Pozycjonowanie

Strona dobrze widoczna w wyszukiwarce to gwarancja sukcesu

Pozycjonowanie to zbiór ściśle ze sobą połączonych zabiegów, których celem jest wypromowanie witryny na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Pozycjonowanie w chwili obecnej jest nieodłącznym elementem strategii reklamowej każdej firmy, która poważnie myśli o zaistnieniu w Internecie. Usługa ta kierowana jest zarówno dla małych, jak i średnich firm, gdyż – jak pokazują statystyki wyszukań w Google – ilość produktów czy usług, których szukają Polacy jest ogromna. Dzięki temu oferta Państwa firmy, która zdawałaby się być mało popularna czy niszowa, w Google może być wyszukiwana tysiące razy miesięcznie.

Co mamy na myśli mówiąc o najwyższych pozycjach? Jak wskazują różne badania i statystyki, uwaga internautów skupia się jedynie na pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania dla określonego słowa kluczowego. Dzięki temu nawet pozycja 11., która – jak się zdaje – jest wysoką pozycją, z punktu widzenia reklamy w Google jest bezwartościowa.

Jak wyglądają nasze działania?

Pozycjonowanie to zbiór wielu czynników, należą do nich m.in. :

  • Pełny audyt strony pod kątem SEO

  • Wprowadzenie zmian optymalizacyjnych na stronie

  • Analiza konkurencji i ich linków przychodzących

  • Pozyskiwanie wartościowych linków do strony

  • Działania content marketingowe

Analiza ruchu w Google Analytics oraz pozycji w Google.pl

Każdego dnia monitorujemy pozycje fraz kluczowych naszych klientów poprzez stworzony specjalnie do tego panel, do którego każdy z naszych klientów otrzymuje dostęp. Oprócz monitorowanych słów w naszym panelu znajdą Państwo dodane przez nas linki, ruch z wyszukiwarki Google z danego miesiąca oraz statystyki zmian miesiąc do miesiąca. Wobec tego 24h na dobę mają Państwo pełną kontrolę nad swoją stroną i mogą Państwo wygodnie śledzić efekty pozycjonowania.

Dobór słów kluczowych

Jest to jeden z ważniejszych punktów jeżeli chodzi o pozycjonowanie. Użytkownicy wyszukiwarki Google wpisują miliony zapytań miesięcznie. Aby jednak strona przynosiła zyski, należy wybrać tylko te, które mogą generować najwięcej odwiedzin. W związku z tym, po analizie strony klienta, staramy się dobrać słowa, które są najbardziej związane z jej tematyką, a z drugiej strony są bardzo często wpisywane w wyszukiwarce i zoptymalizować witrynę tak aby w połączeniu z działaniami marketingowymi, zyskiwała pozycje i ruch na wybrane przez nas słowa kluczowe.

Jaki typ pozycjonowania?

Nieformalnie można przyjąć iż pozycjonowanie dzielimy na dwa typy:

  • standardowe

  • szerokie tzw. long tail

Pozycjonowanie standardowe

Najprościej rzecz ujmując, jest to pozycjonowanie strony na kilka/kilkanaście krótkich wyrażeń takich jak np.

  • kwiaty

  • biuro rachunkowe Kraków

  • fryzjer Wrocław

  • pożyczka bankowa

  • fotografia ślubna

Pozycjonowanie szerokie (long tail)

Tutaj z kolei jest to pozycjonowanie na kilkadziesiąt/kilkaset/kilka tysięcy wyrażeń dłuższych np.

  • tanie kwiaty ślubne kwiaciarnia Warszawa

  • biuro rachunkowe z okolic Poznania tanio

  • fryzjer damsko męski pod Wrocławiem

  • najkorzystniejsza pożyczka bankowa jaki bank

  • profesjonalna fotografia na wesele tanio warszawa

Różnica

Pozycjonowanie standardowe dedykowane jest firmom, których strony zawierają opis konkretnej usługi, np. strona fotografa ślubnego, architekta wnętrz czy biura rachunkowego. W takim przypadku najefektywniejsze jest pozycjonowanie się na frazy krótkie, będące najbardziej popularne w danej branży. Natomiast pozycjonowanie szerokie dedykowane jest wszystkim serwisom internetowym, portalom, a przede wszystkim sklepom internetowym. Takie strony, dzięki bogatej treści lub sporemu asortymentowi, są w stanie generować ruch z setek a nawet tysięcy słów kluczowych, na przykład weźmy:

Sklep internetowy z aparatami fotograficznymi

Oprócz standardowego pozycjonowania strony głównej na takie frazy jak „sklep fotograficzny” czy „sklep z aparatami”, jesteśmy w stanie pozycjonować również podstrony z produktami, co przy kilkudziesięciu/kilkuset modelach aparatów w sklepie daje nam tysiące sformułowań które mogą wpisać użytkownicy w Google aby je odnaleźć. W przypadku sklepów internetowych, dłuższe wyrażenia, często kilku wyrazowe generują nawet 90% ruchu i znacząco przewyższają ruch z fraz 1 czy 2 wyrazowych. Dłuższe wyrażenia, kilu wyrazowe, najczęściej wpisywane w celu odnalezienia konkretnego produktu, generują również większą sprzedaż, ponieważ użytkownik szukając konkretnego produktu najprawdopodobniej chce go kupić, a w przypadku wpisania „sklep aparaty” tylko się zapoznać z ofertą.





Kiedy efekty?

Na efekty pozycjonowania należy poczekać od 3 miesięcy do roku w przypadku trudnych fraz. Czas ten uwarunkowany jest wieloma czynnikami, Google ujawnił, że jest ich ponad 200. Są to m.in.: historia strony i wcześniej podejmowane przy niej działania jeżeli chodzi o pozycjonowanie, optymalizacja strony, przystosowanie do urządzeń mobilnych, ilość informacji o stronie w innych miejscach w sieci (również w mediach społecznościowych). Do tego należy mieć na uwadze również pozycjonującą się konkurencję, która może się pozycjonować od lat, a my ze swoją stroną jesteśmy od niedawna.