasować wysyłane propozycje do profilu klienta. Niespersonalizowane e-maile tylko zirytują potencjalnych klientów i zniechęcą ich do naszego sklepu, co będzie skutkować wypisaniem się z newslettera lub nawet całkowitym zaprzestaniem kupowania produktów w naszym sklepie internetowym. Warto jest dać klientowi poczucie, że wiemy, czego oczekuje. Wtedy chętniej będzie korzystać z naszych ofert. Istnieje parę działań, które możemy wprowadzić do wysyłanych przez nas e-maili:
Sklepy internetowe mają tę zaletę, że dają możliwość wnikliwej obserwacji zachowań naszych klientów. Jest to znacząca przewaga nad handlem tradycyjnym. Niektórzy jednak nie poświęcają temu zjawisku czasu, a co za tym idzie, tracą potencjalnych klientów. Jest jest z przyczyn, dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje.
Narzędzie, które śledzi ruch w naszym sklepie, to między innymi Google Analytics. Na podstawie zebranych w ten sposób danych, łatwiej będzie nam podejmować trafne decyzje. Jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż, powinniśmy wykonać następujące akcje:
Ważne, aby dobrze zapoznać się z COP (Checkout proces). Jest to proces zakupowy w naszym sklepie internetowym. Musi on być płynny i nie stwarzać problemów. Często sprzedawca sam go utrudnia, zniechęcając klientów, którzy już podjęli decyzję zakupu, w wyniku czego jego sklep nie sprzedaje. Włożyliśmy przecież dużo wysiłku oraz pieniędzy, aby nasz sklep online funkcjonował. To, ile kosztuje sklep internetowy, uzależnione od wielu czynników. Aby lepiej rozeznać się w ostatecznej cenie, można sprawdzić PrestaShop cennik. Nie obejdzie się jednak bez inwestycji sumy wynoszącej min. 20 tys. złotych. W związku z tym szkoda by było, gdyby klienci przez nasze błędy rezygnowali z zakupu na ostatnim etapie, pozbawiając nas zysku. Jaki w takim razie możemy zoptymalizować COP?
Prowadzenie sklepu internetowego nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Wymaga wiele zaangażowania z naszej strony. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy uda nam się sprostać wszystkim stojącym przed nami wyzwaniom, warto jest zastanowić się nad instalacją systemu służącego do zarządzania sklepem, takiego jak Prestashop. Zastanawiasz się Prestashop co to jest? Otóż jest to system, który pomoże nam w prowadzeniu sklepu. Takie rozwiązania stają się coraz bardziej popularne. Innowacyjne narzędzia pomagają spersonalizować oraz prowadzić sklep, zapewniając kompleksowe wsparcie. Tworzenie sklepów Prestashop nie jest trudne. Przez wszystkie etapy mogą przeprowadzą nas specjaliści, którzy pomogą dobrać właściwy plan działania.
Jak przydatny był ten post?
Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 8
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.
Tel +48 601 249 104
ul. Stanisława Konarskiego 18C, 44-100 Gliwice
Tel +48 665 147 294
ul. Księcia Witolda 49 lok. 15, 50-202 Wrocław