Pozycjonowanie standardowe

Skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie stron firmowych

Pozycjonowanie standardowe to metoda skierowana do stron firmowych, wizytówkowych czy innych mniejszych stron. Pozycjonowanie polega wówczas na wytypowaniu kilku, kilkunastu fraz kluczowych, które są powiązane z tematyką strony i mają największą miesięczną liczbę wyszukiwań według plannera słów kluczowych Google. Pozycjonowanie takich stron, często odbywa się „lokalnie” czyli z uwzględnieniem konkretnego miasta np. fryzjer Łódź, wówczas działania jakie muszą być podjęte, znacząco różnią się od pozycjonowania na cały kraj.


Etapy pozycjonowania standardowego

Etap 1

Proces pozycjonowania zaczynamy od analizy strony pod kątem optymalizacji SEO onsite, jest to m.in. analiza:

  • meta tagów
  • przekierowań w obrębie strony
  • nagłówków
  • nasycenia słowami kluczowymi
  • występowania mapy strony
  • prędkości ładowania się strony i jej podstron
  • dostosowania do urządzeń mobilnych
  • i ponad 20 innych


Po takim audycie strony, nanosimy poprawki, wdrażamy nowe rozwiązania i staramy się, aby strona po tych zabiegach była jak najbardziej zgodna z wytycznymi Google i swobodnie pozwalała przemieszczać się robotom Google po swoich podstronach.

Etap 2

Drugim etapem w pozycjonowaniu strony firmowej, jest pełna analiza konkurencji. Nic nam bardziej dokładnie nie powie, jak dostać się do TOP10, aniżeli analiza stron które się już tam znajdują. Konkurencję sprawdzamy pod kątem linków przychodzących, ich jakości, ilości oraz zastosowanych schematach linkowania jak i pod kątem sposobu optymalizacji stron internetowych. Po takiej analizie wyznaczamy kierunek którym musimy podążać aby dostać się do TOP10.

Etap 3

Kolejnym etapem pozycjonowania standardowego jest budowa popularności naszej strony. Popularna strona to taka, do której prowadzi duża liczba JAKOŚCIOWYCH linków z innych miejsc w sieci. Nasza firma usługi link buildingu prowadzi od 2010 roku. Dzięki zdobytemu doświadczeniu wiemy które linki jest warto mieć, a których należy unikać. Google w kwietniu 2012 roku wprowadziło do aktualizację algorytmu o nazwie „Pingwin”, który ma za zadanie wykrywać strony, do których prowadzi duża liczba spamerskich linków, a następnie obniżać im pozycję. Strony takie otrzymują również w Search Console powiadomienia o nienaturalnych linkach. Zdjęcie ze strony takiego powiadomienia czasami trwa miesiące, a z testów webmasterów wynika, że powrót na pozycje sprzed kary jest praktycznie niemożliwy.

Wiele firm SEO namawia swoich, ukaranych już klientów aby wykupić nową domenę dla firmy i zacząć pozycjonowanie od nowa. My, mając na uwadze to, że bardzo często adres internetowy firmy występuje na wizytówkach, plakatach, bilboardach i innych nośnikach reklamowych – lub po prostu jest znany sporej liczbie osób – nigdy nie stosujemy metod które mogą prowadzić do ukarania strony! Wychodzimy z założenia, że pozycjonowanie to nie proces na miesiąc czy dwa, ale na lata i działanie na krawędzi wytycznych Google owocuje efektem ale na stosunkowo niedługi okres.

Etap 4

Ostatnim etapem pozycjonowania jest analiza efektów i nie chodzi tu tylko o monitoring pozycji słów kluczowych, ale także o analizę danych, które podaje nam Google Analytics czy Search Console. Analytics pokazuje nam średni czas wizyty na stronie, współczynnik odrzuceń, najpopularniejsze strony i, co najważniejsze, zrealizowane cele jak np. wysłanie formularza kontaktowego i źródło wizyty, a także zachowania użytkowników na stronie. Search Console wskazuje słowa, poprzez które użytkownicy wchodzili na naszą stronę, które z nich miały największy CTR i jakie podstrony były najpopularniejsze. Dzięki tego typu danym jesteśmy w stanie znaleźć mocne i słabe punkty strony, skupić się na określonych obszarach i frazach jeszcze bardziej.