Dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje? 5 najczęstszych powodów - Agencja Interaktywna WiWi

Dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje? 5 najczęstszych powodów

Karol
10 listopada 2021
Udostępnij

W ostatnim czasie wiele osób myśli o tym, aby założyć własną działalność i zacząć działać w branży e-commerce. Zainteresowani tym sposobem zarobku zastanawiają się, jak prowadzić sklep internetowy, aby na tym nie stracić. Mimo gruntownego researchu, często po założeniu sklepu czujemy się przytłoczeni rzeczywistością, która okazała się znacznie odbiegać od naszych wyobrażeń. Wysiłek, jaki włożyliśmy w nowy biznes, często wydaje się nie opłacać, a my zastanawiamy się, co robimy źle i jak naprawić ewentualne błędy, aby nasza firma w końcu zaczęła się rozwijać. Dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje? Podpowiadamy, jakie mogą być tego przyczyny.

Spis treści:

  1. Niedostosowanie sklepu internetowego do urządzeń mobilnych
  2. Mała wiedza o swojej branży, produktach i odbiorcach
  3. Niespersonalizowane działania marketingowe
  4. Brak lub błędna analityka internetowa
  5. Sklep nie sprzedaje przez nieodpowiednio zbudowany proces zakupowy
  6. Dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje? - podsumowanie

Niedostosowanie sklepu internetowego do urządzeń mobilnych

Pierwszą przyczyną, dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje, może być brak wersji sklepu dostępnej na urządzenia mobilne. Obecnie takie aplikacje są niezwykle popularne. Coraz powszechniejsze staje się używanie telefonu, aby wyszukiwać przedmioty do zakupu. To dopiero sam zakup dokonujemy przez laptopa czy komputer. Komputery wykorzystujemy najczęściej do poważnych zadań, natomiast urządzenia mobilne towarzyszą nam w każdej chwili. Co więcej, ruch w sieci często nawet w ponad 50% pochodzi z urządzeń mobilnych. Brak wersji sklepu na urządzenia mobilne pogorszy naszą pozycję już na starcie. Należy pamiętać, że mobilność sklepu to nie tylko sam sklep WooCommerce. Musimy pomyśleć również o innych kwestiach.

  • Płatność - najważniejsze jest zatroszczenie się o odpowiedni moduł płatności, dostosowany do urządzeń mobilnych. Dzięki temu klienci będą mogli dokonać zakupu ze swojego telefonu, co może znacznie zwiększyć sprzedaż.
  • Reklamy - warto zatroszczyć się o kampanie reklamowe, które będą skierowane na urządzenia mobilne. Taka opcja będzie opłacać się jednak dopiero w momencie, gdy sklep będzie w stanie w pełni obsłużyć płatny ruch. 
  • Pozycjonowanie stron - możliwe, że jeśli Twój sklep nie posiada responsywnej strony, to nie pojawi się w wyszukiwanych potencjalnych klientów, którzy korzystają ze smartfonów. Okazuje się, że w pozycjonowaniu Google na dalszym miejscu znajdują się serwisy niedostosowane do smartfonów (lub w ogóle nie można do nich dotrzeć).
  • Dedykowana aplikacja - posiadanie takiej aplikacji będzie niezwykle wygodne dla stałych klientów, którzy w każdej chwili będą mogli przejrzeć ofertę naszego sklepu.

Responsywny (dostosowany do urządzeń mobilnych) sklep WooCommerce - sido.com.pl

Mała wiedza o swojej branży, produktach i odbiorcach

Aby dobrze sprzedawać w Internecie, musimy dawać klientowi poczucie, że znamy się na rzeczy. Nikt przecież nie kupi specjalistycznego produktu od kogoś, kto ewidentnie nie wie, do czego on służy. Zaufanie to jeden z podstawowych czynników, który pomoże nam budować naszą markę. Musimy świetnie orientować się w swoim asortymencie oraz branży. Oto sposoby, dzięki którym będziemy sprawiać dużo bardziej rzetelne wrażenie:

  • Dodanie sensownych, zachęcających do zakupu opisów produktów. Treść na stronach internetowych ma bardzo duże znaczenie. Opisy produktów powinny więc przede wszystkim podawać sprawdzone informacje, ale również być unikalne oraz napisane poprawnym językiem. 
  • Zatrudnienie specjalisty do spraw obsługi klienta, który będzie odpowiadać na pytania i rozwiewać ich wątpliwości.
  • Prowadzenie działań w zakresie content marketingu, czyli np. oferowanie darmowych poradników czy prowadzenie bloga. Świetnym rozwiązaniem jest również dodawanie wartościowych treści w mediach społecznościowych na tematy związane z naszym sklepem.
  • Wprowadzenie bezpłatnych konsultacji.
  • Zaprezentowanie pozytywnych opinii innych klientów. 

Niespersonalizowane działania marketingowe

Wiedza o tym, jak założyć sklep internetowy nie wystarcza. Będąc właścicielem sklepu, powinniśmy być zorientowani na temat swoich odbiorców. Należy dopasować wysyłane propozycje do profilu klienta. Niespersonalizowane e-maile tylko zirytują potencjalnych klientów i zniechęcą ich do naszego sklepu, co będzie skutkować wypisaniem się z newslettera lub nawet całkowitym zaprzestaniem kupowania produktów w naszym sklepie internetowym. Warto jest dać klientowi poczucie, że wiemy, czego oczekuje. Wtedy chętniej będzie korzystać z naszych ofert. Istnieje parę działań, które możemy wprowadzić do wysyłanych przez nas e-maili:

  • Automatyczne wysyłanie e-maili w odniesieniu do akcji wykonanej przez klienta.
  • Zaprzestanie wysyłania wiadomości do klientów, którzy nie otworzyli ostatnich wiadomości.
  • Używanie imion klientów w e-mailach.
  • Rabat w urodziny klienta - to świetny sposób, aby klient poczuł się ważny oraz miło skojarzył naszą firmę.
  • Śledzenie, co klient zakupił oraz wysyłanie e-maili na tej podstawie.

Brak lub błędna analityka internetowa

Sklepy internetowe mają tę zaletę, że dają możliwość wnikliwej obserwacji zachowań naszych klientów. Jest to znacząca przewaga nad handlem tradycyjnym. Niektórzy jednak nie poświęcają temu zjawisku czasu, a co za tym idzie, tracą potencjalnych klientów. Jest jest z przyczyn, dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje.

Narzędzie, które śledzi ruch w naszym sklepie, to między innymi Google Analytics. Na podstawie zebranych w ten sposób danych, łatwiej będzie nam podejmować trafne decyzje. Jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż, powinniśmy wykonać następujące akcje:

  • Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce - zoptymalizowanie kampanii reklamowych pod względem konwersji ruchu.
  • Zwrócenie uwagi na demografię, czyli poznanie grupy docelowej klientów.
  • Zainstalowanie kodów śledzących oraz konfiguracja danych Google Analytics - to zapewni nam lepsze kampanie reklamowe.
  • Obserwowanie, jakimi ścieżkami w sklepie poruszają się potencjalni klienci.
  • Utworzenie filtrów w celu wyeliminowania przekłamanych wyników; Google Analytics nie będzie wtedy brał pod uwagę ruchu wygenerowanego przez pracowników sklepu.

Sklep nie sprzedaje przez nieodpowiednio zbudowany proces zakupowy

Ważne, aby dobrze zapoznać się z COP (Checkout proces). Jest to proces zakupowy w naszym sklepie internetowym. Musi on być płynny i nie stwarzać problemów. Często sprzedawca sam go utrudnia, zniechęcając klientów, którzy już podjęli decyzję zakupu, w wyniku czego jego sklep nie sprzedaje. Włożyliśmy przecież dużo wysiłku oraz pieniędzy, aby nasz sklep online funkcjonował. To, ile kosztuje sklep internetowy, uzależnione od wielu czynników. Aby lepiej rozeznać się w ostatecznej cenie, można sprawdzić PrestaShop cennik. Nie obejdzie się jednak bez inwestycji sumy wynoszącej min. 20 tys. złotych. W związku z tym szkoda by było, gdyby klienci przez nasze błędy rezygnowali z zakupu na ostatnim etapie, pozbawiając nas zysku. Jaki w takim razie możemy zoptymalizować COP?

  • W pierwszej kolejności, powinniśmy podzielić proces zakupowy na kroki. Ważne jest też wprowadzenie możliwości zakupu bez konta. Nie każdy chce poświęcać dodatkowy czas na jego założenie. 
  • Wprowadzenie możliwości rejestracji za pomocą konta Facebook i Google. Jedno kliknięcie i klient już będzie miał konto w naszym sklepie. 
  • Pozbycie się rozpraszaczy (bocznych kolumn). 
  • Różne metody płatności oraz sposoby dostawy - im więcej, tym lepiej. Klient może się zniechęcić, jeśli np. zawsze płaci, używając BLIK, a nasz sklep takiej opcji nie oferuje. 

Dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje? - podsumowanie

Prowadzenie sklepu internetowego nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Wymaga wiele zaangażowania z naszej strony. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy uda nam się sprostać wszystkim stojącym przed nami wyzwaniom, warto jest zastanowić się nad instalacją systemu służącego do zarządzania sklepem, takiego jak Prestashop. Zastanawiasz się Prestashop co to jest? Otóż jest to system, który pomoże nam w prowadzeniu sklepu. Takie rozwiązania stają się coraz bardziej popularne. Innowacyjne narzędzia pomagają spersonalizować oraz prowadzić sklep, zapewniając kompleksowe wsparcie. Tworzenie sklepów Prestashop nie jest trudne. Przez wszystkie etapy mogą przeprowadzą nas specjaliści, którzy pomogą dobrać właściwy plan działania.



Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 8

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.


    Co możemy dla Ciebie zrobić?