Strona główna - Blog - Budowa sklepu internetowego. Jak zacząć?
Jeśli chcesz wiedzieć, jak wygląda budowa sklepu internetowego od postaw, ten artykuł jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, jak zaplanować stworzenie pierwszego sklepu online – krok po kroku. Dzięki temu unikniesz wielu prostych błędów, które popełniają początkujące osoby.
Podstawą wiedzy na temat tego, jak założyć sklep internetowy, jest dobry plan. Każdy sklep internetowy należy potraktować jako oddzielny projekt i zaplanować go. Pamiętaj, że błędy popełnione już na początkowym etapie będą miały reperkusje w przyszłym działaniu sklepu. Zacznij od zadania sobie podstawowych pytań, które wyliczamy poniżej. Odpowiedzi, jakie udzielisz, będą podstawą twojego planu:
Mając przygotowany plan, pora zdecydować o kwestiach technicznych. Pierwszą z nich jest wybór platformy internetowej, na której powstanie nasz sklep. Dedykowana budowa sklepów internetowych to po prostu przygotowanie oprogramowania przez indywidualnego programistę. Drugą opcją są za to gotowe platformy sprzedażowe.
To, ile kosztuje budowa sklepów internetowych, zależy od wielu czynników, a cennik może być bardzo różny. Najtaniej wyjdzie sklep przygotowany na gotowej platformie eCommerce i posiadający podstawowe moduły, takie jak zamówienia, formularz kontaktowy, koszyk, katalog produktów. Wszelkie dodatkowe funkcje będą dodatkowo płatne.
Po przygotowaniu planu, wybraniu oprogramowania i zaplanowaniu budżetu, przyszedł czas na oprawę graficzną. Projekt graficzny sklepu internetowego musi obejmować nie tylko estetykę, ale także funkcjonalność i przejrzystość. Chodzi o to, aby użytkownik mógł łatwo odnaleźć się na stronie w gąszczu kategorii, promocji i produktów. Produkty powinny być dobrze wyeksponowane, podobnie jak promocje. Kolorystyka strony internetowej powinna być nowoczesne i atrakcyjna dla oka. Zadbaj o to, aby potencjalny klient mógł łatwo dodać produkt do koszyka i złożyć zamówienie. Funkcjonalność sklepu internetowego ma znaczący wpływ na wysokość późniejszej sprzedaży. Najlepiej sprawdź sklep PrestaShop przykłady i zainspiruj się.
Ukoronowaniem działań związanych z budową sklepu online będzie zadbanie o SEO i marketing internetowy. SEO to optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarki internetowej Google. Chodzi o to, aby sklep pojawiał się jak najwyżej na liście wyszukiwania pod konkretne, wartościowe zapytania użytkowników. Budowa sklepów internetowych zgodnie z SEO zakłada też optymalizację techniczną.
Z kolei marketing internetowy obejmuje wiele działań: od reklamy w wyszukiwarce, po reklamy graficzne na stronach www aż po reklamowanie się w mediach społecznościowych i na YouTubie. Na działania marketingowe musisz przeznaczyć oddzielny, miesięczny budżet. Ponieważ jest to tematyka dość skomplikowana i czasochłonna, najrozsądniej będzie wynająć do tego Agencję. Zewnętrzny podmiot weźmie na siebie wszystkie kwestie związane z przygotowaniem i wyemitowaniem reklam w internecie.
Jak widzisz, ostateczny koszt budowy sklepu internetowego musi uwzględnić wiele aspektów i musisz być na to przygotowany. Przykładowe ceny znajdziesz na przykład tutaj: PrestaShop cennik. Nie zapominaj też o comiesięcznym utrzymaniu, czyli opłacie hostingu i domeny.
Jak przydatny był ten post?
Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 3
Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.
Tel +48 601 249 104
ul. Stanisława Konarskiego 18C, 44-100 Gliwice
Tel +48 665 147 294
ul. Księcia Witolda 49 lok. 15, 50-202 Wrocław