Pozycjonowanie stron

img

Pozycjonowanie to zbiór ściśle ze sobą połączonych zabiegów, których celem jest wypromowanie witryny na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Pozycjonowanie w chwili obecnej jest nieodłącznym elementem strategii reklamowej każdej firmy, która poważnie myśli o zaistnieniu w Internecie. Usługa ta kierowana jest zarówno dla małych, jak i średnich firm, gdyż - jak pokazują statystyki wyszukań w Google - ilość produktów czy usług których poszukują Polacy jest ogromna, więc oferta Państwa firmy, która zdawałaby się być mało popularna czy niszowa, w Google może być wyszukiwana tysiące razy miesięcznie.

Co mamy na myśli mówiąc najwyższe pozycje? Jak wskazują różne badania i statystyki, uwaga internautów skupia się jedynie na pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania dla określonego słowa kluczowego. Dzięki temu nawet pozycja 11 która – jak się zdaje - jest wysoką pozycją, z punktu widzenia reklamy w Google, jest bezwartościowa.

Jak działamy?

Pozycjonowanie to zbiór wielu czynników, należą do nich m.in. :

  • wstępna analiza strony

  • dobór słów kluczowych

  • optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek

  • analiza konkurencji

  • pozyskiwanie wartościowych linków do strony

Każdego dnia monitorujemy pozycje fraz kluczowych naszych klientów poprzez stworzony specjalnie do tego panel, do którego każdy z naszych klientów otrzymuje dostęp. Wobec tego 24h na dobę mają Państwo kontrolę nad swoją stroną i mogą Państwo wygodnie śledzić efekty pozycjonowania.

img

Dobór słów kluczowych

Jest to jeden z ważniejszych punktów jeżeli chodzi o pozycjonowanie. Użytkownicy wyszukiwarki Google wpisują miliony zapytań miesięcznie. Aby jednak strona przynosiła zyski należy wybrać tylko te, które mogą generować najwięcej odwiedzin. W związku z tym, po analizie strony klienta, staramy się dobrać słowa które najbardziej związane są z jej tematyką, a z drugiej strony są bardzo często wpisywane w wyszukiwarce.

Jaki typ pozycjonowania?

Nieformalnie można przyjąć iż pozycjonowanie dzielimy na dwa typy:

  • standardowe

  • szerokie tzw. long tail

Pozycjonowanie standardowe

Najprościej rzecz ujmując, jest to pozycjonowanie strony na kilka/kilkanaście krótkich wyrażeń takich jak np.

  • kwiaty

  • biuro rachunkowe

  • fryzjer

  • pożyczka bankowa

  • fotografia ślubna

Pozycjonowanie szerokie (long tail)

Tutaj z kolei, jest to pozycjonowanie na kilkadziesiąt / kilkaset wyrażeń dłuższych np.

  • tanie kwiaty ślubne kwiaciarnia Warszawa

  • biuro rachunkowe z okolic Poznania

  • fryzjer damsko męski pod Wrocławiem

  • najkorzystniejsza pożyczka bankowa jaki bank

  • profesjonalna fotografia ślubna warszawa

Różnica

Pozycjonowanie standardowe dedykowane jest firmom, których strony zawierają opis konkretnej usługi, np. strona fotografa ślubnego, architekta wnętrz czy biura rachunkowego. W takim przypadku najefektywniejsze jest pozycjonowanie się na frazy krótkie, będące najbardziej popularne w danej branży. Natomiast pozycjonowanie szerokie dedykowane jest wszystkim serwisom internetowym, portalom, a przede wszystkim sklepom internetowym. Takie strony, dzięki bogatej treści lub sporemu asortymentowi, są w stanie generować ruch z setek a nawet tysięcy słów kluczowych, na przykład:

"Sklep internetowy z aparatami fotograficznymi"

Oprócz standardowego pozycjonowania strony głównej na takie frazy jak „sklep fotograficzny” czy „sklep z aparatami”, jesteśmy w stanie pozycjonować również podstrony z produktami, co przy kilkudziesięciu modelach aparatów w sklepie, daje nam kilkaset sformułowań, które w sumie mogą nam przynieść o wiele więcej odwiedzin - co przełoży się przecież na większą sprzedaż - aniżeli słowa „sklep fotograficzny” czy „sklep z aparatami”.

img

Kiedy efekty?

Na efekty pozycjonowania należy poczekać od kilku tygodni, do kilku miesięcy. Nie ma tu reguły ponieważ czas ten uwarunkowany jest zbyt wieloma czynnikami, których Google oznajmia, że jest ponad 200. Są to m.in.: historia strony, wcześniej podejmowane przy niej działania, liczba odwiedzin, stopień optymalizacji kodu strony, ilość informacji o stronie w innych miejscach w sieci (również w mediach społecznościowych) czy też obecność wersji strony dla urządzeń mobilnych, itd. Do tego należy mieć na uwadze również pozycjonującą się konkurencję.